Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 06 mei 2007 16:05

Als ik het goed heb gezien in de tabellen van fiets scheelt het wel 465 gram qua gewicht, frame en voorvork.(Via Nerone en 1885)Dat is toch een hele hoop hoewel het natuurlijk niet voor iedereen het belangrijkste is. Ik wet niet hoe de geometrie is, of daar verschillen in zitten. Dat kan ik op de Bianchi site niet vinden. Wie heeft daar een site voor gevonden? Ik wil die van mijn fiets namelijk ook graag weten.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 06 mei 2007 16:44

@itaFan wat voor maat zoek je?
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

masterb
Forum-lid
Berichten: 1892
Lid geworden op: 25 aug 2006 16:34

masterb 06 mei 2007 19:54

Ik zit eigenlijk ook een beetje te kijken naar de nieuwe 1885. Ik ving het echt een strakke fiets en dat blijkt ook uit de Webtest van Fiets. Daarbij ziet het er echt mooi uit en is hij eindelijk ook in de zwarte kleur leverbaar.

itafan
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 29 apr 2007 13:20

itafan 06 mei 2007 20:39

Quoten: Origineel geplaatst door ilfalco2004 op 06 Mei 2007

@itaFan wat voor maat zoek je?

Heb me laten meten bij meetcentrum Bullen en i.v.m. de Via Nirone adviseerde hij me een 55. Voor de Gios en de 1885 moet ik hem nog mailen.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 07 mei 2007 11:40

Geometrie is bij alle Bianchi-kaders dezelfde.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
oldandslow
Forum-lid
Berichten: 657
Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11

Gebruikersavatar oldandslow 17 mei 2007 22:17

Hier een link naar Bianchi USA, met ook gegevens van eerdere bouwjaren:
http://www.bianchiusa.com/07_bicycles.html

Ik heb mijn fiets nog wat aangepast:
een full carbon voorvork erin, lagen bij Salden in diverse uitvoeringen voor 60-100 euro. Scheelt bijna 150 gram (gewogen)en is is flexibeler,=comfortabeler.
http://img519.imageshack.us/img519/3848/img0136qs2.jpg
Verder een San Marco Aspide zadel erop i.p.v. een Genuie Gel, de eerste rit gelijk 150 km. Geen problemen, zit goed dus.
Al met al 8,8 kg inmiddels, zie tabel:
Bianchi ML3 alu carbon          8799     gram

Frame             Bianchi SL3 alu/carbon 55 cm     1525     fiets tabel
Voorvork     Bianchi XL full carbon     350     gewogen
Balhoofdset     Cane Creek             110     Ww
Stem             Ritchi Pro 120 mm     190     gewogen
Handlebar     Kore                     250     ?
Handlebar tape     BBB                      50     ?
Zadel     Selle San Marco Aspide             190     gewogen
Zadelpen     Bianchi Reparto Corse carbon, 27.2mm                  250     ?
Voor der.     Ultegra FD-6603-F     115     Shimano website
Achter der.     Ultegra RD-6600-GS triple     220     Shimano website
Shifters     105 9 sp. Zwart             500     ?
Crankset     Ultegra triple FC 6603 175 mm     850     Shimano website
Bottom Bracket     Ultegra                     100     Ww
Cassette     Ultegra 9 sp.             235     Shimano website
Ketting             SRAM                     300     Ww
Remmen             Ultegra                     330     Shimano website
Wielset     Mavic Ksyrium Equipe +QR+Vlglnt     2000     ?
Quick releases     ""          
Velglint     ""          
Bi.banden     Decathlon             180     gewogen
Bu banden     Michelin Pro2Race     430     gewogen
Kabels             Jagwire                     200     ?
Bidonhouder     BBB 1x                      64     gewogen
Pedalen             Keo Classic             280     Ww
Computer     Commodoor (Lidl)      50     gewogen
Extra     Vloeibare latex in bi ba      30     gewogen

Verder afslanken is het goedkoopst bij mezelf denk ik, anders wordt het een dure hobby. Of heeft er iemand nog suggesties?
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works

hansmulder
Forum-lid
Berichten: 67
Lid geworden op: 29 dec 2006 15:49

hansmulder 17 mei 2007 23:31

hier nog wat tips om gewicht te besparen, maak alle kabels zo kort mogelijk, kijk of je nog een paar schakels van de ketting kunt halen, monteer remblokjes die bijna versletten zijn, het zelfde geld natuurlijk voor de buitenbanden, doe" licht" frisdrank in je bidon groet hans.

zwitzwat
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 mei 2007 19:08

zwitzwat 18 mei 2007 00:20

   
    de via nirone 7 zou meer bedoeld zijn om recreatief te fietsen
    de 1885 heeft meer een race geometrie
    ik ga waarschijnlijk de via nirone 7 kopen met ultegra groep
ja ik ga winnen

motormuis
Forum-lid
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 dec 2006 18:55

motormuis 18 mei 2007 12:35

... en op veler verzoek eindelijk de mijne... In elkaar geschroefd van een Via Nirone met Shimano Sora. De groep is verkocht, er zit een Campa Centaur Century Grey triple op (3x10).
Overige specs:
- Campagnolo Centaur Triple Century Grey (3x10)- Campagnolo Chorus cassette 13-29- Campagnolo Chorus ketting UD- Campagnolo Centaur Pro-Fit Plus pedalen (worden vervangen door Look Kéo Classic)- Fulcrum Racing 5 zwart wielset- Continental Grand Prix banden- Fi:zi;k Arione titanium zadel- ITM 330 Super Over stuur- Campagnolo UD kabelset- Cinelli stuurlint- Elite Patao zwart alu bidonhouders- FSA 110 stuurnok (dat wel, komt ooit een ITM voor)



Na veel zoeken, doorverkopen, dealtjes sluiten in ruil voor een website () etcetera heb ik deze 100 nieuwe fiets voor onder € 800,- bij elkaar kunnen sprokkelen. Niet slecht hè, al zeg ik het zelf.... Totale waarde; er zal toch een "1" vóór het bedrag moeten vermoed ik.
Gisteren een testrondje gemaakt en de fiets is niet erg licht, maar ook niet loodzwaar. Past bij het baasje ;-) en ze stuurt vederlicht. Ik ben erg gecharmeerd van Campa, is mijn eerste keer, maar het loopt zo lekker...
Hans
Waarom moeilijk doen als het ook Italiaans kan?

spietpiet
Forum-lid
Berichten: 1205
Lid geworden op: 19 mar 2006 17:45

spietpiet 18 mei 2007 12:35

@ old & slow

Waarom 30gram vloeibare latex in binnenband ?
Op je binnenbandjes kan je op een goedkope manier wat besparen , 90 gram per stuk is niet echt licht.
Effectief is lichtere wielen, kan zo eeen halve kilo af en merk je ook echt omdat dit roterende massa is.

@Hans. Ketting en kabels is een prima tip, jouw andere oplossingen zijn naar mijn inziens een beetje flauwe .

kikkie
Forum-lid
Berichten: 794
Lid geworden op: 30 mei 2006 01:15

kikkie 18 mei 2007 12:54

Quoten: Origineel geplaatst door Ultima op 06 April 2007


Mijn Bianchi is eindelijk binnen!!!!  Net daar geweest, alleen zaten daar nog de andere wielen in en er zat nog Triple op..
Morgen kon ik hem ophalen om 10 uur!  Kan niet wachten ! ..Ik laat het wel weten, dit is al een foto waar die nog bij Salden stond:

 
Zit nog 105 achterderailleur op, en Triple, wordt natuurlijk Double en Junioren verzet . Ook wordt het allemaal Ultegra en Easton Vista velgen, morgen of een andere dag post ik een foto! Ben er echt blij mee
Groeten,
ram0n

beetje oude koeien enzo... maar wat een ontzettend mooie fiets, mijn complimenten. ik vind het nieuwe nirone frame sowieso erg mooi, maar deze witte uitvoering is echt te gek! krijgen we nog een foto met de uiteindelijke wielen en groep?
More likely than not, this was edited for typos. If it wasn\'t, it probably should have been.

"Pijn is tijdelijk, opgeven is voor altijd"

Plaats reactie