Bianchi
Zelf heb ik op mijn celeste fiets liever een zwart zadeltje, anders wordt het me wat te veel. Maar als je fiets een andere kleur heeft, dan is het natuurlijk logisch dat je hem met zo veel mogelijk celeste details opsmukt!
(mijn vorige was koningsblauw met gele letters; ik heb lang - vergeefs - lopen zoeken naar celeste buitenbandjes!)
Ik vermoed dat je tegenwoordig enkel nog bij Fizik celestekleurige zadels vindt, aangezien zij co-sponsor van de Liquigas-Bianchiploeg zijn, en ook alle standaard opgebouwde Bianchifietsen van een Fizik-zadel voorzien zijn?
(mijn vorige was koningsblauw met gele letters; ik heb lang - vergeefs - lopen zoeken naar celeste buitenbandjes!)
Ik vermoed dat je tegenwoordig enkel nog bij Fizik celestekleurige zadels vindt, aangezien zij co-sponsor van de Liquigas-Bianchiploeg zijn, en ook alle standaard opgebouwde Bianchifietsen van een Fizik-zadel voorzien zijn?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid
- Berichten: 1604
- Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17
Mooie fiets Gijs, wat is de maat?
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die
Old Warriors Never Die
Quoten: Origineel geplaatst door Dario op 01 Juni 2006
Ook de fietsen van Coppi of Gimondi waren niet zuiver hemelsblauw, maar turkoois (nauwelijks verschillend van de huidige Bianchi-kleur). De klassieke truitjes van de Bianchi-ploeg waren echter van een andere kleur dan de fietsen, en wèl echt hemelsblauw. Het "celeste" sloeg dan ook veeleer op de truitjes van de ploeg dan op de fietsen. Maar hoe het komt dat de fietsen nu juist die kleur kregen weet ik ook niet...Feit is wel dat in de tijd dat Ullrich bij Bianchi reed, de truitjes meer naar het groen neigden, omdat de Bianchi's van 2003 en 2004 (zoals op de foto van Anaszi) een kleurovergang van Bianchi-turkoois naar bijna jade-groen (in 2003 aan het balhoofd en de achtervork, in 2004 balhoofd en voorbuis) hadden (en de letters op zwarte modellen ook in een iets groenere tint waren dan het klassieke turkoois). Maar de huidige modellen (cfr. supra, de foto's van de Via Nirone en 1885) zijn weer netjes in de oude vertrouwde kleur!
Ik kan je verzekeren dat de fietsen van Bianchi rond 1950 lichtblauw waren evenals de kleding! Ik heb zelf tijdens een trip per fiets naar Italië de Bianchi ploeg ontmoet en tussen hen in gereden achter een tankauto waar de ploeg achter trainde. Ik heb zelfs een handtekening van Coppi in mijn bezit door hem aan mij gegeven tijdens die training. Jarenlang heb ik een koerspetje van Bianchi gehad en dat was lichtblauw met een witte baan in het midden. De tricots waren ook lichtblauw met de bekende witte band over de borst met Bianchi erop in zwarte letters. Ik heb zelfs naar Bianchi in Italie gemailed om van hen te horen wanneer die kleur veranderd was. Nooit antwoord gekregen. Ook niet van de importeur. Wel heb ik de vreemdste verhalen gelezen. Een spuiter had eens per ongeluk een paar blikken overtollige groene verf van het leger gemixed met dat originele blauw. Veel frames waren er toen mee gespoten en men vond dit wel een aardige nieuwe kleur. Dus bleef die nieuwe kleur zo.
http://www.bicycletrader.com/archives/18articles.html
Zie: Truth of fiction: The Bianchi Celeste story.
Voor mij het het echter een feit dat Celeste Hemelsblauw betekent en de huidige "Bianchi kleur" is geen hemelsblauw en dus ook geen celeste!
Ook de fietsen van Coppi of Gimondi waren niet zuiver hemelsblauw, maar turkoois (nauwelijks verschillend van de huidige Bianchi-kleur). De klassieke truitjes van de Bianchi-ploeg waren echter van een andere kleur dan de fietsen, en wèl echt hemelsblauw. Het "celeste" sloeg dan ook veeleer op de truitjes van de ploeg dan op de fietsen. Maar hoe het komt dat de fietsen nu juist die kleur kregen weet ik ook niet...Feit is wel dat in de tijd dat Ullrich bij Bianchi reed, de truitjes meer naar het groen neigden, omdat de Bianchi's van 2003 en 2004 (zoals op de foto van Anaszi) een kleurovergang van Bianchi-turkoois naar bijna jade-groen (in 2003 aan het balhoofd en de achtervork, in 2004 balhoofd en voorbuis) hadden (en de letters op zwarte modellen ook in een iets groenere tint waren dan het klassieke turkoois). Maar de huidige modellen (cfr. supra, de foto's van de Via Nirone en 1885) zijn weer netjes in de oude vertrouwde kleur!
Ik kan je verzekeren dat de fietsen van Bianchi rond 1950 lichtblauw waren evenals de kleding! Ik heb zelf tijdens een trip per fiets naar Italië de Bianchi ploeg ontmoet en tussen hen in gereden achter een tankauto waar de ploeg achter trainde. Ik heb zelfs een handtekening van Coppi in mijn bezit door hem aan mij gegeven tijdens die training. Jarenlang heb ik een koerspetje van Bianchi gehad en dat was lichtblauw met een witte baan in het midden. De tricots waren ook lichtblauw met de bekende witte band over de borst met Bianchi erop in zwarte letters. Ik heb zelfs naar Bianchi in Italie gemailed om van hen te horen wanneer die kleur veranderd was. Nooit antwoord gekregen. Ook niet van de importeur. Wel heb ik de vreemdste verhalen gelezen. Een spuiter had eens per ongeluk een paar blikken overtollige groene verf van het leger gemixed met dat originele blauw. Veel frames waren er toen mee gespoten en men vond dit wel een aardige nieuwe kleur. Dus bleef die nieuwe kleur zo.
http://www.bicycletrader.com/archives/18articles.html
Zie: Truth of fiction: The Bianchi Celeste story.
Voor mij het het echter een feit dat Celeste Hemelsblauw betekent en de huidige "Bianchi kleur" is geen hemelsblauw en dus ook geen celeste!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 30 dec 2004 16:43
Quote: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 02 Juni 2006
Mooie fiets Gijs, wat is de maat?
De maat is een 58cm
Mooie fiets Gijs, wat is de maat?
De maat is een 58cm
-
- Forum-lid
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 06 mei 2006 22:09
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 02 Juni 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Dario op 01 Juni 2006
Ook de fietsen van Coppi of Gimondi waren niet zuiver hemelsblauw, maar turkoois (nauwelijks verschillend van de huidige Bianchi-kleur). De klassieke truitjes van de Bianchi-ploeg waren echter van een andere kleur dan de fietsen, en wèl echt hemelsblauw. Het "celeste" sloeg dan ook veeleer op de truitjes van de ploeg dan op de fietsen. Maar hoe het komt dat de fietsen nu juist die kleur kregen weet ik ook niet...Feit is wel dat in de tijd dat Ullrich bij Bianchi reed, de truitjes meer naar het groen neigden, omdat de Bianchi's van 2003 en 2004 (zoals op de foto van Anaszi) een kleurovergang van Bianchi-turkoois naar bijna jade-groen (in 2003 aan het balhoofd en de achtervork, in 2004 balhoofd en voorbuis) hadden (en de letters op zwarte modellen ook in een iets groenere tint waren dan het klassieke turkoois). Maar de huidige modellen (cfr. supra, de foto's van de Via Nirone en 1885) zijn weer netjes in de oude vertrouwde kleur!
Ik kan je verzekeren dat de fietsen van Bianchi rond 1950 lichtblauw waren evenals de kleding! Ik heb zelf tijdens een trip per fiets naar Italië de Bianchi ploeg ontmoet en tussen hen in gereden achter een tankauto waar de ploeg achter trainde. Ik heb zelfs een handtekening van Coppi in mijn bezit door hem aan mij gegeven tijdens die training. Jarenlang heb ik een koerspetje van Bianchi gehad en dat was lichtblauw met een witte baan in het midden. De tricots waren ook lichtblauw met de bekende witte band over de borst met Bianchi erop in zwarte letters. Ik heb zelfs naar Bianchi in Italie gemailed om van hen te horen wanneer die kleur veranderd was. Nooit antwoord gekregen. Ook niet van de importeur. Wel heb ik de vreemdste verhalen gelezen. Een spuiter had eens per ongeluk een paar blikken overtollige groene verf van het leger gemixed met dat originele blauw. Veel frames waren er toen mee gespoten en men vond dit wel een aardige nieuwe kleur. Dus bleef die nieuwe kleur zo.
http://www.bicycletrader.com/archives/18articles.html
Zie: Truth of fiction: The Bianchi Celeste story.
Voor mij het het echter een feit dat Celeste Hemelsblauw betekent en de huidige "Bianchi kleur" is geen hemelsblauw en dus ook geen celeste!
zo is het inderdaad Celeste betekent in het nederlands hemelsblauw
Quoten: Origineel geplaatst door Dario op 01 Juni 2006
Ook de fietsen van Coppi of Gimondi waren niet zuiver hemelsblauw, maar turkoois (nauwelijks verschillend van de huidige Bianchi-kleur). De klassieke truitjes van de Bianchi-ploeg waren echter van een andere kleur dan de fietsen, en wèl echt hemelsblauw. Het "celeste" sloeg dan ook veeleer op de truitjes van de ploeg dan op de fietsen. Maar hoe het komt dat de fietsen nu juist die kleur kregen weet ik ook niet...Feit is wel dat in de tijd dat Ullrich bij Bianchi reed, de truitjes meer naar het groen neigden, omdat de Bianchi's van 2003 en 2004 (zoals op de foto van Anaszi) een kleurovergang van Bianchi-turkoois naar bijna jade-groen (in 2003 aan het balhoofd en de achtervork, in 2004 balhoofd en voorbuis) hadden (en de letters op zwarte modellen ook in een iets groenere tint waren dan het klassieke turkoois). Maar de huidige modellen (cfr. supra, de foto's van de Via Nirone en 1885) zijn weer netjes in de oude vertrouwde kleur!
Ik kan je verzekeren dat de fietsen van Bianchi rond 1950 lichtblauw waren evenals de kleding! Ik heb zelf tijdens een trip per fiets naar Italië de Bianchi ploeg ontmoet en tussen hen in gereden achter een tankauto waar de ploeg achter trainde. Ik heb zelfs een handtekening van Coppi in mijn bezit door hem aan mij gegeven tijdens die training. Jarenlang heb ik een koerspetje van Bianchi gehad en dat was lichtblauw met een witte baan in het midden. De tricots waren ook lichtblauw met de bekende witte band over de borst met Bianchi erop in zwarte letters. Ik heb zelfs naar Bianchi in Italie gemailed om van hen te horen wanneer die kleur veranderd was. Nooit antwoord gekregen. Ook niet van de importeur. Wel heb ik de vreemdste verhalen gelezen. Een spuiter had eens per ongeluk een paar blikken overtollige groene verf van het leger gemixed met dat originele blauw. Veel frames waren er toen mee gespoten en men vond dit wel een aardige nieuwe kleur. Dus bleef die nieuwe kleur zo.
http://www.bicycletrader.com/archives/18articles.html
Zie: Truth of fiction: The Bianchi Celeste story.
Voor mij het het echter een feit dat Celeste Hemelsblauw betekent en de huidige "Bianchi kleur" is geen hemelsblauw en dus ook geen celeste!
zo is het inderdaad Celeste betekent in het nederlands hemelsblauw
marconi, heb jij gewoon samen met die gasten gefietst, echt gaaf. Ik ken die namen alleen van verhalen maar jij hebt gewoon met ze gefietst.
Ik wou dat ik dat kon zeggen (al zou ik dan nu tog wel aardig wat ouder zijn dan mijn huidige 18 jaar:D, dilemma)
Ik wou dat ik dat kon zeggen (al zou ik dan nu tog wel aardig wat ouder zijn dan mijn huidige 18 jaar:D, dilemma)
Quoten: Origineel geplaatst door Gijs Lokker op 02 Juni 2006
Een Celeste SLR......waar kan ik die krijgen?
Geloof dat deze in/tot 2004 werden geleverd door Bianchi. Kun je los bestellen, of ze nu nog evrkrijg baar zijn moet je even mailen naar: info@cycleurope.nl
Een Celeste SLR......waar kan ik die krijgen?
Geloof dat deze in/tot 2004 werden geleverd door Bianchi. Kun je los bestellen, of ze nu nog evrkrijg baar zijn moet je even mailen naar: info@cycleurope.nl
Quoten: Origineel geplaatst door Sparko op 02 Juni 2006
marconi, heb jij gewoon samen met die gasten gefietst, echt gaaf. Ik ken die namen alleen van verhalen maar jij hebt gewoon met ze gefietst.
Ik wou dat ik dat kon zeggen (al zou ik dan nu tog wel aardig wat ouder zijn dan mijn huidige 18 jaar:D, dilemma)
Ja, joh, dit zijn voorvallen die je maar 1x in je leven meemaakt. Héél toevallig reden mijn fietsmaat Hans en ik langs een cafeetje richting Genua en we zagen daar die echte celeste blauwe Bianchi fietsen en de coureurs staan. Zij waren water halen en maakten een afspraak met de chauffeur van een grote tankauto waarachter ze gingen "stayeren". Wij mee en naast Coppi gaan rijden. Ik had een 5x10 cm zakboekje + stompje potlood en vroeg om een 'autogramme' o.i.d. Hij begreep dat. Werd gesteund op zijn fiets door een ploegmaat en pende zo zijn handtekening over een pagina. Heb ik nog steeds! Coppi was altijd mijn favoriete coureur ook omdat het een goed mens was. Gaf armen veel geld en stichtte met eigen geld een weeshuis. Jammer voor hem brak de 2de WO uit toen hij nog in zijn 20- ger jaren was. Na die oorlog kon hij pas weer verder met koersen anders waren zijn palmares nog veel indrukwekkender geweest.Ja, idd, wel leuk als je dit kan zeggen, maar "alle voordeel hep zun nadeel "zei Cruyff. Ik ben al een bejaarde van 70 en ik zou wel 18 willen zijn. Dan maar geen ontmoeting met Fausto Coppi!
Helaas houd je de tijd niet tegen. Geniet zoveel mogelijk van je jeugd want die komt nooit meer terug! Leef ook zo sportief mogelijk en houd je lijf in goede conditie. Geen drugs, niet roken, matig met drinken. Dan kan je nog jáááren fietsen of andere dingen op sportief gebied blijven doen. Doe je dat niet dan behoor je (te)snel tot het rollator peloton bij de club "Krukkietas"
marconi, heb jij gewoon samen met die gasten gefietst, echt gaaf. Ik ken die namen alleen van verhalen maar jij hebt gewoon met ze gefietst.
Ik wou dat ik dat kon zeggen (al zou ik dan nu tog wel aardig wat ouder zijn dan mijn huidige 18 jaar:D, dilemma)
Ja, joh, dit zijn voorvallen die je maar 1x in je leven meemaakt. Héél toevallig reden mijn fietsmaat Hans en ik langs een cafeetje richting Genua en we zagen daar die echte celeste blauwe Bianchi fietsen en de coureurs staan. Zij waren water halen en maakten een afspraak met de chauffeur van een grote tankauto waarachter ze gingen "stayeren". Wij mee en naast Coppi gaan rijden. Ik had een 5x10 cm zakboekje + stompje potlood en vroeg om een 'autogramme' o.i.d. Hij begreep dat. Werd gesteund op zijn fiets door een ploegmaat en pende zo zijn handtekening over een pagina. Heb ik nog steeds! Coppi was altijd mijn favoriete coureur ook omdat het een goed mens was. Gaf armen veel geld en stichtte met eigen geld een weeshuis. Jammer voor hem brak de 2de WO uit toen hij nog in zijn 20- ger jaren was. Na die oorlog kon hij pas weer verder met koersen anders waren zijn palmares nog veel indrukwekkender geweest.Ja, idd, wel leuk als je dit kan zeggen, maar "alle voordeel hep zun nadeel "zei Cruyff. Ik ben al een bejaarde van 70 en ik zou wel 18 willen zijn. Dan maar geen ontmoeting met Fausto Coppi!
Helaas houd je de tijd niet tegen. Geniet zoveel mogelijk van je jeugd want die komt nooit meer terug! Leef ook zo sportief mogelijk en houd je lijf in goede conditie. Geen drugs, niet roken, matig met drinken. Dan kan je nog jáááren fietsen of andere dingen op sportief gebied blijven doen. Doe je dat niet dan behoor je (te)snel tot het rollator peloton bij de club "Krukkietas"
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04
Het valt mij op dat ik een andere vork ik mn fiets heb zitten. Een Columbus Tusk vork.
Iemand een idee of dit een betere vork is dan die van Bianchi zelf?
Iemand een idee of dit een betere vork is dan die van Bianchi zelf?
Eigenaardig is dat, Marconi: ik heb ooit een authentieke (Tour-winnende) fiets van Coppi mogen aanschouwen, en ik zweer dat die kleur niet van hetzelfde hemelsblauw was als de Bianchi-truitjes, maar lichtjes naar aquamarijn neigde. Al doe je me nu wel twijfelen: zou het er dan misschien een van Gimondi geweest zijn?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Tja, in mijn geheugen staat een lichtblauwe kleur gegrift die overeenkwam met de kleur van de tricots en petjes van Bianchi. Verder de naam"CELESTE" dat hemel betekent. In het Engels: Celestial=hemels. Als je nu een kleur voor de hemel op een tekening zou moeten inkleuren, welke kleur koos je dan? Lichtblauw of die huidige Bianchi kleur? Is het ook niet vreemd dat Bianchi vroeger blauw voor tricots en petjes koos maar de frames goen/blauw zou laten spuiten ?Dat is gewoon onlogisch. Er zal wellicht een verschil bestaan tussen spuitlak en gekleurde kleding vanwege de pigment in de lak en opvallend licht. Maar zo groen als NU is de Bianchikleur NOOIT geweest in de tijd van Coppi.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955