Handgemaakte wiel.
Quoten: Origineel geplaatst door motta op 05 November 2005
bv Mavic Open Pro velg en Campagnolo Chorus of Shimano Dura-Ace naven.Met dat budget is er ook nog ruimte voor aero spaken.Wat ik mij nog afvraag is vanaf welk gewicht je beter 36 spaken ipv 32 spaken neemt ?Motta
Ik zou m'n geld niet in aero spaken steken! Mavic Open Pro is geen tube velg (daar vroeg ie naar): hij is het best af met Ambrosio Crono, maar evengoed met Ambrosio Nemesis. Mavic Reflex is ietsje minder.
36 spaken zijn maar een noodzaak voor hele zware of krachtige rijders (en dan nog, die houden het op 32 spaken ook als je een goede wielbouwer hebt).
bv Mavic Open Pro velg en Campagnolo Chorus of Shimano Dura-Ace naven.Met dat budget is er ook nog ruimte voor aero spaken.Wat ik mij nog afvraag is vanaf welk gewicht je beter 36 spaken ipv 32 spaken neemt ?Motta
Ik zou m'n geld niet in aero spaken steken! Mavic Open Pro is geen tube velg (daar vroeg ie naar): hij is het best af met Ambrosio Crono, maar evengoed met Ambrosio Nemesis. Mavic Reflex is ietsje minder.
36 spaken zijn maar een noodzaak voor hele zware of krachtige rijders (en dan nog, die houden het op 32 spaken ook als je een goede wielbouwer hebt).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
correct wat de velgsoorten betreft. soms kun je nog Mavic Gold velgen op de kop tikken, 280 tot 300 gram! Nog een tip over aantal spaken. De regel is hoe lichter de velg, hoe critischer het aantal spaken. In dat geval, en zware tubevelgen bestaan niet, monteert men boven de 70 kg 36 spaken in het achterwiel, voorwiel kan 4 spaken minder, tussen 60 en 70 kg 32 spaken achter en onder de zestig kg 28 spaken achter. Voorwiel kan telkens met 4 spaken minder. dit advies heb ik van Eduard Zimmerman bekend adviseur van Cees Beers, je weet wel van ADA wielen.
groet sjef
groet sjef