Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Q-rings

trekoclv
Forum-lid
Berichten: 632
Lid geworden op: 27 dec 2004 12:58

trekoclv 23 okt 2005 20:32

ik heb hier op bikemotion info over gekregen. het is afgeleid van o-symmetric en je kan het instellen op tijdrijden en vlakke weg en klimmen. denken jullie dat het echt werkt? ik heb er mee gereden en het voelde wel appart. maar ga je er ook harder van fietsen? het kost overigens niet zoveel. 140 euro voor een setje. wat denken jullie ervan? http://www.nzparts.nl/ voor meer info.
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4645
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 24 okt 2005 21:36

met de q rings heb ik niet gereden maar de vroegere biopace was bewezen dat dat niet hielp. verder heb ik wel gezeten op de fiets (en ook nog wat weggetrapt) met rotor cranks. Draaide wel soepel maar ik had er geeen normale crank bij om te vergelijken dus of het beter werkt durf ik niet te zeggen

Gebruikersavatar
gurb
Forum-lid
Berichten: 121
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:33

Gebruikersavatar gurb 24 okt 2005 22:26

meer info op rotorbike.com

sjezer
Forum-lid
Berichten: 1149
Lid geworden op: 03 aug 2005 08:14

sjezer 04 feb 2006 22:30

In de nieuwe O2 bikers staat een test, de werking is niet bewezen. Dit product lijkt te werken voor de één maar niet voor de ander.

rele43
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 feb 2006 10:12

rele43 30 mar 2006 13:16

Als gemiddelde toerfietser van 44 heb ik vorig jaar de Puy Mary in centraal frankrijk beklommen ( 3 km, 11, 13 en laatste km 15) welke voor mij maar amper te  doen is. Ik ben hier met 28 voor en 30 achter naar boven gegaan waarbij ik 50 rpm draaide. En exact daar ligt het voordeel van ovale tandwielen. Ik verlies teveel snelheid als de cranks verticaal staan ( bij plm. 350 watt continue ) en met ovale bladen kun je iets makkelijker je rpm hoger houden en dus soepeler klimt. Ter vergelijk ik heb ook 3 jaar met een ovaal 52T blad woon-werk gedaan met nauwelijks voordelen. Alleen met tegenwind 52-12 proberen te draaien gaat dan iets makkelijker. Ik overweeg nu ook op mijn Ultregra triple alleen het 30T voorblad te vervangen voor ovaal, puur voor het zware werk.
 
Greez, Rene 44jr/1m90/76kg

stefanvd
Forum-lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 okt 2005 17:50

stefanvd 30 mar 2006 15:36

Quoten: Origineel geplaatst door Rele43 op 30 Maart 2006


Alleen met tegenwind 52-12 proberen te draaien gaat dan iets makkelijker.

Waarom rij je met tegenwind 52-12? Je bent een toerfietser neem ik aan.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 30 mar 2006 19:41

Quoten: Origineel geplaatst door Rele43 op 30 Maart 2006


En exact daar ligt het voordeel van ovale tandwielen. Ik verlies teveel snelheid als de cranks verticaal staan ( bij plm. 350 watt continue ) en met ovale bladen kun je iets makkelijker je rpm hoger houden en dus soepeler klimt.

Ik denk dat je hier gelijk hebt. Bestaan ze alleen wel in maatje 30?

jeek
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 12 aug 2005 12:33

jeek 31 mar 2006 12:12

Rotor heeft uitgebreide documentatie waarom de ovalen (biopace) bladen niet werk(t)en maar hun nieuwe Q rings wel zouden moeten werken. De Q rings zijn anders te configureren dan de biopace bladen!
Uit onafhankelijke tests van hun rotor crankstellen blijkt dat deze vooral bergop of bij extra zwaar trappen hun voordelen bewijzen.
Of er ook een los 30 blad te koop is?
even van tuyl bellen..
Experiment with your bike to get the best biking experience!

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 16 apr 2006 20:33

Alan Davis had deze vandaag bij AGR op zijn BH gemonteerd.
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

Plaats reactie