Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Merckx

kritou
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:17

kritou 14 nov 2007 15:10

Ga zaterdag naar Expo Vélo en zeker naar de stand van Eddy Merckx.
Ik heb mijn zinnen gezet op een Premium, maar hoorde maandag van een vriend dat scandium kaders gevoelig zijn voor zijwaartse deuken.

Het was me trouwens ook al opgemerkt dat zo'n dunwandige buizen (alu met scandium verrijkt waardoor de wanden nog dunner kunnen) gevoeliger moeten zijn aan builen/putjes bij vallen of als een collega-fietser zijn fiets tegen de jouwe nonchalant tegen een muurtje zet.

Wie heeft hier ervaring mee? Andere mogelijkheid is de Racing (met Easton alu 7000 buizen) of Gara (met Dedacciai Fire buizen). Die vermoedelijk sterker (wel zwaarder) zijn.

Ik spreek niet over stijfheid of koersgedrag want ongetwijfeld is de Premium stijver dan de Racing/Gara.

Kris.

cioccpryde
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05

cioccpryde 14 nov 2007 16:35

Volgens mijn Info is een Racing sloping 10 gr zwaarder dan de Premium.
Ik heb de mijne besteld.(wel lang wachten)

kritou
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:17

kritou 14 nov 2007 17:21

cioccpryde schreef:Volgens mijn Info is een Racing sloping 10 gr zwaarder dan de Premium.
Ik heb de mijne besteld.(wel lang wachten)


Cioccpryde, welke heb je besteld? De Premium of de Racing? Inderdaad, het frame van de Racing is slechts 10 gr zwaarder. Maar wordt standaard met de EC70 SL vork geleverd, natuurlijk kun je mits opleg de EC90 SL krijgen. Maar is dan de sprong naar de Premium niet interessanter?

marvester
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 nov 2007 22:13

marvester 18 nov 2007 12:09

Was dit weekend op expo velo en heb de stand van E.M. bezocht.
Zijn mooie fietsen en prijs kwaliteit vind ik de gara wel o.k.
Een minpunt vind ik dat er geen verwisselbare achterpat in zit.
Als je een keer valt dan kan je zo'n alu pad moeilijk rechten.
Mijn vraag is of je een kader kan kopen met verwisselbare achterpad?

cioccpryde
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05

cioccpryde 18 nov 2007 22:44

kritou schreef:
cioccpryde schreef:Volgens mijn Info is een Racing sloping 10 gr zwaarder dan de Premium.
Ik heb de mijne besteld.(wel lang wachten)


Cioccpryde, welke heb je besteld? De Premium of de Racing? Inderdaad, het frame van de Racing is slechts 10 gr zwaarder. Maar wordt standaard met de EC70 SL vork geleverd, natuurlijk kun je mits opleg de EC90 SL krijgen. Maar is dan de sprong naar de Premium niet interessanter?


Ik heb de Racing Sloping besteld,en die vork maakt mij niks uit,Ik vind het prima zo.Ik heb al veel gelezen dat de Premium wel keihard is en da's niet nodig voor mij.
De Premium is ook nog wel bijna 500 Euro's duurder.

vinokourov
Forum-lid
Berichten: 288
Lid geworden op: 04 aug 2006 23:00

vinokourov 19 nov 2007 10:43

kben er nog niet uit welke kader ik zou kopen, maar een merckx premium kan me zeker en wel bekoren! maar ik heb een maatje 57, en als ik zo maatje 57 bekijk op foto, is da precies zeer groot? of is dit maar schijn??
Is het ook mogelijk bij merckx om een fiets van vorig jaar (een merckx) te laten spuiten in de kleuren van 2008? en zoja, hoeveel zou dat kosten?

fredericdavid
Forum-lid
Berichten: 278
Lid geworden op: 06 okt 2006 18:43

fredericdavid 19 nov 2007 16:07

vinokourov schreef:kben er nog niet uit welke kader ik zou kopen, maar een merckx premium kan me zeker en wel bekoren! maar ik heb een maatje 57, en als ik zo maatje 57 bekijk op foto, is da precies zeer groot? of is dit maar schijn??
Is het ook mogelijk bij merckx om een fiets van vorig jaar (een merckx) te laten spuiten in de kleuren van 2008? en zoja, hoeveel zou dat kosten?

Als je een fiets mooi afmonteert zal het zeker niet lelijk ogen.
Kijk maar naar de fiets van TS biker op Expo Velo afgelopen weekend ;)
Wat betreft de lak, je kan er eens voor mailen naar Merckx zelf...Al denk ik niet dat ze dit doen.
Dan maar naar een externe lakker gaan?
Harder, better, faster, stronger, LIGHTER !

cioccpryde
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05

cioccpryde 20 nov 2007 15:36

frederic david schreef:
vinokourov schreef:kben er nog niet uit welke kader ik zou kopen, maar een merckx premium kan me zeker en wel bekoren! maar ik heb een maatje 57, en als ik zo maatje 57 bekijk op foto, is da precies zeer groot? of is dit maar schijn??
Is het ook mogelijk bij merckx om een fiets van vorig jaar (een merckx) te laten spuiten in de kleuren van 2008? en zoja, hoeveel zou dat kosten?

Als je een fiets mooi afmonteert zal het zeker niet lelijk ogen.
Kijk maar naar de fiets van TS biker op Expo Velo afgelopen weekend ;)
Wat betreft de lak, je kan er eens voor mailen naar Merckx zelf...Al denk ik niet dat ze dit doen.
Dan maar naar een externe lakker gaan?


Bij MERCKX kun je zeker een Merckx frame in alle Merckx kleuren laten spuiten,maar
over de nieuwe 2008 heb ik mijn twijfels of ze dat al doen.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1233
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 20 nov 2007 18:39

Ik geloof dat het spuitschema van de premium alleen bij de premium frames mogelijk is. De buizen van de premium zijn nogal speciaal gevomd en de patronen in de lakking zijn daarop afgestemd.

cioccpryde
Forum-lid
Berichten: 315
Lid geworden op: 17 mei 2007 17:05

cioccpryde 21 nov 2007 20:44

dwangarbeider schreef:Ik geloof dat het spuitschema van de premium alleen bij de premium frames mogelijk is. De buizen van de premium zijn nogal speciaal gevomd en de patronen in de lakking zijn daarop afgestemd.


Daar heb je groot gelijk in,ik heb dat trouwens ook al ergens aangehaald maar weet echt niet meer op welke site (beetje alsheimer?)

nielsvanbeeck
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 dec 2007 01:57

nielsvanbeeck 18 dec 2007 15:53

@marvester,
ik heb dat vorig jaar gevraagd aan een medewerker van E. Merckx en toen zei hij me dat de achterpat dan wordt afgezaagd en dat er een nieuwe wordt aangelast...
denk niet dat ik me daar zorgen in zou maken...
maar ik heb nog altijd liever geen valpartij ;-)

jeanke
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 04 jun 2007 21:09

jeanke 25 dec 2007 20:40

En dit is nu de mijne.

Afbeelding
Afbeelding

Met de ES 7250g en met de Boras waarschijnlijk een kleine 200g minder (nog niet gewogen)

Plaats reactie