Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wat kan eraf

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 26 okt 2005 16:47

nieuwe wielen komen er niet zoals gezegd. en al helemaal geen lw. ik zie het nut er niet van in.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

shadow
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 okt 2005 22:37

shadow 29 okt 2005 23:57

alle bouten en moertjes vervangen door die van aluminium dat scheelt echt een hoop

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 okt 2005 01:40

En kost je een hoop geld, is gevaarlijk op sommige plaatsen (stuurpen). Lijken me genoeg dingen die je 1e vervangt aan die fiets voor je aan boutjes begint.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2776
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 30 okt 2005 09:43

Is helaas maar ten dele waar, met verstand van zaken kun op een relatief goedkope manier toch gewichtswinst boeken. Ik haal uit een boutenpakket ca.30 tot 50 gram maar je moet inderdaad weten wat je neemt.
Voor een voorbouw kun je trouwens Ti boutjes nemen die qua treksterkte beter zijn dan de originele stalen van Syntace of Ritchey winst is bij syntace zo'n 11 gram en bij Ritchey bijna 20.  Voor bidondhouders, kabelgeleiders, voorderailleur etc. kun je moeiteloos alu nemen aangezien hier toch nauwelijks kracht op wordt uitgeoefend.

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 30 okt 2005 13:38

Quoten: Origineel geplaatst door mr T op 25 Oktober 2005


euh
heb je dit gewicht berekend of werkelijk je fiets GEWOGEN ?
ik stel de vraag omdat ik zelf een Madone 5.9 heb met Dura Ace en Race XXX lite en in totaal gewogen gewicht amper aan 7,650 kg geraak.
Vreemd met een Ultegra  en Race X-lite die toch al zwaarder zijnNeen, lichter dan wat je opgaf kan je niet, want je heb al buitenaardse lichte metingen ;-)
 

maar ik heb er een aantal zeer lichte onderdelen opzitten die toch aardig wat gewicht besparen. bijv de banden 2 voor 264 gram en pedalen 2 voor 225 gram
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

motta
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 21 jan 2005 21:19

motta 30 okt 2005 15:06

Quote: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 24 Oktober 2005
Meeste gewicht zonder veel aan duurzaamheid en betrouwbaarheid in te leveren kan je pakken bij je crankstel / bottombracket. Zondag ga ik mijn Pulsion bij sharkman ophalen, zal ik hem meteen voor je wegen. Dan komt er een trapas in van minder dan 150 gram en dus zal de set minder dan 580 gram wegen. En dat zou jouw ook een paar honderd gram schelen.
...


in hoeverre is zo'n ISIS bracket van Stronglight (of een ander) competitie-waardig ? Iemand ervaring mee ?
Door de grote as diameter is er nauwelijks plaats voor de lagers ... het lijkt me enkel te overwegen als je zo'n oversized bracket van Pinarello hebt.

Motta
Motta

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24317
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 30 okt 2005 15:20

Competitie waardig is het zeker, want het gaat echt niet zo maar kapot. Het nadeel alleen van de kleinere lagers (als ik het zo goed zeg) is dat ze veel eerder versleten zijn. En die duurzaamheid dat is het nadeel van ISIS.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie