Beste Porrie
mijn ervaringen (for what it's worth):
ik heb ook zo'n assos regenjack (duur? ja, maar niet duurder dan een vergelijkbare gore-tex). heb er al vaak en lang door stromende regen mee gereden (oa de LBL 2004 en AGR 2005). het jack werkt perfect. je blijft droog en als het droog is kan je het evt aan om afkoeling te voorkomen (werkt ook perfect in de alpen berg af) zonder dat je van binnen uit nat wordt van het zweet
is de kans op regen klein dan volstaat wellicht een windbreaker. die van assos vind ik ook heel goed: dun, goede pasvorm, echt winddicht (zie plaatje hieronder)
succes met de keuze
Raphaël
windjack?
Ik heb ook het Assos 'condoom' dat hierboven genoemd wordt en ben er zeer tevreden over. Als het zeer koud en winderig is draag ik hem ook wel eens onder mijn fietsshirt bij clubritten waar de clubkleding verplicht is.
Echt waterdicht is geen enkel fietsjack. Ik hoor graag reacties als jullie andere bevindingen hebben. Met niet waterdicht bedoel ik niet een buitje maar regen zoals in de AGR van 2005.
Echt waterdicht is geen enkel fietsjack. Ik hoor graag reacties als jullie andere bevindingen hebben. Met niet waterdicht bedoel ik niet een buitje maar regen zoals in de AGR van 2005.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 13 December 2005
Ik heb ook het Assos 'condoom' dat hierboven genoemd wordt en ben er zeer tevreden over. Als het zeer koud en winderig is draag ik hem ook wel eens onder mijn fietsshirt bij clubritten waar de clubkleding verplicht is.
NOu, die rit heb ik een nike jackie aangehad en geen last vd regen gehad eigenlijk, beetje bezweet, maar geen regen.is zo'n A.S.G. geloof ik, heel dun ademend en goed sluitend.
Zal eens een foto maken van dat ding. Ben er erg tevreden over.Maar is bijv niet absoluut winddicht, wat ik wel lekker vind, anders is het helemaal zo'n broeihok. Als ik zo de bevindingen van anderen lees een top ding dus..
NOu, die rit heb ik een nike jackie aangehad en geen last vd regen gehad eigenlijk, beetje bezweet, maar geen regen.is zo'n A.S.G. geloof ik, heel dun ademend en goed sluitend.
Zal eens een foto maken van dat ding. Ben er erg tevreden over.Maar is bijv niet absoluut winddicht, wat ik wel lekker vind, anders is het helemaal zo'n broeihok. Als ik zo de bevindingen van anderen lees een top ding dus..
Heeft er iemand ervaring met het Nike 10/2 Clima-Fit Windshell jack? Hij ziet er zo uit:
Klik voor meer info.
Ik wil voor de kerst namelijk een nieuw jack vragen en ben nu dus op zoek naar een redelijk betaalbare. Tijdens de zoektocht kwam ik dit jack tegen, lijkt me een redelijke prijs. Mochten jullie nog tips hebben hoor ik het graag!
Klik voor meer info.
Ik wil voor de kerst namelijk een nieuw jack vragen en ben nu dus op zoek naar een redelijk betaalbare. Tijdens de zoektocht kwam ik dit jack tegen, lijkt me een redelijke prijs. Mochten jullie nog tips hebben hoor ik het graag!
Iemand ervaring met dit Gore Helium jack? (ook in andere kleuren dan fluoriscerend geel, maar lijkt mij wel wat voor in de polder hier)
Valt me op dat de jacks die hierboven staan geen verlengde flap achter hebben om je rug extra te beschermen, dat heeft deze wel.
Heb ook begrepen dat dit jack niet als regenjack verkocht mag worden, maar wel langere tijd in de regen droog houdt
-
- Forum-lid HC
Ik ben dan wel niet bekend met dit jack van gore, maar wel met de stof. Bij de windstopper jacks wordt gebruik gemaakt van een vereenvoudigde gore-tex die niet volledig waterdicht is verder zullen de naden niet getaped zijn zodat het jack dus nooit waterdicht mag heten.
Werd er ook specifiek bijgezegd, dat het niet waterdicht mag heten maar je in de praktijk wel droog houdt bij een buitje...
Ik ben echter al twee jaar verliefd op dit jack, maar hik een beetje tegen de prijs van 99 euro aan.
Vandaar dat ik hier vraag of er mensen zijn die ervaring met dit type jack hebben.
Heb ook fel gele jackies van bv pro ofzo zien hangen voor 35 euro, maar die zijn zeker niet waterdicht en volgens mij nog onwijze windvangers ook door de pasvorm die ze niet hebben.
Ik ben echter al twee jaar verliefd op dit jack, maar hik een beetje tegen de prijs van 99 euro aan.
Vandaar dat ik hier vraag of er mensen zijn die ervaring met dit type jack hebben.
Heb ook fel gele jackies van bv pro ofzo zien hangen voor 35 euro, maar die zijn zeker niet waterdicht en volgens mij nog onwijze windvangers ook door de pasvorm die ze niet hebben.