Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Bianchi

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 14 aug 2010 23:46

"blueneonn", we willen je eigen fiets zien! Met "zo 1tje" bedoel je denk ik minimaal dat het deze kleurstelling is? :)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

swoosh
Forum-lid

swoosh 15 aug 2010 00:35

blueneonn schreef:
Is het een beetje een goeie? Wil later als het me echt gaat bevallen natuurlijk één van betere kwaliteit kopen.

Kom kom niet zo minnetjes hoor! Tis toch gewoon een mooie nette fiets?! Mag je best trots op zijn vind ik.

;)
Afbeelding

kobro
Forum-lid

Gebruikersavatar kobro 15 aug 2010 01:10

Ik heb dezelfde en dit is mijn eerste fiets en zit eraan te denken om hem op te waarderen met een andere group
Erzit nu een shimano sora triple op en wil deze gaan upgraden
Eeen beetje advies kan ik wel gebruiken :)
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

fizik
Forum-lid

fizik 15 aug 2010 10:53

Afbeelding

Dit plaatje komt van http://www.baxtercycling.de .

zweef
Forum-lid

zweef 18 aug 2010 20:11

kobro schreef:Ik heb dezelfde en dit is mijn eerste fiets en zit eraan te denken om hem op te waarderen met een andere group
Erzit nu een shimano sora triple op en wil deze gaan upgraden
Eeen beetje advies kan ik wel gebruiken :)

Ik zou op zo'n fraaie italiaanse fiets een Campagnolo Veloce groepset en Khamsin wielset zetten, maar ik ben niet objectief en vindt dat een italiaanse fiets volledig italiaans moet worden afgemonteerd ;)
You should see me go downhill...

pp137
Forum-lid

pp137 18 aug 2010 20:22

jammer dat Bianchi dat zelf niet vindt!!!

bluebird
Forum-lid

Gebruikersavatar bluebird 19 aug 2010 00:44

Tja, Bianchi is een groot commercieel bedrijf.... en dat betekent dus fietsen verkopen in allerlei soorten, maten, kleuren en afmontages. Ik zie het ook liever anders, zeg maar a la Gios, maar dat is nu precies niet het goede voorbeeld ;)
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 19 aug 2010 01:13

Tsja, er was ooit een tijd dat je bij Bianchi ongeveer twintig verschillende kleuren kon bestellen...maar als je iets anders dan celeste bestelde lieten de spuiters je gewoon héél lang wachten. Idem met Campagnolo, het kwam bij Bianchi niet in hun hoofd om iets anders te monteren. Dit veranderde begin jaren negentig (zowel in de folders als in het profpeloton). Maar voor mij - en ik weet dat dit volkomen subjectief is, gevoelsmatig en persoonlijk - kan een Bianchi zonder celeste en zonder Campagnolo gewoon niet.

swoosh
Forum-lid

swoosh 19 aug 2010 01:16

Ook andere Italiaanse merken hebben in de regel geen moeite met een andere afmontage dan Campagnolo. En niet alleen die fabrikanten maar ook veel Italianen hebben er geen moeite mee. Het zit bij jullie tussen de oren. Net als het feit dat een Bianchi speciaal Celeste zou moeten zijn gaat in mijn ogen nergens over.

Kijk het mooie merk Campagnolo heeft ook een hele ontwikkeling doorgemaakt met carbon toevoegingen en weet al wat niet meer voor moderne tech in haar producten en nu moet een Italiaanse fietsbouwer ineens aan vooroorlogse kenmerken blijven voldoen? Echt, waar hebben we het nu over.

Ik ben een fan van Italiaanse fietsen en design, mijn keuze zal Campagnolo zijn maar ik heb geen moeite met een opbouw van een ander merk. Ik vind dat helemaal niet misstaan. Als Italianen het geen probleem vinden en jij wel, wat is dat dan voor kortzichtig geneuzel? Wat zijn je referenties dat iets zo "hoort"? Tijd voor therapie zodat je hoofd word verschoond van de dwaze Campagnolo - Shimano oorlog. Die is namelijk misplaatst.
Afbeelding

perik
Forum-lid

perik 19 aug 2010 01:20

Italianen hoeven niet per se alles 100% Italiaans. Die willen gewoon een mooie en goede fiets.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 19 aug 2010 21:08

Ik geef aan wat bij mij subjectief, gevoelsmatig en persoonlijk is dus Swoosh zal voor mij wel even bepalen dat het tijd is voor therapie? Die gaat dus ook op mijn "ignore" lijstje, wat een eikel.

rinke
Forum-lid

rinke 20 aug 2010 10:04

@Timo 2.0: ik denk dat Swoosh het iets minder zwaar bedoeld dan dat jij het oppikt ;) Het blijven enkel woorden waarin geen intonatie zit... Keep on laughing :)
Ik heb door jullie discussie toch maar besloten mijn Bianchi X-4 Moreno Argentin af te gaan monteren met een NOS ogend Shimano 600 set ipv Campagnolo Record waarvoor ik de hoofdprijs moet betalen ;)
Als de fiets lekker fietst kan ik altijd nog sparen voor een Campa groep (oogt wel mooier daar moet ik meegaan met Timo..).

Plaats reactie