zal zeker deze fiets zijn
http://www.m2racer.com/info.php?entry=bike
fiets tunen
Zinvol je fiets lichter maken kan ook zonder prestaties/comfort in te leveren! Ik kan moeiteloos een fiets van 5.4 kg bouwen (vanaf ca. 7000 Euro) waarop elke renner (dus ook iemand van 95 kg) moeiteloos elke rit uit kan rijden.
Dat een lichte fiets op het vlakke niet uitmaakt is een fabeltje (een lichte accellereerd na elke bocht veel sneller) maar inderdaad ben ik wel van mening dat de benen het doen en dat er ook met een goed stalen frame kan worden gewonnen.
En wat betreft de Zero's: ik ben dit jaar drie weken door de Alpen gereden zonder ook maar een centje pijn (en wel met carbon velgen). denk dat het meer aan de remcapaciteiten van de rijder ligt dan aan de remmen of ze voldoen. (de weinmann, Cane Creek, Frm en nog wat andere remmen zijn stukken slechter maar ook daar kan nog goed mee worden gedaald)
Dat een lichte fiets op het vlakke niet uitmaakt is een fabeltje (een lichte accellereerd na elke bocht veel sneller) maar inderdaad ben ik wel van mening dat de benen het doen en dat er ook met een goed stalen frame kan worden gewonnen.
En wat betreft de Zero's: ik ben dit jaar drie weken door de Alpen gereden zonder ook maar een centje pijn (en wel met carbon velgen). denk dat het meer aan de remcapaciteiten van de rijder ligt dan aan de remmen of ze voldoen. (de weinmann, Cane Creek, Frm en nog wat andere remmen zijn stukken slechter maar ook daar kan nog goed mee worden gedaald)
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 23 Oktober 2005
Zinvol je fiets lichter maken kan ook zonder prestaties/comfort in te leveren! Ik kan moeiteloos een fiets van 5.4 kg bouwen (vanaf ca. 7000 Euro) waarop elke renner (dus ook iemand van 95 kg) moeiteloos elke rit uit kan rijden.
Dat een lichte fiets op het vlakke niet uitmaakt is een fabeltje (een lichte accellereerd na elke bocht veel sneller) maar inderdaad ben ik wel van mening dat de benen het doen en dat er ook met een goed stalen frame kan worden gewonnen.
En wat betreft de Zero's: ik ben dit jaar drie weken door de Alpen gereden zonder ook maar een centje pijn (en wel met carbon velgen). denk dat het meer aan de remcapaciteiten van de rijder ligt dan aan de remmen of ze voldoen. (de weinmann, Cane Creek, Frm en nog wat andere remmen zijn stukken slechter maar ook daar kan nog goed mee worden gedaald)
jij bedoelt dus minder goed dan stukken slechter
Zinvol je fiets lichter maken kan ook zonder prestaties/comfort in te leveren! Ik kan moeiteloos een fiets van 5.4 kg bouwen (vanaf ca. 7000 Euro) waarop elke renner (dus ook iemand van 95 kg) moeiteloos elke rit uit kan rijden.
Dat een lichte fiets op het vlakke niet uitmaakt is een fabeltje (een lichte accellereerd na elke bocht veel sneller) maar inderdaad ben ik wel van mening dat de benen het doen en dat er ook met een goed stalen frame kan worden gewonnen.
En wat betreft de Zero's: ik ben dit jaar drie weken door de Alpen gereden zonder ook maar een centje pijn (en wel met carbon velgen). denk dat het meer aan de remcapaciteiten van de rijder ligt dan aan de remmen of ze voldoen. (de weinmann, Cane Creek, Frm en nog wat andere remmen zijn stukken slechter maar ook daar kan nog goed mee worden gedaald)
jij bedoelt dus minder goed dan stukken slechter
<a target="_blank" href= " http://img.photobucket.com/albums/v394/ ... C01354.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">mijn trekkie</a>
En de vraag is of je er in onze lage landen veel voordeel mee hebt. Als je geregeld in de vlaamse ardennen toert kan je maar beter een stevig fietsje hebben. In vlaanderen zijn de wegen niet alles hoor om nog maar te zwijgen van de fietspaden. Ik denk dat als ik echt een ritje zonder veel putten wil dat ik dan ron de put in walem moet gaan rijden of de leuvense vaart kan volgen , maar die dijk is dan wel om de 5 dagen opgebroken.
Ik heb één zeer lichte fiets van rond de UCI regel waar ik dan meestal in de buurt van Namen mee ga rijden( lustin , dinant..). Dan één ietsje zwaarder . En de derde is gewoon een zware onverwoestbare fiets. Allez ze staan nu alle 3 niet rijdensklaar. Maar zo heb ik het de vorige jaar toch gedaan. En om tegen dat UCI gewicht te komen dat is niet zo moeilijk hoor. En daarbij ik sta nog een 4 tal kilo boven men competitiegewicht dus ...Neen een gewichtsfreak ben k niet. Mocht ik nu aan de voet van de pordoi wonen...
Ik heb één zeer lichte fiets van rond de UCI regel waar ik dan meestal in de buurt van Namen mee ga rijden( lustin , dinant..). Dan één ietsje zwaarder . En de derde is gewoon een zware onverwoestbare fiets. Allez ze staan nu alle 3 niet rijdensklaar. Maar zo heb ik het de vorige jaar toch gedaan. En om tegen dat UCI gewicht te komen dat is niet zo moeilijk hoor. En daarbij ik sta nog een 4 tal kilo boven men competitiegewicht dus ...Neen een gewichtsfreak ben k niet. Mocht ik nu aan de voet van de pordoi wonen...
-
- Forum-lid
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 10 jan 2005 19:44
eep onbekende,
als jij het weet van de vergadering, kan ik hier uit besluiten dat je ook renner bent bij Daikin. Men idee van men fiets eventueel te tunen kwam van utrecht toen ik samen met stijn corten ben geweest. Maar ja ok, goed we zullen het er is over hebben(en mss samen met stijn) die was namelijk al vrij zeker van zen fietsje te tune
mss tot dinsdag dan he
greets
als jij het weet van de vergadering, kan ik hier uit besluiten dat je ook renner bent bij Daikin. Men idee van men fiets eventueel te tunen kwam van utrecht toen ik samen met stijn corten ben geweest. Maar ja ok, goed we zullen het er is over hebben(en mss samen met stijn) die was namelijk al vrij zeker van zen fietsje te tune
mss tot dinsdag dan he
greets
Over je fiets lullen mag, maar over je lul fietsen zou ik niet doen.
Quoten: Origineel geplaatst door falcone op 23 Oktober 2005
En de vraag is of je er in onze lage landen veel voordeel mee hebt. Als je geregeld in de vlaamse ardennen toert kan je maar beter een stevig fietsje hebben. In vlaanderen zijn de wegen niet alles hoor om nog maar te zwijgen van de fietspaden. Ik denk dat als ik echt een ritje zonder veel putten wil dat ik dan ron de put in walem moet gaan rijden of de leuvense vaart kan volgen , maar die dijk is dan wel om de 5 dagen opgebroken.
Ik heb één zeer lichte fiets van rond de UCI regel waar ik dan meestal in de buurt van Namen mee ga rijden( lustin , dinant..). Dan één ietsje zwaarder . En de derde is gewoon een zware onverwoestbare fiets. Allez ze staan nu alle 3 niet rijdensklaar. Maar zo heb ik het de vorige jaar toch gedaan. En om tegen dat UCI gewicht te komen dat is niet zo moeilijk hoor. En daarbij ik sta nog een 4 tal kilo boven men competitiegewicht dus ...Neen een gewichtsfreak ben k niet. Mocht ik nu aan de voet van de pordoi wonen...
Als je in de Vlaamse Ardennen (& Pajottenland) uw weg weet dan heb je GEEN fietspaden en zo goed als geen slechte weg (integendeel zelfs), teveel mensen associëren dit gebied met het Ronde v Vlaanderen parcours wat totaal een verkeerd inzicht geeft in deze toch wel mooie streek.
PS : ik ben een Kontichnaar die sinds een jaar tegen Ninove woont dus ik ken beide streken als mijn broekzak !
en nu de wagen in en op naar Utrecht
En de vraag is of je er in onze lage landen veel voordeel mee hebt. Als je geregeld in de vlaamse ardennen toert kan je maar beter een stevig fietsje hebben. In vlaanderen zijn de wegen niet alles hoor om nog maar te zwijgen van de fietspaden. Ik denk dat als ik echt een ritje zonder veel putten wil dat ik dan ron de put in walem moet gaan rijden of de leuvense vaart kan volgen , maar die dijk is dan wel om de 5 dagen opgebroken.
Ik heb één zeer lichte fiets van rond de UCI regel waar ik dan meestal in de buurt van Namen mee ga rijden( lustin , dinant..). Dan één ietsje zwaarder . En de derde is gewoon een zware onverwoestbare fiets. Allez ze staan nu alle 3 niet rijdensklaar. Maar zo heb ik het de vorige jaar toch gedaan. En om tegen dat UCI gewicht te komen dat is niet zo moeilijk hoor. En daarbij ik sta nog een 4 tal kilo boven men competitiegewicht dus ...Neen een gewichtsfreak ben k niet. Mocht ik nu aan de voet van de pordoi wonen...
Als je in de Vlaamse Ardennen (& Pajottenland) uw weg weet dan heb je GEEN fietspaden en zo goed als geen slechte weg (integendeel zelfs), teveel mensen associëren dit gebied met het Ronde v Vlaanderen parcours wat totaal een verkeerd inzicht geeft in deze toch wel mooie streek.
PS : ik ben een Kontichnaar die sinds een jaar tegen Ninove woont dus ik ken beide streken als mijn broekzak !
en nu de wagen in en op naar Utrecht
Ik heb nog 1 jaar( tussen men middelbaar en hogeschool in) in de wielerschool in ronse gezeten dus ik ken ook wel men weg iets of wat daar.
Als men bvb de weg naar doornik( vanuit Ronse) neemt dan heeft men idd mooie weg of bvb de weg naar vloesberg en het muziekbos ook. Maar als je veel zijwegjes neemt of als men een tripje maakt naar henegouwen...les hauts en die kanten, godbetert dat is pas slechte weg. Ik heb ooit een koers in henegouwen gereden dat meer van cyclo-cross had dan van een wegwedstrijd. Je kan uiteraard de schelde volgen of het kanaal maar als wielertoerist neem je sowieso af ent oe de wegjes van de RVV.En als je een gepijlde route volgt zeker.
En van uit Ninove kan je uiteraard langs de dender naar de muur en de onkerzele berg etc op vrij mooie weg. Maar langs de dender kon men het ook niet laten om verkeersremmers te plaatsen. In de buurt van namen kan ik nog Km's fietsen zonder veel verkeer of slechte wegen. En op een uurtje ben ik daar (soms minder).
Als men bvb de weg naar doornik( vanuit Ronse) neemt dan heeft men idd mooie weg of bvb de weg naar vloesberg en het muziekbos ook. Maar als je veel zijwegjes neemt of als men een tripje maakt naar henegouwen...les hauts en die kanten, godbetert dat is pas slechte weg. Ik heb ooit een koers in henegouwen gereden dat meer van cyclo-cross had dan van een wegwedstrijd. Je kan uiteraard de schelde volgen of het kanaal maar als wielertoerist neem je sowieso af ent oe de wegjes van de RVV.En als je een gepijlde route volgt zeker.
En van uit Ninove kan je uiteraard langs de dender naar de muur en de onkerzele berg etc op vrij mooie weg. Maar langs de dender kon men het ook niet laten om verkeersremmers te plaatsen. In de buurt van namen kan ik nog Km's fietsen zonder veel verkeer of slechte wegen. En op een uurtje ben ik daar (soms minder).
-
- Forum-lid
- Berichten: 86
- Lid geworden op: 12 okt 2004 18:12
Hoi
Dat van dat vlotter optrekken op het vlakke met een lichte fiets is inderdaad waar (F=m*a). Maar om daar €7000,- voor te betalen...
Wanneer je in groepsverband trained vind ik het altijd zo stom dat ze dan ALTIJD bij iedere bocht weer zo nodig knoer-hard moeten optrekken. Nou ja met een zware fiets wordt je er alleen maar nog sterker van en tijdens de wedstrijd pak je je "geheim wapen" van de muur .
B.
Dat van dat vlotter optrekken op het vlakke met een lichte fiets is inderdaad waar (F=m*a). Maar om daar €7000,- voor te betalen...
Wanneer je in groepsverband trained vind ik het altijd zo stom dat ze dan ALTIJD bij iedere bocht weer zo nodig knoer-hard moeten optrekken. Nou ja met een zware fiets wordt je er alleen maar nog sterker van en tijdens de wedstrijd pak je je "geheim wapen" van de muur .
B.
http://www.tourgallerie.de/gallery/disp ... p?pos=-228" onclick="window.open(this.href);return false;