Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Ervaringen Tacx

trekoclv
Forum-lid

trekoclv 13 nov 2005 19:09

ik heb ooit the godfather gekeke onder het trainen op de tacx maar dat wilde zelfs niet helpen.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

trek1000sl
Forum-lid

trek1000sl 15 nov 2005 23:23

Heb vandaag ook een tacx cycleforce one gekocht. heb er nu 1 training opzitten, en het bevalt mij wel goed. ( afgezien van dat het binnen is )
Ik heb ook voor deze gekozen omdat er een verstelling bij zit, wat het fietsen wel wat realistischer maakt.

ericke
Forum-lid

ericke 24 nov 2005 09:58

Ik ga 2x per week naar de sportschool en doen daar dan een les RPM. Ik heb de nummers gedownload en zet dit dus aan tijdens de training en doe zo dus thuis de les. Maar ik zet de taxc ook wel voor de tv lekker een film kijken. Is zeker een aanrader.

mcf1
Forum-lid

mcf1 24 nov 2005 13:23

ik vind het zo klote dat je met de I magic een computer nodig heb en die heb ik 1,2,3 niet zo... althans niet op mijn kamer

hans
Forum-lid

hans 24 nov 2005 14:14

Als je wel een playstation hebt is dit
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=8031
een mooie optie!
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

mcf1
Forum-lid

mcf1 24 nov 2005 16:36

naja ik vin dit toch beetje schraal t.o.v tacx I magic dit systeem...met dit systeem kun je een of ander duf spelletje gaan spele met je fiets ....dit wil ik dus niet...

livestrong2006
Forum-lid

livestrong2006 25 nov 2005 15:24

Ik heb sinds 2 weken de FLOW T1680 in me bezit als je voor het eerst een TACX koopt koop dan deze alle denkbare functie's zijn aanwezig op de meegeleverde computer meer info dan je nu krijgt heb je echt niet nodig. Trouwens saai of niet saai soms wil je wel trainen maar is het weer gewoon klote dus is de tacx een zeer goede uitkomst. Koop hem alleen niet in de winkel want de adviesprijs is 388 euri op het net zijn ze stukken goedkoper ik heb hem voor 269 bij www.futurumshop.nl gehaald heb al meerdere dingen bij ze gekocht.

www.larsroos.web-log.nl

speric
Forum-lid HC

speric 28 nov 2005 13:57

Quoten: Origineel geplaatst door L.A.N.C.E. op 12 November 2005

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 12 November 2005

Haha . Bedankt he!!Maar ga je hem nu kopen met de race-functie of toch maar niet?

Ja ik vind het belangerijk om die functies te hebben, dus ik ga hem kopen!

En al gekocht >? ik zit ook te twijfelen aangezien mij abbonement waarschijnlijk 2 keer duurder wordt vd sportschool. in 2 jaar heb ik het er dan wel uit...

dus wat zijn je ervaringen ondertussen ?

l.a.n.c.e.
Forum-lid

l.a.n.c.e. 06 dec 2005 12:30

Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 28 November 2005

Quoten: Origineel geplaatst door L.A.N.C.E. op 12 November 2005

Quoten: Origineel geplaatst door Wesley op 12 November 2005

Haha . Bedankt he!!Maar ga je hem nu kopen met de race-functie of toch maar niet?

Ja ik vind het belangerijk om die functies te hebben, dus ik ga hem kopen!

En al gekocht >? ik zit ook te twijfelen aangezien mij abbonement waarschijnlijk 2 keer duurder wordt vd sportschool. in 2 jaar heb ik het er dan wel uit...

dus wat zijn je ervaringen ondertussen ?

Ik vind het super..ik zat ook te twijfelen tussen een goede taxc binnen trainer of verder gaan met de sportschool. Alleen toen ik de tarieven voor 2006 zag schrok ik echt!!
Ik ben erg positief, je kan goed op hartslag enzo trainer. Ik vind het leuk om een schermpje te hebben waarop je kan zien waar je bent. Voor mij helpt dat echt, want ik vind binnentrainen normaal echt saai..en dus doe ik het weinig..(aii, slecht van me)
Maar hierdoor vind ik het leuk..alleen moet ik ff weten hoe ik beetje goedkoop aan andere parcoursen kom

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 08 dec 2005 14:06

voor wie slechts over een tacx basic beschikt: neem ritten op van TV tijdens het seizoen en speel deze af in de winter terwijl je rijdt! ( met de tacx basic kun je dan manueel zwaarder of lichter schakelen naargelang het parcours en rijdt je samen met de renners op tv).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

veeteetje
Forum-lid

veeteetje 08 dec 2005 15:13

Je kunt ook een tv'tje ervoor zetten met video en dan films kijken... Neem bijvoorbeeld Titanic (VOORBEELD...). Dan zit je toch een behoorlijk poos!
Tacxen is de ideale manier om in de winter netjes in je zones te trainen doordat je geen last hebt van wind en andere zaken die buiten een rol spelen, waardoor je hartslag de lucht in schiet (zoals honden die ineens uit de struikjes tevoorschijn komen of auto's die lekker voor de lol hun stuur omgooien en net doen of ze je van de weg willen rijden...)

ronj
Forum-lid

ronj 16 dec 2005 20:03

Had me voorgenomen deze winter behalve in de weekenden ook door de week 's avonds op de MTB (op fietspaden) te trainen. Afgezien van het slechte zicht viel de BBB verlichting ook regelmatig uit (door de kou?), waardoor ik me niet veilig meer op mijn bike voelde. Valt trouwens ook tegen om me nog te motiveren om na het eten nog de duisternis in te gaan.Dus de knoop doorgehakt en bij futurumshop een Tacx Swing besteld. Kreeg zojuist bericht dat ie al verzonden was dus misschien morgen al in huis.

Plaats reactie