otto-bikes.de
Dag allen,
Met veel interesse heb ik op bike motion de nieuwe Look fietsen aanschouwt. Ik heb besloten tot de aankoop van een Look 585 SL of 695. Nu kan ik deze fietsen in Nederland aanschaffen bij mij om de hoek.
Deze toch zuinige hollander ging toch nog even op internet speuren en kwam daarbij op de site van otto-bikes.de uit Berlijn terecht. Daar blijken de Look fietsen ongeveer 1000 euro goedkoper te zijn! De 695 met sram red is daar 4600 euro.
Is iemand bekend met otto-bikes.de? of zie ik iets over het hoofd op de website en betreft het alleen de frameset?
graag feedback
mvg mike
Klein attitude 95
specialized tarmac 05
Met veel interesse heb ik op bike motion de nieuwe Look fietsen aanschouwt. Ik heb besloten tot de aankoop van een Look 585 SL of 695. Nu kan ik deze fietsen in Nederland aanschaffen bij mij om de hoek.
Deze toch zuinige hollander ging toch nog even op internet speuren en kwam daarbij op de site van otto-bikes.de uit Berlijn terecht. Daar blijken de Look fietsen ongeveer 1000 euro goedkoper te zijn! De 695 met sram red is daar 4600 euro.
Is iemand bekend met otto-bikes.de? of zie ik iets over het hoofd op de website en betreft het alleen de frameset?
graag feedback
mvg mike
Klein attitude 95
specialized tarmac 05
smikey schreef:Dag allen,
graag feedback
mvg mike
Klein attitude 95
specialized tarmac 05
Als je op de site kijkt is er een verschil van slechts 400 E voor een 695 frame of een complete fiets met dat frame en afgewerkt met Sram RED en Aksium wielen.
Dit geringe verschil kan alleen maar als het frame los te duur wordt aangeboden lijkt me. Ik heb geen idee wat zo'n frame in NL kost.
Smikey, je bedoelt waarschijnlijk de 586SL.
Ik heb ook interesse in een 695 en de prijzen in Duitsland bij zowel Otto-Bikes als bij Bikelineshop zijn hetzelfde. Ik heb de officiële NL-prijslijst 2011 van Look in mijn bezit.
De frameprijzen voor de 695 zijn hetzelfde (3.799), alleen de afmontage van de groep is daar beduidend goedkoper:
Aksium+Red NL: 5.449 en DE: 4.599 > verschil 850
Aksium+Dura Ace NL: 5.599 en DE: 4.899 > verschil 700
Aksium+Ultegra NL: 4.799 en DE: 4.299 > verschil 500
Echter 800 extra voor Fulcrum Racing Zero wielen is relatief hoog.
Bij losse aanschaf is het verschil tussen Aksium-Racing Zero ±500.
Dus bij de upgrade naar Red groep is het een zeer interessante aanbieding.
Voor 850 kun je betere wielen aanschaffen, want de Aksiums horen niet onder de 695.
Bij aanschaf van de 695 zou ik toch wel een dealer in de buurt/NL willen hebben.
Zowel Otto (Berlijn) als Bikelineshop (München) zitten niet eens in de grensstreek zoals bv. S-Tec (geen Look).
Maar 850 blijft een mooi bedrag. De fiets is toch al duur zat.
[img=http://img99.imageshack.us/img99/457/695x.jpg]
Ik heb ook interesse in een 695 en de prijzen in Duitsland bij zowel Otto-Bikes als bij Bikelineshop zijn hetzelfde. Ik heb de officiële NL-prijslijst 2011 van Look in mijn bezit.
De frameprijzen voor de 695 zijn hetzelfde (3.799), alleen de afmontage van de groep is daar beduidend goedkoper:
Aksium+Red NL: 5.449 en DE: 4.599 > verschil 850
Aksium+Dura Ace NL: 5.599 en DE: 4.899 > verschil 700
Aksium+Ultegra NL: 4.799 en DE: 4.299 > verschil 500
Echter 800 extra voor Fulcrum Racing Zero wielen is relatief hoog.
Bij losse aanschaf is het verschil tussen Aksium-Racing Zero ±500.
Dus bij de upgrade naar Red groep is het een zeer interessante aanbieding.
Voor 850 kun je betere wielen aanschaffen, want de Aksiums horen niet onder de 695.
Bij aanschaf van de 695 zou ik toch wel een dealer in de buurt/NL willen hebben.
Zowel Otto (Berlijn) als Bikelineshop (München) zitten niet eens in de grensstreek zoals bv. S-Tec (geen Look).
Maar 850 blijft een mooi bedrag. De fiets is toch al duur zat.
[img=http://img99.imageshack.us/img99/457/695x.jpg]
neel,
ik zit echt met het max budget van 5000 euro. In NL zou ik dan voor de 695 met ultegra kunnen gaan maar ik vind ultegra eigenlijk wat te min voor de fiets, vindt je niet? De 695 met Red is dus te duur voor mij en dan zou ik overstappen naar de Look 586 SL mat zwart met red (stond op ook op bike motion) voor 4699,- in NL.
Wielen vind ik niet zo'n probleem schaf mezelf later dan nog wel mavic r-sys aan. Wielen zijn wat makkelijker te vervangen dan een hele schakelgroep.
Verder vind ik het nogal wat om even 4600 euro naar Duitsland over te maken. Hoe betrouwbaar is het dat je de fiets dan na een aantal weken geleverd krijgt?
ik zit echt met het max budget van 5000 euro. In NL zou ik dan voor de 695 met ultegra kunnen gaan maar ik vind ultegra eigenlijk wat te min voor de fiets, vindt je niet? De 695 met Red is dus te duur voor mij en dan zou ik overstappen naar de Look 586 SL mat zwart met red (stond op ook op bike motion) voor 4699,- in NL.
Wielen vind ik niet zo'n probleem schaf mezelf later dan nog wel mavic r-sys aan. Wielen zijn wat makkelijker te vervangen dan een hele schakelgroep.
Verder vind ik het nogal wat om even 4600 euro naar Duitsland over te maken. Hoe betrouwbaar is het dat je de fiets dan na een aantal weken geleverd krijgt?
Maar wie zegt dat je in NL alleen de adviesprijs kunt betalen? Misschien kun je een verkoper jouw 'probleem' van max €5000 uitleggen. Zou mij niet verbazen dat er verkopers zijn die je heel eind tegemoet kunnen komen en een 695 met DA en aksium tot de mogelijkheden behoort.
Voor dat geld zou ik een Pinarello Paris 2011 met Campa Super Record Titanium 2011 kopen. Evertse heeft nog 2 van deze als demo te koop staan voor 4890 euro met Shamal wielen. Maar das persoonlijk eej.
Pinarello FP6, Campa SR titanium, Shamal Ultra
Smikey,
Ik zou ook nooit zoveel geld overmaken naar een buitenlands bedrijf, maar een aanbetaling doen en er bij aflevering naar toe rijden om de fiets op te halen. Twijfel alleen of ze dat doen?
In heb de Duitse prijzen ook aan een dealer in de buurt voorgelegd, misschien dat er in "deze tijden" iets aan de adviesprijs te doen valt?
Bijvoorbeeld 695+Ultegra+Racing 0 voor 4.799
De schakelgroep is m.i. minder belangrijk dan goede wielen, dus ik geef het geld liever uit aan de wielen.
Welke maat heb jij nodig, oftewel welke lengte van benen, romp en armen heb je?
Ik ben 1,89 en denk aan een XL. Bij het afzagen van een ISP is de juiste framemaat wel van belang.
Aanschaf van de 586 met Red voor 100 euro minder dan de goedkoopste 695 betekend wel een achteruitgang qua innovaties. Je mist dan de HSC7 vork, ZED2 crankstel, de C-Stem en het HeadFit 3 balhoofd. Is dat het verschil met een Red groep waard? Voor mij niet, voor zo'n bedrag zou ik altijd voor de 695 gaan.
Ik zou ook nooit zoveel geld overmaken naar een buitenlands bedrijf, maar een aanbetaling doen en er bij aflevering naar toe rijden om de fiets op te halen. Twijfel alleen of ze dat doen?
In heb de Duitse prijzen ook aan een dealer in de buurt voorgelegd, misschien dat er in "deze tijden" iets aan de adviesprijs te doen valt?
Bijvoorbeeld 695+Ultegra+Racing 0 voor 4.799
De schakelgroep is m.i. minder belangrijk dan goede wielen, dus ik geef het geld liever uit aan de wielen.
Welke maat heb jij nodig, oftewel welke lengte van benen, romp en armen heb je?
Ik ben 1,89 en denk aan een XL. Bij het afzagen van een ISP is de juiste framemaat wel van belang.
Aanschaf van de 586 met Red voor 100 euro minder dan de goedkoopste 695 betekend wel een achteruitgang qua innovaties. Je mist dan de HSC7 vork, ZED2 crankstel, de C-Stem en het HeadFit 3 balhoofd. Is dat het verschil met een Red groep waard? Voor mij niet, voor zo'n bedrag zou ik altijd voor de 695 gaan.
smikey schreef:neel,
Ik ben 1.87 maar heb wel een korte pootjes. binnenbeenlengte 81 cm. Dat zou inhouden dat ik een frame maat 53 cm zou moeten hebben. Dat slaat natuurlijk nergens op want me bovenlijf is in verhouding veel langer. Ik ga in ieder geval nog een bike fitting laten doen. Mijn tarmac is een 56.5 en daar zit ik volgens mij goed op.
Het zal dus ook een XL worden van 57 cm.
Van Chiel van actionsport.be hoorde ik deze week dat er vanaf nu een dealer van LOOK bij mij op de hoek zit (Dasia haarlem) Ik ga het daar zaterdag maar proberen en kijken of er wat aan de prijs valt te doen.
Ik ben niet zo van de pina's. Voor mij zijn ze iets te opzichting (kleur en die golvende vorken). Alternatief voor mij zou nog kunnen zijn de nieuwe Colnago M10 (kleur MAWH of MASL) (rond de 5200 met ultegra, fsa onderdelen en cosmic carbons) en anders nog de ISAAC Proton met dura ace, ritchey WCS onderdelen en FFWD 6R wielen voor 5000.
pff ik word gek van die keuzes...(luxe probleem)
Het zal dus ook een XL worden van 57 cm.
Van Chiel van actionsport.be hoorde ik deze week dat er vanaf nu een dealer van LOOK bij mij op de hoek zit (Dasia haarlem) Ik ga het daar zaterdag maar proberen en kijken of er wat aan de prijs valt te doen.
Ik ben niet zo van de pina's. Voor mij zijn ze iets te opzichting (kleur en die golvende vorken). Alternatief voor mij zou nog kunnen zijn de nieuwe Colnago M10 (kleur MAWH of MASL) (rond de 5200 met ultegra, fsa onderdelen en cosmic carbons) en anders nog de ISAAC Proton met dura ace, ritchey WCS onderdelen en FFWD 6R wielen voor 5000.
pff ik word gek van die keuzes...(luxe probleem)
smikey schreef: Van Chiel van actionsport.be hoorde ik deze week dat er vanaf nu een dealer van LOOK bij mij op de hoek zit (Dasia haarlem) Ik ga het daar zaterdag maar proberen en kijken of er wat aan de prijs valt te doen.
10% moet je altijd zonder probleem kunnen krijgen.
En verder zou ik voor zo'n fiets ook een servicepunt willen hebben.
M.n. voor carbon frames is een garantiegeval niet denkbeeldig.
ok, de Look 695 (kleur black light) staat in de bestelling bij de dealer (dasia haarlem). Het duurt wel even voordat ze geleverd gaat worden. Maart 2011 kan ik haar komen ophalen. Ik heb gekozen voor de ultegra versie (met wat dura ace aanpassingen). De foto duurt dus nog even..........