Dank; heb Derksen en Bianchistore gevonden. Scheelt inderdaad aardig wat geld. Salden heeft niet mijn maat staan (en is wel een takke-end weg vanuit Mokum ... )
Andere vraag aan de groep: heeft iemand ervaring met Gianni Motta. Ik zag dat staan bij Vos (Zwanenburg), maar kende het niet (complete redelijk lichte Ultegra fiets voor 1200). Ze probeerden me wijs te maken dat het een Italiaans frame is; volgens mij komt het 'gewoon' uit België. Ik krijg geen goed gevoel bij die zaak; ze willen gewoon zoveel mogelijk fietsjes wegzetten. Maar goed, als Gianni Motta goed is, wie maalt daar dan om.......
Bianchi
Die zaak uit De Bosch heet trouwens Bike Tuning, zie www.biketuning.nl
Gianni Motta heb ik geen ervaring mee, over Vos fietsen zou ik eerst maar even het topic elders doorlezen en daarna beslissen of je daar nog wel wil kopen.
Bij Dasia in Haarlem hebben ze trouwens ook veel Bianchi.
Gianni Motta heb ik geen ervaring mee, over Vos fietsen zou ik eerst maar even het topic elders doorlezen en daarna beslissen of je daar nog wel wil kopen.
Bij Dasia in Haarlem hebben ze trouwens ook veel Bianchi.
@ havana
Klopt maar ze hebben nu een aparte site van Bianchi, www.bianchistore.nl
Klopt maar ze hebben nu een aparte site van Bianchi, www.bianchistore.nl
Yep, ook zo'n boek voor mij graag!
@ Joppe, wat Gianni Motta betreft: is inderdaad Belgisch (zelfde firma als Diamant), althans: Design en Kleurtjes zijn - onder toeziend oog van Gianni Motta zelf! - gegarandeerd Italiaans (vandaar natuurlijk dat ze mooier zijn dan de een beetje saai-maar-degelijke Diamant), kaders komen uit Taiwan, en assemblage gebeurt in Vlaams-Brabant. Maar wat belangrijker is: het zijn (net als Diamant zelf) zeker puike fietsen, weet ik van enkele fietsmakkers die op een GM rijden. En ze zijn dus zeker Italiaanser dan al die pseudo-Italiaanse merken (Zannata, Scanini, Venturelli, Scatto, Gossini, noem maar op)!
PS @ gastheer G: als ik die foto van je zie bedenk ik dat ik dringend mijn fietsje eens moet kuisen, zodat hij ook weer blinkt als nieuw!
@ Joppe, wat Gianni Motta betreft: is inderdaad Belgisch (zelfde firma als Diamant), althans: Design en Kleurtjes zijn - onder toeziend oog van Gianni Motta zelf! - gegarandeerd Italiaans (vandaar natuurlijk dat ze mooier zijn dan de een beetje saai-maar-degelijke Diamant), kaders komen uit Taiwan, en assemblage gebeurt in Vlaams-Brabant. Maar wat belangrijker is: het zijn (net als Diamant zelf) zeker puike fietsen, weet ik van enkele fietsmakkers die op een GM rijden. En ze zijn dus zeker Italiaanser dan al die pseudo-Italiaanse merken (Zannata, Scanini, Venturelli, Scatto, Gossini, noem maar op)!
PS @ gastheer G: als ik die foto van je zie bedenk ik dat ik dringend mijn fietsje eens moet kuisen, zodat hij ook weer blinkt als nieuw!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)