Bianchi
Dat wit carbon met die parelmoer glans van de L 'una is wel heel erg mooi !! En met je 68 kilo en toergebruik lijkt hij me meer dan stijf genoeg.
Verbaas me er eigenlijk over dat ze dit model nog zo overjarig hebben staan.......welke maat heb je eigenlijk nodig??
Verbaas me er eigenlijk over dat ze dit model nog zo overjarig hebben staan.......welke maat heb je eigenlijk nodig??
Bedankt! De fietsjes zijn niet helemaal mijn smaak (oude kleurschema's en niet-italiaans afgemonteerd). Maar bij navraag blijken ze ook nog een paar mooie frames in mijn maat te hebben die de moeite van het bekijken zeker waard zijn!
lastig hoor, kiezen...
lastig hoor, kiezen...
DJ, Tromm is heel duur (en in mijn ogen ook niet erg goed). Die fiets kun je gemakkelijk veel goedkoper krijgen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 22 aug 2007 18:57
Ik heb een kleine 1500 km rondgereden met een l'una waarna hij in de prullenmand verdween wegens een scheurtje.
Mijn oom's l'una heeft het 2 jaar uitgehouden tot hij ook scheurde.
Ik heb op expo velo met de importeur Bianchi-Nederland gepraat die mij vertelde dat er meer dan 50 % van de l'una 's teruggekeerd zijn richting fabriek wegens garantiegevallen. Het cijfer lijkt mij overdreven, doch wel een aanwijzing van mogelijks probleemframe.
Mijn oom's l'una heeft het 2 jaar uitgehouden tot hij ook scheurde.
Ik heb op expo velo met de importeur Bianchi-Nederland gepraat die mij vertelde dat er meer dan 50 % van de l'una 's teruggekeerd zijn richting fabriek wegens garantiegevallen. Het cijfer lijkt mij overdreven, doch wel een aanwijzing van mogelijks probleemframe.
DJ schreef:Hallo!
Net aangemeld op het forum, wil als op zich trotse eigenaar van een Bianchi Goldrace Team nu een beter, lichter fietsje kopen met een compact crankstel omdat ik over een half jaartje in een bergachtiger omgeving ga wonen. Dat mag best weer een Bianchi zijn! Ik dacht aanvankelijk aan een 1885 met Centaur, maar zag op het web een aanbieding bij Tromm in A'dam (is vlakbij dus makkelijk):
een 928 carbon l'Una, Veloce afgemonteerd met Vento wielen en carbon ITM stuur en stuurpen, voor 1700 euro. Het is een fiets uit 2005 (kan er een jaartje naast zitten) en in een webtest staat dat het frame niet zo stijf is. Nu toer ik voornamelijk en weeg ik 68 kg, dus ik weet niet hoe belangrijk die stijfheid precies is.
Zijn er Bianchi rijders op het forum met ervaring met deze fiets/frame? Is dit een goede deal? Of moest ik toch maar voor de 1885 gaan?
alvast bedankt voor jullie hulp,
DJ
928 l'Una:
Frame: Carbon
Voorvork: Carbon
Wielset: Campagnolo
Achterderailleur: Campagnolo Veloce 10 speed
Voorderailleur: Campagnolo Veloce 10 speed
Remschakelgrepen: Campagnolo 10 speed
Crankstel: FSA
Zadel: Fiz;ik
Zadelpen: Bianchi
Stuur: ITM Carbon
Stuurpen: ITM Carbon
Ben geen expert, maar voor een overjarige fiets met veloce en wat spul vind ik 1700 euro teveel.
Staar je niet blind op carbon. Oogt fraai, maar is niet altijd beter/lichter/praktischer.
Erg licht gaat deze fiets ook niet zijn vrees ik al is alles relatief.
Alstublaft.
Dank voor alle reacties!! Ik heb afgezien van de aanschaf van de l'Una, besloten om nog wat langer en beter rond te kijken want er moet inderdaad voor zoveel (vind ik althans, maar alles is relatief als het om fietsen gaat) geld wel iets beters te vinden zijn.
lijkt me erg duur inderdaad 1700 euro voor die fiets. in vergelijk mijn bianchi 1885 ultegra ( volledig ) uit 2006 en in 2006 gekocht koste 1250 euro. ( wel in najaar gekocht )
Wielrennen, Veldrijden, Mountainbiken, you got to love it..
havana schreef:DJ, Tromm is heel duur (en in mijn ogen ook niet erg goed). Die fiets kun je gemakkelijk veel goedkoper krijgen.
Hoi,
Ik 'loop' zelf ook aardig wat bij Tromm (ik woon om de hoek). Net als DJ ben ik op zoek naar een nieuwe fiets (rij nu een oude OCR), en zit oa te denken aan een 1885. Een Stevens Aspin lijkt me ook goed (bij Presto).
Maar de vraag is eigenlijk: wat is dan wel een goede FM, en waar kun je de Bianchi's dan veel geodkoper krijgen?
Nou dan moet je niet in Amsterdam zijn.....
Lohman en Presto zijn beiden schreeuwend duur, Ger Hermans is een vakman maar heeft ook niet veel betaalbaars staan. Kaptein is aardig maar ook veel te duur. Tromm is heel duur en ook niet erg goed.
Het beste kun je het land in gaan voor een Bianchi, in Den Bosch heb je een dealer die vaak leuke kortingen geeft en ook Derks Wielersport, waar ik zelf mijn 1885 kocht, heeft vaak goede aanbiedingen. Via Marktplaats kun je wel goede advertenties vinden met Bianchi aanbiedingen. Salden / Hopmans hebben ook veel goed geprijsd Bianchi spul.
Lohman en Presto zijn beiden schreeuwend duur, Ger Hermans is een vakman maar heeft ook niet veel betaalbaars staan. Kaptein is aardig maar ook veel te duur. Tromm is heel duur en ook niet erg goed.
Het beste kun je het land in gaan voor een Bianchi, in Den Bosch heb je een dealer die vaak leuke kortingen geeft en ook Derks Wielersport, waar ik zelf mijn 1885 kocht, heeft vaak goede aanbiedingen. Via Marktplaats kun je wel goede advertenties vinden met Bianchi aanbiedingen. Salden / Hopmans hebben ook veel goed geprijsd Bianchi spul.