Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

ernesto
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 sep 2006 11:12

ernesto 22 jan 2007 20:36

kan iemand mij het merk van dit zadel vertellen en gewicht
zou deze willen op mijn nieuwe c50
welk balhoofd gebruiken voor c5O dacht aan colnago maar men heeft mij dat
afgeraden wat stellen jullie me voor    
 
 

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 22 jan 2007 20:41

Quoten: Origineel geplaatst door ernesto op 22 Januari 2007


kan iemand mij het merk van dit zadel vertellen en gewicht
zou deze willen op mijn nieuwe c50
welk balhoofd gebruiken voor c5O dacht aan colnago maar men heeft mij dat
afgeraden wat stellen jullie me voor    
 
 


Chris King No-tread balhoofdstel, het is even een uitgaaf, maar ja dat is een C50 ook al! Niks geen gezeur, gewoon goed, dus gewoon doen!!
Bedoel je het zadel op de fiets van de foto hierboven, dat is een Selle Italia SLR. De carbonio weegt 125 gram de gewone uitvoering 180 gram.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 22 jan 2007 20:48

yup een king gaat er ook in mijn project komen... extreme-c, king headset (of evt. 2jaar oude cane creek s8 tijdelijk overzetten) dura-ace 10sp groep, dt1450 wheelset, tune ac16-17 snelspanners, easton ec90 stuur en stuurlint, ritchey 4axis stuurpen, ax-apollo zadel, tune wassertrager, zadelpen nog onduidelijk, swissstop remblokken, jagwire kabels en shimano dura-ace spd-sl... maar ik hou jullie up-to-date
http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... age=Search

ernesto
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 16 sep 2006 11:12

ernesto 22 jan 2007 21:44

Quoten: Origineel geplaatst door bazz op 15 Oktober 2006


Hier nog een paar Colnago's


 
sorry was vergeten foto bij te doen  dit is het zadel dat ik bedoel wie kent dit en het gewicht en is dit beter als de slr van
125gr ?

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 22 jan 2007 21:58

welk stuur is dat op de afgebeelde colnago??

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 22 jan 2007 23:27

Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 22 Januari 2007

welk stuur is dat op de afgebeelde colnago??

Het is een FSA, modl kan ik zo niet goed zien. Waarschijnlijk een K-force shallow model 2007, of een SL-K shallow model 2007.

Gebruikersavatar
lancev7
Forum-lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 26 dec 2005 02:06

Gebruikersavatar lancev7 22 jan 2007 23:31

lijkt wel wat op de kuota katch bocht... dat stuur is anders, maar de bocht lijkt wel wat op dat stuur. ziet er prettig uit

dream-plus
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 okt 2004 23:51

dream-plus 22 jan 2007 23:34

Quoten: Origineel geplaatst door lancev7 op 22 Januari 2007

lijkt wel wat op de kuota katch bocht... dat stuur is anders, maar de bocht lijkt wel wat op dat stuur. ziet er prettig uit

Volgens mij monteert codagex bijna alle colnago's af met FSA, die op een beurs staan.

colnagogissmio
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 24 jan 2007 18:12

colnagogissmio 24 jan 2007 18:29

Ik rij al een paar jaar met een Colnago Dream B-stay met Ultegra en Deda afmontage. Nu wil ik hetzelfde... maar dan top. Een italiaans racemonster moet het worden; geen gezeik met het lelijke Shimano of amerikaanse onderdelen anders dan Chris King.
Hier m'n verlanglijst:

Colnago C50 (kleur ben ik nog niet over uit: wel blauw!)
Campagnolo Record
Deda Alanera voorbouw
Selle San Marco Aspide wit
Campy Recod Pro Fit pedalen
Elite Ciussi Gel Carbon bidonhouders
Headset Chris King zwart
Conti GP Attack & Force bandjes
Naven Chris King classic

Dan blijven er voor mij nog een aantal dingen over: welke zadelpen (ik ben vrij zwaar dus geen carbon/magnesium), en welke velgen?? Open Pro ceramisch of Ambrosio Excellence? Wat is mooier en vooral beter (ik daal hard en rem als een gek). Zodra ik geld heb koop ik nog Lightweights.

Iemand commentaar, opmerkingen, advies? Ik heb het nodig!
En ook: welke dealer is aan te raden? Ik woon in Utrecht, maar kan wel op afstand naar de FM.

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5606
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 24 jan 2007 19:46

Ik zelf heb een paar mavics open pro ceramic, gebruik ze als slecht weer en slecht wegdek wielen. Ik heb 36 spaaks met chorus naven en het is echt een onverwoestbaar set wielen. Ook met nat weer remt het nog geweldig, zonder dat je remblokken overdreven slijten, sterker nog ze slijten minder dan op een "gewone" aluminium velg. Ik gebruik gewoon standaard chorus remblokken. Kortom een aanrader.ventueel zou je ook nog een Campagnolo Eurus set kunnen kopen, ook betrouwbaar, hoor hier weinig klachten over en wat meer "bling bling"gehalte. Hoe zwaar ben je eigenlijk? Meer dan 100 kilo, dan kan je beter voor het handgespaakte setje gaan!Zadelpen gewoon een aluminium Record-pen, gewoon safe en goed!
Goede FM en colnago dealer, PliegerSport in Meerkerk.Zeker geen prijsvechter maar wel iemand met verstand van zaken, die achter zijn produkt staat en een goede service verleent, ook bij eventuele problemen. Op een half uurtje van Utrecht en 3 avonden in de week open!!Bij Plieger geven ze ook nog wel advies en antwoord op je vragen, zonder dat ze je bepaalde produkten opdringen.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

coureurke01
Forum-lid
Berichten: 200
Lid geworden op: 26 nov 2005 17:25

coureurke01 24 jan 2007 20:24

Quoten: Origineel geplaatst door ernesto op 22 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door bazz op 15 Oktober 2006


Hier nog een paar Colnago's
 




Welke kabels zijn dit? Zijn het cyclon kabels?
PS: Ik vind nergens een site waar cyclon kabels verkocht worden of waar uitgebreide uitleg staat. Ik heb ook al ondervonden dat je ze niet overal kan krijgen...

fluffster
Forum-lid
Berichten: 30
Lid geworden op: 28 mar 2006 03:02

fluffster 24 jan 2007 21:13

Quoten: Origineel geplaatst door coureurke01 op 24 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door ernesto op 22 Januari 2007


Quoten: Origineel geplaatst door bazz op 15 Oktober 2006


Hier nog een paar Colnago's
 





Welke kabels zijn dit? Zijn het cyclon kabels?
PS: Ik vind nergens een site waar cyclon kabels verkocht worden of waar uitgebreide uitleg staat. Ik heb ook al ondervonden dat je ze niet overal kan krijgen...

Zullen wel eerder Aktiv kabels zijn. Daar is Codagex dan ook invoerder van.

Plaats reactie