Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Fiets voor wedstrijdrijden

jorisvb
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 jul 2005 02:45

jorisvb 28 okt 2005 00:51

Omdat ik volgend jaar wil gaan wedstrijdrijden ben ik een beetje aan het rondkijken naar een andere fiets.
Omdat ik waarschijnlijk nog wel een keer op mijn plaat ga  wil ik geen frame dat niet te vervangen (lees rete duur) is.
Welke frame's rond de 600-700 euro zijn kwalitatief goed en zien er ook nog mooi uit? Merk maakt me niet zo veel uit, zolang het design maar goed is.
EDIT: Hoeft eigenlijk geen carbon aan de achterkant te zitten. Volledig alu is steviger toch?

stefan
Forum-lid
Berichten: 974
Lid geworden op: 06 nov 2004 15:37

stefan 28 okt 2005 14:17

Alu steviger is weet ik niet, maar ik weet wel dat er mensen zijn die het niet hoog op hebben met een verlijmde carbon achtervork. Volledig alu is volgens mij ook iets lichter dan een fiets met carbon achtervork.

mcf1
Forum-lid
Berichten: 694
Lid geworden op: 09 dec 2004 09:55

mcf1 28 okt 2005 15:08

is een isaac pascal carbon geen goeie wedstrijdfiets? past weliswaar niet helemaal binnen budget maar heeft wel de X-factor

jorisvb
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 jul 2005 02:45

jorisvb 28 okt 2005 15:20

Quoten: Origineel geplaatst door mcf1 op 28 Oktober 2005

is een isaac pascal carbon geen goeie wedstrijdfiets? past weliswaar niet helemaal binnen budget maar heeft wel de X-factor


Zo'n X-factor is wel leuk, maar het probleem is dat het te betalen moet zijn mocht ik een keer vallen en het frame moeten vervangen. Als budget geen rol zou hebben zou ik wel voor een mooie Pinarello Prince SL gaan of iets dergelijks.
Het hele eieren eten is alleen dat het dus wel betaalbaar moet zijn. Volgens mij zijn dit wel fietsmerken die goede frames hebben in die klasse.
Cannondale
Cube
Red Bull (vind ik alleen niet mooi, design gaat wel maar die naam is lelijk)
Ridley (weet niet of de alu modellen ook problemen hebben)
Concorde Prelude 550
Intersens
Dit lijken mij wel goede frames, maar hoe zet het met kwaliteit, garantie etc.?

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 28 okt 2005 15:25

Scott Speedster mag ook wel in het rijtje

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 28 okt 2005 15:28

Ik heb een tijdje op een Bulls gereden, een Dura Ace. Deze had ook een verlijmde carbon-achtervork.
Ik heb er wedstrijden mee gereden, maar dat voelde echt prima aan, en de fiets koste in verhouding heel weinig (€ 2.000, compleet).
Ik heb hem overigens weg gedaad vanwege de Shimi-shit. Maar het frame, hoe goedkoop ook, voldeed uitstekend.
http://www.bulls.de/main.asp?lang=nl&main=9&class=11
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

ruben88
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 aug 2005 14:54

ruben88 28 okt 2005 16:42

Ik rijdt er zelf ook op: Jan Janssen Veulta.Je kunt m net zo duur maken als je wilt. Begint bij €745,-(met Sora).Zelf samenstellen doe je op http://www.janjanssen.nl/index2.php?lin ... =1&catId=1
Het is maar een voorbeeldje, er zijn natuurlijk tog voorbeelden. Het beste kun je zelf even rondsurfen op de desbetreffende merk-sites omdat ieders smaak toch weer anders is, denk ik persoonlijk..
* Ik heb wel versie 2004, foto?: http://www.twctverzetje.nl/Jan20Janssen20Vuelta.JPG

pieterwouters
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jan 2005 19:44

pieterwouters 28 okt 2005 17:38

ridley is een goeie keuze, maar je moet wel voor de aluminium moddellen gaan als je echt geen problemen wilt(dit geld ook voor andere carbon fietsen) het is zo en het blijft zo, als je met carbon valt kan het zijn dat dit sneller breekt dan aluminium
bulls is een zeer goede keuze, maar dan zou ik inderdaad ook voor campa gaan. ik heb het niet voor shimano, maar onze meningen kunnen verschilen.
al weet ik wel niet wat er mis is met een red bull(de naam is zelfs leuk,maar heeft niets te maken met de drank) ze leveren klasse fietsen af, ook de carbonne fietsen zijn hiervan super, stijf, licht(990gram) en mooi, en vooral goedkoop, maar als je dan toch voor aluminium zou gaan zou ik inderdaad kiezen voor red bull pro sl
grts
Over je fiets lullen mag, maar over je lul fietsen zou ik niet doen.

jorisvb
Forum-lid
Berichten: 210
Lid geworden op: 21 jul 2005 02:45

jorisvb 28 okt 2005 17:50

Het is ook niet de naam, die zou me niet zoveel boeien. Maar die stierenkop in de naam verwerkt vind ik echt helemaal niets. Maar misschien dat ik wel voor Red Bull ga, puur omdat ze hier niet zo ver vandaan zitten.
Verder ben ik ook aan het kijken voor een fiets van de FM. Deze verkoopt ook fietsen van eigen merk. Voor 1300 een alu fiets met ultegra 30V.

Kan altijd kijken of ze hier Campa Chorus op kunnen kwakken. Misschien met wat betere wieltjes en dan kan ik waarschijnlijk ook al een eind komen.
 

mr.c
Forum-lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 15 aug 2005 00:56

mr.c 28 okt 2005 18:27

Joris, wat voor bouw heb je? Als je bijvoorbeeld zoals ik vrij zwaar bent gebouwd en meer een rechtuitbrander (89 kg@ 1,96 en dan toch een vetpercentage van rond de 9 a 10 ) bent heeft het bijvoorbeeld natuurlijk relatief weinig zin om in D/A en een erg licht frame te investeren. Dan zou ik gewoon voor een Alu frame met ultegra gaan en stevige wielen.

Persoonlijk zou ik voor het volgende gaan als betaalbare wedstrijdfiets...

http://www.roseversand.nl/rose_main.cfm ... =0&CID=175

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 28 okt 2005 18:39

red bulls zijn in ieder geval stijve fietsen

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 28 okt 2005 18:58

ik snap niet zo goed waar je bang voor bent. als je rekening gaat houden met valpartijen enzo zal het fietsen ook niet echt lekker zijn. ik rijd zelf op een trek oclv 5500 en ik ben al een aantal keer hard gevallen. Ik rijd nogsteeds op mijn trek rond en de gemiddelde fiets moet toch tegen een valpartij kunnen. Ik zou niet zozeer daar mijn keuze op afstemmen maar gewoon denken dat je het frame maar 1x aan hoeft te schaffen. wat waarschijnlijk ook het geval is.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie