Tour du Faso 2005
Inmiddels, voor de geïntereseerden, is deze ronde ten einde. Eindklassement1. Jérémie Ouedraogo 34u28'26"2. Saïdou Rouamba 11"3. Karel Pattyn 26"4. Mahamadi Sawadogo 2'32"5. Abdoul Wahab Sawadogo 3'34"6. Igor Alberto Silva 3'52"7. Malick Thiam 3'58"8. Joseph Sanda 4'37"9. Jean-Noël Wolf 4'38"10.Christof Marien 5'56"
wiel·ren·ner (de ~ (m.))<br>
1 hardrijder op de fiets => pedaalridder, pedaleur, renner
1 hardrijder op de fiets => pedaalridder, pedaleur, renner
De tour du faso rijden is altijd al een droom voor mij geweest. In de beginjaren werd het nog wel eens als documentaire uitgezonden door de vpro. Later hebben de serieusere sportprogramma's het overgenomen of is er op de belgische tv nog wel eens wat te zien. Heeft iemand een idee op welk niveau er gereden wordt en of het uberhaupt mogelijk is de tour du faso te rijden ?
Quoten: Origineel geplaatst door prorace op 12 November 2005
De tour du faso rijden is altijd al een droom voor mij geweest. In de beginjaren werd het nog wel eens als documentaire uitgezonden door de vpro. Later hebben de serieusere sportprogramma's het overgenomen of is er op de belgische tv nog wel eens wat te zien. Heeft iemand een idee op welk niveau er gereden wordt en of het uberhaupt mogelijk is de tour du faso te rijden ?
Er zijn een paar zo'n rondes. Een Belgische ploeg trok eerder dit jaar naar Frans-Guyana of zo om er te koersen. Helemaal niet onderschatten, denk ik; minstens het niveau van de Belgische kermiskoersen bij elite z/c (als je bochtentechniek wat te kort schiet, kom je in de Tour du Faso wel beter tot je recht!).
De tour du faso rijden is altijd al een droom voor mij geweest. In de beginjaren werd het nog wel eens als documentaire uitgezonden door de vpro. Later hebben de serieusere sportprogramma's het overgenomen of is er op de belgische tv nog wel eens wat te zien. Heeft iemand een idee op welk niveau er gereden wordt en of het uberhaupt mogelijk is de tour du faso te rijden ?
Er zijn een paar zo'n rondes. Een Belgische ploeg trok eerder dit jaar naar Frans-Guyana of zo om er te koersen. Helemaal niet onderschatten, denk ik; minstens het niveau van de Belgische kermiskoersen bij elite z/c (als je bochtentechniek wat te kort schiet, kom je in de Tour du Faso wel beter tot je recht!).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
In die VPRO doc was vijand nummer 1 de diarree, op nummer twee met stip de walgelijke hitte, voor de lokale rijders was vooral het (niet bestaande) reservemateriaal een probleem. In zo'n klimaat koersen vergt iets heel anders dan een Belgische kermiskoers. In ieder geval een sterk maag-darmkanaal. Ik zou het een prachtige uitdaging vinden. In het tenue van Marco Polo Cycling natuurlijk.
Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 12 November 2005
Ik heb een paar keer in de tropen op de fiets gezeten. Mijn god was een ellende was dat. De vochtige hitte was moordend en het verkeer was nog erger. Tenminste in India en Thailand.
Vervelend hé Thailand, daar hangen ze een overdekte sofa voor passagiers achter je fiets!
Met "niveau Belgische kermiskoers" bedoelde ik het wedstrijdniveau, los van klimatoligische omstandigheden en andere problemen. Ik weet trouwens niet in hoeverre het materiaalproblemen van de Afrikaanse renners ondertussen al niet tot de folklore behoort. Vergeet niet dat er in Burkina UCI-punten te verdienen zijn/waren.
Ik heb een paar keer in de tropen op de fiets gezeten. Mijn god was een ellende was dat. De vochtige hitte was moordend en het verkeer was nog erger. Tenminste in India en Thailand.
Vervelend hé Thailand, daar hangen ze een overdekte sofa voor passagiers achter je fiets!
Met "niveau Belgische kermiskoers" bedoelde ik het wedstrijdniveau, los van klimatoligische omstandigheden en andere problemen. Ik weet trouwens niet in hoeverre het materiaalproblemen van de Afrikaanse renners ondertussen al niet tot de folklore behoort. Vergeet niet dat er in Burkina UCI-punten te verdienen zijn/waren.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 12 November 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 12 November 2005
Ik heb een paar keer in de tropen op de fiets gezeten. Mijn god was een ellende was dat. De vochtige hitte was moordend en het verkeer was nog erger. Tenminste in India en Thailand.
Vervelend hé Thailand, daar hangen ze een overdekte sofa voor passagiers achter je fiets!
Met "niveau Belgische kermiskoers" bedoelde ik het wedstrijdniveau, los van klimatoligische omstandigheden en andere problemen. Ik weet trouwens niet in hoeverre het materiaalproblemen van de Afrikaanse renners ondertussen al niet tot de folklore behoort. Vergeet niet dat er in Burkina UCI-punten te verdienen zijn/waren.
@Casran, Met die materiaalproblemen bleek het wel mee te vallen. Behalve teams die op het merk RIDLEY reden.
Zo eens kijken of onze vriend "ikke81" hier op afkomt.......!
Quoten: Origineel geplaatst door Cor01 op 12 November 2005
Ik heb een paar keer in de tropen op de fiets gezeten. Mijn god was een ellende was dat. De vochtige hitte was moordend en het verkeer was nog erger. Tenminste in India en Thailand.
Vervelend hé Thailand, daar hangen ze een overdekte sofa voor passagiers achter je fiets!
Met "niveau Belgische kermiskoers" bedoelde ik het wedstrijdniveau, los van klimatoligische omstandigheden en andere problemen. Ik weet trouwens niet in hoeverre het materiaalproblemen van de Afrikaanse renners ondertussen al niet tot de folklore behoort. Vergeet niet dat er in Burkina UCI-punten te verdienen zijn/waren.
@Casran, Met die materiaalproblemen bleek het wel mee te vallen. Behalve teams die op het merk RIDLEY reden.
Zo eens kijken of onze vriend "ikke81" hier op afkomt.......!
"Afstappen is geen optie"
Tja, de Tour de Faso is geloof ik inderdaad sterk veranderd de laatste jaren. Tot voor enkele jaren geleden was het vrijwel onbekend en kwamen er alleen maar wat Europese avonturiers op af. Het wordt inderdaad steeds professioneler. De Europeanen laten veelal hun complete materiaal achter voor de lokale rijders, zodat ze beter kunnen trainen en snellere fietsen hebben. Doet me deugd te lezen dat ze UCI punten verdienen en dat een Afrikaan heeft gewonnen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 14 jun 2005 17:26
Als ik het me goed herinner, wordt de Tour de Fasso gesponsord door een condoomfabrikant. Er wordt tijdens de Tour veel gedaan aan anti-aids voorlichting. Laat dus niemand zeggen dat wielrennen navelstaarderij is. Persoonlijk vind ik de Durex Tour net even wat beter klinken dan de Eneco Tour.
Ben niet te zwaar voor mijn lengte, maar te kort voor mijn gewicht.