bij een snelheid van 30km/uur begint mijn mountainbike vervaarlijk te schudden als ik mijn stuur durf los te laten. Bij hogere snelheden voel ik het zelfs met mijn handen op hets stuur. Ik rij met een ridley shark (maat 23inch: ik ben 1meter95 met 95kg), xt afgemonteerd, met rock shox duke xc voorvering, met magura hs11velgremmen, mavic crossmax enduro wielen en racing ralph banden.De duke voorvering werd gereviseerd met nieuwe T-stuk en kader werd door ridley (wat een service!!) vervangen omwille van vermoeden van metaalmoeheid. Ik heb al andere bandenspanning en zelfs andere banden geprobeerd. Weet iemand waar dit zijn oorzaak kan vinden ?
jacqueswww.onzehoop.be
schudden en trillen (gimmy) mountainbike
-
- Forum-lid
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Misschien is het frame (weer) gescheurd? Kijk eens alle lasnaden heel goed na of je nergens een scheurtje kan vinden. Die wielen moet toch stijfzat zijn volgens mij, maar misschien anders een keer de wielen van een maat ff erin steken en voelen hoe de fiets dan rijdt.
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 09 November 2005
is je balhoofd lager nog goed ?
Een (zware) spaakmagneet die je dicht tegen de velg monteert en aan de zelfde kant van het wiel als het ventiel kan ook de oorzaak zijn.
Een (zware) spaakmagneet die je dicht tegen de velg monteert en aan de zelfde kant van het wiel als het ventiel kan ook de oorzaak zijn.
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.
Quoten: Origineel geplaatst door Il Grasso op 09 November 2005
vangt de voorvork dat niet op ?
vangt de voorvork dat niet op ?
-
- Forum-lid HC
Ik zou zeggen balhoofd (was bij mij ook de oorzaak op de racefiets) of eventueel de wielen.