Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merckx

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 20 apr 2006 01:07

Knappe fiets Yves, voor mij ook zonder de Mavic stickers.
Schitterende foto ook, de lichtinval op het carbon van de wielen ... top!
Motta
Motta

cyclingdutchman
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 nov 2005 11:25

cyclingdutchman 20 apr 2006 06:05

Casran en Yves; geweldig jullie fietsen. Helemaal cool in die natural carbon look. Wielen top, afwerking super... Droomfietsen.

yvesg
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 okt 2005 03:17

yvesg 20 apr 2006 11:54

effe iets over de bel.... heb die er achteraf op laten monteren (merckx zelf heeft alleen de kader, de banden en een tenueke voor mij meegegeven, montage is apart beslist en besteld).
Of het mooi is of niet, voordeel van dat belleke is dat ze eenvoudig demonteerbaar is (houdertje blijft zitten maar de bel zelf is dan weg), maar functioneel is het wél. Hier in mijn omgeving wordt er immers veel gewandeld en gefietst langs de oevers van de Schelde, toevallig ook voor een stuk mijn biotoop om te gaan trainen. DE mensen op voorhand verwittigen dat je komt aangevlamd lijkt me toch niet onaangewezen hé.
Mijn cosmics carbon ga ik zo laten, geen stickers, geen reclam, gewoon puur.
Ben eigenlijk wel best tevreden hoe hij nu is...

gunter
Forum-lid
Berichten: 71
Lid geworden op: 26 jun 2005 18:03

gunter 20 apr 2006 14:46

Quoten: Origineel geplaatst door YvesG op 20 April 2006


effe iets over de bel.... heb die er achteraf op laten monteren (merckx zelf heeft alleen de kader, de banden en een tenueke voor mij meegegeven, montage is apart beslist en besteld).
Of het mooi is of niet, voordeel van dat belleke is dat ze eenvoudig demonteerbaar is (houdertje blijft zitten maar de bel zelf is dan weg), maar functioneel is het wél. Hier in mijn omgeving wordt er immers veel gewandeld en gefietst langs de oevers van de Schelde, toevallig ook voor een stuk mijn biotoop om te gaan trainen. DE mensen op voorhand verwittigen dat je komt aangevlamd lijkt me toch niet onaangewezen hé.
Mijn cosmics carbon ga ik zo laten, geen stickers, geen reclam, gewoon puur.
Ben eigenlijk wel best tevreden hoe hij nu is...

Verstandige beslissing.  Ik rij zelf ook regelmatig over de Scheldedijken (Sint-Amands tot Ruisbroek) en zo'n bel is geen overbodige luxe.  En ik vind het ook een stuk beleefder dan telkens te roepen.

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 apr 2006 15:12

Quoten: Origineel geplaatst door Gunter op 20 April 2006

Verstandige beslissing.  Ik rij zelf ook regelmatig over de Scheldedijken (Sint-Amands tot Ruisbroek) en zo'n bel is geen overbodige luxe.  En ik vind het ook een stuk beleefder dan telkens te roepen.


Ik weet niet of dat "roepen" zo onbeleefd is; komt, zeker als je 't laat volgen door een bedankje als mensen opzij gaan, zeker niet verkeerd over. En ik heb ook de indruk dat mensen de geluidsrichting en afstand van een belsignaal veel moeilijker kunnen inschatten dan die van een menselijke stem! Allemaal niet zo belangrijk, maar 't ziet er zo raar uit, die bel op zo'n fiets.
 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 20 apr 2006 15:21

bellen roept minder weerstand op dan roepen.
Als je belt gaan mensen over het algemeen opzij zonder eerst achterkom te kijk, de hele weg op zwenken om vervolgens te schrikken dat er een fietser aan komt.
Als je pardon o.i.d.  kijken ze 9 vd 10 keer eerst om, om zich af te vragen wat er is. Bedanken doe ik inderdaad ook. Is wel zo netjes.
Schreeuwen doe ik nooit !
een belletje heb ik ook niet, want ik vind het geen gezicht, dus ik hou rekening met mensen die om kijken en evt verschrikt reageren..

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 20 apr 2006 15:43

 
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 23 apr 2006 16:14

Damn... nieuw stuurlint aanbrengen en dan zien dat je geen elektriciteitstape meer hebt om dat vast te hangen! Dan maar met 2-kleurig rondrijden?


Ik denk trouwens dat rood stuurlint beter staan op m'n fiets... maar dat had ik even niet liggen, dus maar zwart carbon lint:
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

matiz
Forum-lid
Berichten: 173
Lid geworden op: 04 jun 2005 23:35

matiz 23 apr 2006 17:54

Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 23 April 2006


Damn... nieuw stuurlint aanbrengen en dan zien dat je geen elektriciteitstape meer hebt om dat vast te hangen! Dan maar met 2-kleurig rondrijden?
Ik denk trouwens dat rood stuurlint beter staan op m'n fiets... maar dat had ik even niet liggen, dus maar zwart carbon lint:



Het is een schande Casran.
Ik persoonlijk vind het zwarte stuurlint toch iets mooier dan het rode. Maar over smaak valt natuurlijk niet te twisten. Blijft hoe dan ook een mooi karretje.
Matiz

casran
Forum-lid HC
Berichten: 7006
Lid geworden op: 12 jun 2005 16:19

casran 02 mei 2006 20:51

Ik denk erover deze wit-rode gevlamde stickers op mijn Bora's aan te brengen... wat vinden jullie er van?
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 02 mei 2006 20:58

het rood op de wielen past wel goed bij je fiets... maar vind 't wel druk en erg rood worden, ik zou 't niet doen

Plaats reactie