Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 20 mar 2007 13:57

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 20 Maart 2007


Bij Lohman hebben ze echt wel verstand van zaken; het kan echter geen kwaad jezelf vast even thuis op te meten (totale lengte en vooral binnenbeenlengte), dan hoef je in de winkel tenminste niet je schoenen uit te doen. Opmeten in wielerkleding is ook het meest betrouwbaar.
Lohman zit overigens in de De Clerckstraat in Amsterdam West.


Heb net al even op hun website gekeken en dat ziet er goed uit. Ik zie dat ze zelfs een cursus geven over fietsonderhoud. Dat is voor mij ook zeer nuttig want daar heb ik ook geen kaas van gegeten. Ik fiets er alleen maar op en eens in de zoveel tijd breng ik m'n fiets dan een keer weg voor een beurt.
Ga daar binnenkort dus maar eens een keer langs. Opmeten zal ik inderdaad alvast doen, dat moet me nog wel lukken.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 mar 2007 14:03

Ze hebben sinds enige tijd ook een prima kledingwinkel trouwens.
Hier nog een plaatje voor het opmeten:

Dit het best uitgevoerd met wielerbroek aan.
1. Neem een boek, duimstok en een waterpas.2. Trek uw broek en schoenen uit en ga tegen eenmuur staan en leg het boek tussen uw benen.3. Leg de waterpas op het boek, kijk of het waterpas is.4. Meet daarna de afstand tussen de gronden de bovenkant van het boek.5. U weet nu uw binnenbeenlengte

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1171
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 20 mar 2007 14:47

@bluebird: Nee die gladde italiaantjes, ga liever voor de stoere Amerikaan
En denk inderdaad dat ze er de ideale fiets aan heeft en dat ie zeker nog een tijdje mee zal gaan.
~live fast, die young ~

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 20 mar 2007 15:09

Ga ik ook even bij Tom Rooth langs. Ik woon in Hilversum dus da's helemaal dichtbij. Kan natuurlijk ook geen kwaad om bij twee partijen langs te gaan. Bedankt voor de service heren!
Nu alvast even op internet speuren naar wat modellen zodat ik een beetje een beeld heb van het aanbod. Hoewel ik nog niet direct een afgebakend budget in mijn hoofd heb denk ik er aan om er zo'n 2000 euro aan te besteden. Misschien nog goede ideeën voor een model?
Ik fiets alleen voor mezelf dus geen wedstrijden. Maar ik wil wel veel kunnen doen. Toertochten als AGR, RVV en LBL en het plan is om één keer per jaar richting bijvoorbeeld de Alpen te gaan voor wat serieus klimwerk. Nu heb ik een triple voor de hele steile stukken en dat wil ik ook wel behouden. Daarnaast moet het ook gewoon een mooie fiets zijn, het oog wil ook wat.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 mar 2007 16:16

Mooi fietsje, een zwarte zadelpen zou in mogen het geheel afmaken (likje verf?).

@ Bottecchia: Bianchi heeft in het nieuwe gamma 3 catagorieën:

- Coast 2 Coast ***
- Born 4 Performance ****
- Hors Catagorie *****

De fietsen vallen afhankelijk van de afmontage in één van deze catagorieën. De frames van laag naar hoog gesorteerd:

Via Nirone (alu met carbon voorvork)
1885 frame (alu met carbon voor- en achtervork)
928 (carbon)
928 SL (carbon)
FG Lite (carbon)

verder zijn er nog de Freccia en de titanium S9.

Als ik jouw post lees (en je budget in ogenschouw neem) denk ik dat je moet gaan voor het kwalitatief hoogwaardige 1885 frame. Het is een behoorlijk stijf frame en geschikt voor fanatieke toeristen. Ik rijd er zelf nu bijna een jaar op naar volle tevredenheid. Heb er meerdere koersen mee gereden (o.a. AGR, Marmotte). Een 928 zou misschien net kunnen maar dan hou je minder geld over voor goede wielen. Ik pak de prijzen van Salden.nl er even bij (deze liggen vaak lager dan de FM op de hoek maar goed)

928 met full-Ultegra en Mavic Aksium wielen: 1919.-
Via Nirone met Veloce, goedkoop FSA trapstel en goedkope wielen: 959.-
Via Nirone met goedkoop FSA trapstel, Ultegra en WH-500 wielen: 1079.-
1885 met full-Veloce en KHAMSIN wielen: 1199.-
1885 met full-Ultegra en Aksium wielen: 1479.-

Dan heb je een beetje een idee hoe en wat. Bovenstaande fietsen zijn allemaal afgemonteerd met goedkope (zware) instapwielen (om de totaalprijs laag te houden); persoonlijk zou ik op zo'n mooi frame met een mooie afmontage iets beters willen. In principe kan de FM dit tegen meerprijs voor je regelen.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 20 mar 2007 16:46

Perfect, nogmaals bedankt heren. Ik heb zo voldoende informatie om me er eens goed in te verdiepen. Ga de beide genoemde fietsenmakers bezoeken en kijken waar ik op uit kom.

fasty
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 aug 2006 22:20

fasty 20 mar 2007 18:21

Ik vind het raar dat de freccia opvalend duurder is geworden ,tegenover vorig jaar ,zijn er veranderingen aan het frame aangebracht?
Hij kost meer dan de fg lite.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27882
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 mar 2007 18:33

Sowieso is me niet duidelijk wat voor kader dat is, iemand een uitleg?

ultima
Forum-lid
Berichten: 508
Lid geworden op: 11 feb 2007 17:28

ultima 20 mar 2007 20:02

Quoten: Origineel geplaatst door havana op 20 Maart 2007

Dan heb je een beetje een idee hoe en wat. Bovenstaande fietsen zijn allemaal afgemonteerd met goedkope (zware) instapwielen (om de totaalprijs laag te houden); persoonlijk zou ik op zo'n mooi frame met een mooie afmontage iets beters willen. In principe kan de FM dit tegen meerprijs voor je regelen.


Beste Bottecchia,
Ik heb zelf de Bianchi Via Nirone C2C gekocht voor 1079 (Salden).Ik vond de wielen ook minder daarom heb ik met wat bijbetaling een aantal aanpassingen toegebracht:Groep: Ultegra voorderrailleur + Ultegra Casette.Wielen: Easton Vista.
Was totaal met een onderhandeltje 200 euro meer kwijt, maar dan heb je wel een stuk betere wielen en alles van Ultegra (op crank/remhoeven na) zelf weet ik, als het crankstel tegenvalt dat ik een nieuwe aanschaf.. en de remhoeven zijn van Bianchi dus lijkt me wel goed, zo niet dan is dat een zorg voor later, een flinker aantal rem km'rs moet er toch mee te maken zijn. Verder moet ik wel zeggen, de levertijd van Bianchi is op dit moment lager dan het gemiddelde. Ik ben nu al de 6e week aan het wachten tot mijn frame binnen is. Dus gooi niet je oude schoenen weg voordat je nieuwe hebt (heb ik dus wel gedaan) en ga niet uit van een verkoperspraatje wat betreft levertijd, want daarin kunnen ze zich nogal FLINK vergissen!Veel plezier met je Bianchi aankoop!

Plaats reactie