winterbandjes
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door tinusp op 20 Oktober 2005
iemand een suggestie voor bandjes om in de winter, in weer en wind, mee door te rijden?
ik rijd eigenlijk ook in de zomer trouwens op vittoria's rubino de gewone draad band. Ben ik 3 jaar 1 keer lek gerden met dit type band, zijn wat zwaar en niet vouwbaar, maar kost over het algemeen ook maar 10 eur p.st.
makkelijk lekker bandje..
iemand een suggestie voor bandjes om in de winter, in weer en wind, mee door te rijden?
ik rijd eigenlijk ook in de zomer trouwens op vittoria's rubino de gewone draad band. Ben ik 3 jaar 1 keer lek gerden met dit type band, zijn wat zwaar en niet vouwbaar, maar kost over het algemeen ook maar 10 eur p.st.
makkelijk lekker bandje..
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>
-
- Forum-lid
Ga denk ik ook Rubino Pro's erop leggen binnenkort. Zelfde als Rubino maar met vouwbare hiel, wat soepeler dus.
-
- Forum-lid
ik heb met het oog op de winter, en oa op aanraden van een lokale FM, deze ochtend GP4000's onder mijn trekje gestoken (gisternacht lek gereden, dus maar meteen buitenbanden verwisseld, moets toch eens gebeuren).
En al meteen in een pletsbui naar het werk gefietst.
Vond het eigenlijk tegenvallen.
k vind dat ik meer grip had met mijn bontragers waar al 4500 km in zaten, dan met deze. Of moet een band eerst wat ingereden worden vooraleer hij optimale grip geeft? De gladde toplaag een beetje afslijten zeg maar.
Heb daar geen ervaring mee. Is mijn eerste bandenwissel.
Of is er zo een groot verschil tussen 25 en 23 (bontragers waren 25), wat mogelijks het minder zeker gevoel verklaard?
ik hou jullie in elk geval op de hoogte hoe de band verder evolueert met wat meer km erin.
en ook wat die rolweerstand zegt, want dat vond ik ook precies geen vette. Of moet zijn dat ik stiekem meer tegenwind had dan ik dacht.
En al meteen in een pletsbui naar het werk gefietst.
Vond het eigenlijk tegenvallen.
k vind dat ik meer grip had met mijn bontragers waar al 4500 km in zaten, dan met deze. Of moet een band eerst wat ingereden worden vooraleer hij optimale grip geeft? De gladde toplaag een beetje afslijten zeg maar.
Heb daar geen ervaring mee. Is mijn eerste bandenwissel.
Of is er zo een groot verschil tussen 25 en 23 (bontragers waren 25), wat mogelijks het minder zeker gevoel verklaard?
ik hou jullie in elk geval op de hoogte hoe de band verder evolueert met wat meer km erin.
en ook wat die rolweerstand zegt, want dat vond ik ook precies geen vette. Of moet zijn dat ik stiekem meer tegenwind had dan ik dacht.