Trainen op Tacx?
-
- Forum-lid
[quote="Stillekracht"]Ik ben geen Tacx gebruiker, maar een Computrainer gebruiker. Maar in essentie komt de aandrijving met elkaar overeen.
Bij de Computrainer had ik in het begin ook de neiging om de band zo strak mogelijk tegen de rol aan te drukken. Uiteindelijk werkt dit averechts.
Tegenwoordig heb ik hem minimaal aangedrukt. Gaat stukken beter. Heb wel wat geëxperimenteerd met het soort buitenband. Ik heb er nu een zeer ordinaire buitenband op liggen waar je eigenlijk niet mee op de weg wilt rijden. Ofwel lekker stroef, stug en slijtvast. Band pomp ik op tot 8 bar.
Ik ben niet explosief. Ik kom niet verder dan 800 a 900W in een sprintje berg-op. Van slippen heb ik dan geen last. Bij D3 trainingen trap ik 300W continue zonder slippen.
(dit zijn redelijk nauwkeurige wattages.)[/quote]
900W???!!! dat zijn ook waarden die Cancellara liet zien.....
Bij de Computrainer had ik in het begin ook de neiging om de band zo strak mogelijk tegen de rol aan te drukken. Uiteindelijk werkt dit averechts.
Tegenwoordig heb ik hem minimaal aangedrukt. Gaat stukken beter. Heb wel wat geëxperimenteerd met het soort buitenband. Ik heb er nu een zeer ordinaire buitenband op liggen waar je eigenlijk niet mee op de weg wilt rijden. Ofwel lekker stroef, stug en slijtvast. Band pomp ik op tot 8 bar.
Ik ben niet explosief. Ik kom niet verder dan 800 a 900W in een sprintje berg-op. Van slippen heb ik dan geen last. Bij D3 trainingen trap ik 300W continue zonder slippen.
(dit zijn redelijk nauwkeurige wattages.)[/quote]
900W???!!! dat zijn ook waarden die Cancellara liet zien.....
-
- Forum-lid
Zeker niet saai, heb me er een aangeschaft eind oktober '10. Ik vraag me alleen af... Waarom zijn de hersteltrainingen zo ontzettend zwaar? Als ik train in de ochtend en ik wil even uitfietsen en gebruik een herstel training (van Tacx) ben ik weer kapot!?
Wie heeft hier dezelfde ervaring? Of suggesties...
Hans
Wie heeft hier dezelfde ervaring? Of suggesties...
Hans
remt niet
-
- Forum-lid
mss moet je met een hartslagmeter gaan rijden als je kapot bent van een hersteltraining heb je waarschijnlijk toch te hard gereden
- fietser1972
- Forum-lid
ik heb in november tweedehands voor paar tientjes een Tacx rollenbank gekocht. Ik vind het echt wel geinig om te doen. De lol zit hem er ook in dat je los op de rollen staat, dus mooi in balans moet blijven. Ik doe er vooral intervaltraining op, blokken van D2 en D3. De rollenbank staat in de schuur zonder verwarming maar na 5-10 minuten inrijden mis je de verwarming in het geheel niet. Voor me heb ik laptopje met radio of uitzendinggemist. Meestal houd ik het wel tussen 1,5 en 2 uur vol.
Scott Addict 10 | Specialized Sequioa | Specialized Roubaix | Van Nicholas Mistral
-
- Forum-lid
Ik rij inderdaad met meter... Misschien moet ik een minder zwaar herstel programma rijden. Ondanks dat houd ik me aan mijn schema, moet ik wat doen aan de lengte van z'n herstel training?
dank.
dank.
remt niet
[quote="hans kroesen"]Ik rij inderdaad met meter... Misschien moet ik een minder zwaar herstel programma rijden. Ondanks dat houd ik me aan mijn schema, moet ik wat doen aan de lengte van z'n herstel training?
dank. [/quote]
Mijn hersteltrainingen zijn echt simpel, bijv. 2x20' relaxt peddelen. Dan stap je ook daadwerkelijk frisser van de fiets dan dat je erop ging zitten.
dank. [/quote]
Mijn hersteltrainingen zijn echt simpel, bijv. 2x20' relaxt peddelen. Dan stap je ook daadwerkelijk frisser van de fiets dan dat je erop ging zitten.
-
- Forum-lid
(ik heb in november tweedehands voor paar tientjes een Tacx rollenbank gekocht. Ik vind het echt wel geinig om te doen. De lol zit hem er ook in dat je los op de rollen staat, dus mooi in balans moet blijven. Ik doe er vooral intervaltraining op, blokken van D2 en D3. De rollenbank staat in de schuur zonder verwarming maar na 5-10 minuten inrijden mis je de verwarming in het geheel niet. Voor me heb ik laptopje met radio of uitzendinggemist. Meestal houd ik het wel tussen 1,5 en 2 uur vol. )
Helemaal dezelfde ervaring! Schijnbaar is het minder intensief dan op een achterwieltrainer maar daar merk ik weinig van.
Meestal fiets ik 4 km en knal ik er 1. Dan is het na 40 of 50 km wel mooi geweest!
Radio ernaast en gaan met die handel (ben er al wel een keer afgereden ivm met weinig concentratie bij een hartslag van rond de 200......)
Helemaal dezelfde ervaring! Schijnbaar is het minder intensief dan op een achterwieltrainer maar daar merk ik weinig van.
Meestal fiets ik 4 km en knal ik er 1. Dan is het na 40 of 50 km wel mooi geweest!
Radio ernaast en gaan met die handel (ben er al wel een keer afgereden ivm met weinig concentratie bij een hartslag van rond de 200......)
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
[quote="paulwindtegen"](ik heb in november tweedehands voor paar tientjes een Tacx rollenbank gekocht. Ik vind het echt wel geinig om te doen. De lol zit hem er ook in dat je los op de rollen staat, dus mooi in balans moet blijven. Ik doe er vooral intervaltraining op, blokken van D2 en D3. De rollenbank staat in de schuur zonder verwarming maar na 5-10 minuten inrijden mis je de verwarming in het geheel niet. Voor me heb ik laptopje met radio of uitzendinggemist. Meestal houd ik het wel tussen 1,5 en 2 uur vol. )
[/quote]
Dus je merkt wel enige weerstand als je in D3 kan rijden?
Lijkt me moeilijk zo'n roller, heb op youtube heel wat zien vallen
Zie hier
[/quote]
Dus je merkt wel enige weerstand als je in D3 kan rijden?
Lijkt me moeilijk zo'n roller, heb op youtube heel wat zien vallen
Zie hier
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Me ook maar aangesloten bij het tacx gilde.
Vroeger hield ik het nog geen half uur uit op de rollenbank en ben ik maar gaan cyclo-crossen in de wintermaanden. Goed voor de conditie dat ploeteren door de bagger. Dat gaf veel macht in het voorjaar op de weg. Rond mijn dertigste gestopt met koersen.
De voorbije dertig jaar alleen nog zo nu en dan getoerd. Ben toch wat minder winterhard geworden met als resultaat al weer een aantal maanden niet gefietst.
Het is een fortius multiplayer geworden en kijken of ik dat ouwe lijf nog een beetje pijn kan doen op de tacx
Gisteren besteld bij futurumshop dus wordt vervolgt.
Vroeger hield ik het nog geen half uur uit op de rollenbank en ben ik maar gaan cyclo-crossen in de wintermaanden. Goed voor de conditie dat ploeteren door de bagger. Dat gaf veel macht in het voorjaar op de weg. Rond mijn dertigste gestopt met koersen.
De voorbije dertig jaar alleen nog zo nu en dan getoerd. Ben toch wat minder winterhard geworden met als resultaat al weer een aantal maanden niet gefietst.
Het is een fortius multiplayer geworden en kijken of ik dat ouwe lijf nog een beetje pijn kan doen op de tacx
Gisteren besteld bij futurumshop dus wordt vervolgt.