Colnago
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
@AM, kijkende naar de Zadelpen, vind ik niet dat er erg veel cm aan zadelpen uitsteek.
vind ik eerder dat ze stuur te hoog staat, door die spacertoren.
vind ik eerder dat ze stuur te hoog staat, door die spacertoren.
- http://www.dewielershop.nl - http://www.kuipercarbonwielen.nl (sinds 2007!)
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
't zadel staat achterover gekanteld, vandaar dat ik denk dat de fiets nog afgesteld moet worden. Hoeveel de zadelpen uit een frame steekt zou ik me niet zo druk over maken, 1e eens zorgen dat de hoeveelheid spacers beperkt blijft. Dat laatste draagt veel meer toe aan een goed (en veilig) rijdende fiets. Nu zit er namelijk iets van 4-5 cm onder de stuurpen terwijl de stuurpen 12 of 13 cm is.
Amclassic-fan schreef:'t zadel staat achterover gekanteld, vandaar dat ik denk dat de fiets nog afgesteld moet worden. Hoeveel de zadelpen uit een frame steekt zou ik me niet zo druk over maken, 1e eens zorgen dat de hoeveelheid spacers beperkt blijft. Dat laatste draagt veel meer toe aan een goed (en veilig) rijdende fiets. Nu zit er namelijk iets van 4-5 cm onder de stuurpen terwijl de stuurpen 12 of 13 cm is.
De eerste gedachte die ik had toen ik de fiets zo straks zag, was ook dat volgens mij de afstelling nog wel wat vakwerk vergt: zadel wijst omhoog, te veel spacers, erg lange voorbouw. Ik hoop maar dat deze fiets qua maatvoering past bij de persoon die erop moet rijden. Maar ik wilde al niet direct reageren als iemand zooooo lang op zijn troetelkind heeft moeten wachten. Het lijkt me pijnlijk als je dan van de "kraamvisite" te horen krijgt dat er iets mankeert aan je kindje. Lijkt me beter dat eerst de dokter (FM) alert is en snel de kinderziektes verhelpt.
Nu is Ksyrium sowieso al niet mijn favoriet, maar bij deze exemplaren ontsieren de hele stukken proza op de velgen en de felrode naven de fiets toch wel heel erg.
Gr.
De BvB
De BvB
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5616
- Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41
Heeft iemand de nieuwe geometrie tabel al gezien voor 2008?
En dan vooral de slooping-tabel.
Er zijn namelijk wat wijzigingen t.ov. andere jaren, bij de C50 is de 55s en 57s uit het programma verdwenen. Hiervoor zijn nu de 56s en 58s voor terug gekomen, zou graag de maten weten van deze fietsen!
En dan vooral de slooping-tabel.
Er zijn namelijk wat wijzigingen t.ov. andere jaren, bij de C50 is de 55s en 57s uit het programma verdwenen. Hiervoor zijn nu de 56s en 58s voor terug gekomen, zou graag de maten weten van deze fietsen!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Welke wielen zijn dat?
Ik zie weinig sprake van de CLX. Lopen er zo weinig van? De ene reactie die ik hier vond was nochtans heel positief, en ik vind hem persoonlijk wel mooi.
Vraagje : ik kan voor een gelijkaardige prijs aan een E1 of een CLX komen. Ik ben 1,84 m voor 81 kg en rij "op de macht" over hoofdzakelijk vlakke wegen van niet te beste kwaliteit. Welke van de 2 zouden jullie me aanraden en waarom?
Kris
Vraagje : ik kan voor een gelijkaardige prijs aan een E1 of een CLX komen. Ik ben 1,84 m voor 81 kg en rij "op de macht" over hoofdzakelijk vlakke wegen van niet te beste kwaliteit. Welke van de 2 zouden jullie me aanraden en waarom?
Kris
het gaat om beide gelijk gemonteerd : zelfde Campa groep, zelfde wielen, etc. Beide zijn( CLX)/waren(E1) als frame te krijgen. Als ik enkele gegooglede reviews lees, lijkt de E1 wel van gewapend beton gemaakt.
N.B. ik heb nu een Mix B-Stay, en die ligt me wel. Is de CLX stijver/slapper? En de E1?
N.B. ik heb nu een Mix B-Stay, en die ligt me wel. Is de CLX stijver/slapper? En de E1?