![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Bianchi
Ik heb dezelfde en dit is mijn eerste fiets en zit eraan te denken om hem op te waarderen met een andere group
Erzit nu een shimano sora triple op en wil deze gaan upgraden
Eeen beetje advies kan ik wel gebruiken![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Eeen beetje advies kan ik wel gebruiken
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3
kobro schreef:Ik heb dezelfde en dit is mijn eerste fiets en zit eraan te denken om hem op te waarderen met een andere group
Eeen beetje advies kan ik wel gebruiken
Ik zou op zo'n fraaie italiaanse fiets een Campagnolo Veloce groepset en Khamsin wielset zetten, maar ik ben niet objectief en vindt dat een italiaanse fiets volledig italiaans moet worden afgemonteerd
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
You should see me go downhill...
Tja, Bianchi is een groot commercieel bedrijf.... en dat betekent dus fietsen verkopen in allerlei soorten, maten, kleuren en afmontages. Ik zie het ook liever anders, zeg maar a la Gios, maar dat is nu precies niet het goede voorbeeld ![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
Tsja, er was ooit een tijd dat je bij Bianchi ongeveer twintig verschillende kleuren kon bestellen...maar als je iets anders dan celeste bestelde lieten de spuiters je gewoon héél lang wachten. Idem met Campagnolo, het kwam bij Bianchi niet in hun hoofd om iets anders te monteren. Dit veranderde begin jaren negentig (zowel in de folders als in het profpeloton). Maar voor mij - en ik weet dat dit volkomen subjectief is, gevoelsmatig en persoonlijk - kan een Bianchi zonder celeste en zonder Campagnolo gewoon niet.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Ook andere Italiaanse merken hebben in de regel geen moeite met een andere afmontage dan Campagnolo. En niet alleen die fabrikanten maar ook veel Italianen hebben er geen moeite mee. Het zit bij jullie tussen de oren. Net als het feit dat een Bianchi speciaal Celeste zou moeten zijn gaat in mijn ogen nergens over.
Kijk het mooie merk Campagnolo heeft ook een hele ontwikkeling doorgemaakt met carbon toevoegingen en weet al wat niet meer voor moderne tech in haar producten en nu moet een Italiaanse fietsbouwer ineens aan vooroorlogse kenmerken blijven voldoen? Echt, waar hebben we het nu over.
Ik ben een fan van Italiaanse fietsen en design, mijn keuze zal Campagnolo zijn maar ik heb geen moeite met een opbouw van een ander merk. Ik vind dat helemaal niet misstaan. Als Italianen het geen probleem vinden en jij wel, wat is dat dan voor kortzichtig geneuzel? Wat zijn je referenties dat iets zo "hoort"? Tijd voor therapie zodat je hoofd word verschoond van de dwaze Campagnolo - Shimano oorlog. Die is namelijk misplaatst.
Kijk het mooie merk Campagnolo heeft ook een hele ontwikkeling doorgemaakt met carbon toevoegingen en weet al wat niet meer voor moderne tech in haar producten en nu moet een Italiaanse fietsbouwer ineens aan vooroorlogse kenmerken blijven voldoen? Echt, waar hebben we het nu over.
Ik ben een fan van Italiaanse fietsen en design, mijn keuze zal Campagnolo zijn maar ik heb geen moeite met een opbouw van een ander merk. Ik vind dat helemaal niet misstaan. Als Italianen het geen probleem vinden en jij wel, wat is dat dan voor kortzichtig geneuzel? Wat zijn je referenties dat iets zo "hoort"? Tijd voor therapie zodat je hoofd word verschoond van de dwaze Campagnolo - Shimano oorlog. Die is namelijk misplaatst.
Ik geef aan wat bij mij subjectief, gevoelsmatig en persoonlijk is dus Swoosh zal voor mij wel even bepalen dat het tijd is voor therapie? Die gaat dus ook op mijn "ignore" lijstje, wat een eikel.
fietsen doe ik net als een prof,
@Timo 2.0: ik denk dat Swoosh het iets minder zwaar bedoeld dan dat jij het oppikt
Het blijven enkel woorden waarin geen intonatie zit... Keep on laughing
Ik heb door jullie discussie toch maar besloten mijn Bianchi X-4 Moreno Argentin af te gaan monteren met een NOS ogend Shimano 600 set ipv Campagnolo Record waarvoor ik de hoofdprijs moet betalen![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Als de fiets lekker fietst kan ik altijd nog sparen voor een Campa groep (oogt wel mooier daar moet ik meegaan met Timo..).
Ik heb door jullie discussie toch maar besloten mijn Bianchi X-4 Moreno Argentin af te gaan monteren met een NOS ogend Shimano 600 set ipv Campagnolo Record waarvoor ik de hoofdprijs moet betalen
Als de fiets lekker fietst kan ik altijd nog sparen voor een Campa groep (oogt wel mooier daar moet ik meegaan met Timo..).