Quote: Origineel geplaatst door big rosa op 19 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 18 November 2005 Shimano gooit zijn groepen ook lekker te grabbel...
Een goede sleutelaar koopt nu geen DA groep meer. Fietsie kopen, DA eraf, je eigen groep erop en hup die fiets op marktplaats.
Je heb gelijk de exclusiviteit van de DA groep is opeens verdwenen, tsja dan doet Campa het nog steed beter. Niks mis met die DA groep die is gewoon goed maar je verlaagd wel je top groep tot grabbelton nivo!!!
Ik heb nog eens goed gekeken maar het is toch echt niet Shimano die deze fiets te koop aanbied.
Kan het nog goedkoper??
Dat is toch heel wat anders dan de verkoper van de fiets of niet soms. Shimano verkoopt een hoop losse groepen, fabrikanten schroeven die op een fiets met een bepaalde adviesprijs, als iemand daar weer mee gaat stunten heeft Shimano daar toch niets meer mee te maken, toch?
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 19 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 18 November 2005
Shimano gooit zijn groepen ook lekker te grabbel...Een goede sleutelaar koopt nu geen DA groep meer. Fietsie kopen, DA eraf, je eigen groep erop en hup die fiets op marktplaats.
Je heb gelijk de exclusiviteit van de DA groep is opeens verdwenen, tsja dan doet Campa het nog steed beter. Niks mis met die DA groep die is gewoon goed maar je verlaagd wel je top groep tot grabbelton nivo!!!
Wat maakt jou dat nou uit? Als er volgende week opeens ergens een complete campa record carbon groep voor 500 euro wordt aangeboden, is campa dan opeens ook beneden jouw niveau?
In mijn ogen is de consument hier gewoon de winnaar.
Quoten: Origineel geplaatst door Daniel1975 op 18 November 2005
Shimano gooit zijn groepen ook lekker te grabbel...Een goede sleutelaar koopt nu geen DA groep meer. Fietsie kopen, DA eraf, je eigen groep erop en hup die fiets op marktplaats.
Wat maakt jou dat nou uit? Als er volgende week opeens ergens een complete campa record carbon groep voor 500 euro wordt aangeboden, is campa dan opeens ook beneden jouw niveau?
In mijn ogen is de consument hier gewoon de winnaar.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Maar Shimano bied het toch niet zelf aan; dus in welke zin verlaagd Shimano zich nou weer?
Als mijn buurman mij een campagroep aanbied voor flink minder dan de winkelprijs ga ik toch ook niet roepen:"Wat een raar bedrijf,dat Campagnolo...tss dat ze zich zo te grabbel gooien"
Je zou uit de aanbieding misschien wel kunnen concluderen dat het frame erg weinig waard is of dat ze Shimano aan de straatstenen niet kwijt kunnen raken. haha (Ik rijd zelf overigens naar vole tevredenheid met shimano)
Als mijn buurman mij een campagroep aanbied voor flink minder dan de winkelprijs ga ik toch ook niet roepen:"Wat een raar bedrijf,dat Campagnolo...tss dat ze zich zo te grabbel gooien"
Je zou uit de aanbieding misschien wel kunnen concluderen dat het frame erg weinig waard is of dat ze Shimano aan de straatstenen niet kwijt kunnen raken. haha (Ik rijd zelf overigens naar vole tevredenheid met shimano)
Je laatste 2 regels zijn in strijd met je 3e en 4e regel. Of anders gezegd de 3e en 4e regel zijn (ondanks de laatse 2 regels) nog steeds niet waar. Of moet ik het zo interpreteren dat je met de laatste 2 regels je 3e en 4e regel rectificeerd.
Het is wel een beetje manke vergelijking die je maakt. Je buurman kan doen wat hij wil.
Een grote fabrikant is altijd bij machte om een bepaalde prijsstelling af te dwingen bij een winkelier. En Shimano is groot genoeg om te zeggen: :nder die en die voorwaarde tegen die en die prijs mag iets verkocht worden en anders wordt er niet meer geleverd. Dus of shimano ligt te maffen, hetgeen altijd kan, of ze vinden het prima.
Een grote fabrikant is altijd bij machte om een bepaalde prijsstelling af te dwingen bij een winkelier. En Shimano is groot genoeg om te zeggen: :nder die en die voorwaarde tegen die en die prijs mag iets verkocht worden en anders wordt er niet meer geleverd. Dus of shimano ligt te maffen, hetgeen altijd kan, of ze vinden het prima.
CC, agr 100; limo 100