KrisG schreef:het gaat om beide gelijk gemonteerd : zelfde Campa groep, zelfde wielen, etc. Beide zijn( CLX)/waren(E1) als frame te krijgen. Als ik enkele gegooglede reviews lees, lijkt de E1 wel van gewapend beton gemaakt.
N.B. ik heb nu een Mix B-Stay, en die ligt me wel. Is de CLX stijver/slapper? En de E1?
Zoals ik al eerder schreef had ik hiervoor een Dream B-stay uit 2003 en die is volgens mij redelijk vergelijkbaar met jouw Mix. Ik rij nu de CLX en die vind ik beter, maar dat kan ook tussen de oren zitten. Het is wel een fiets voor het betere gooi- en smijtwerk. Een vriend van mij rijdt een E1 en die is ook super tevreden. Welke beter is, kan ik niet zeggen. Daarvoor heb je toch echt objectieve tests nodig. Ik zie daarom een belangrijke taak voor Fiets weggelegd om meer fietsen op de "pijnbank" te leggen. Maar of Colnago nog ooit een fiets beschikbaar stelt na de test van de Cristallo, ik betwijfel het. Overigens zegt stijfheid ook niet alles. Ik heb gebruikerservaringen gelezen over de Cristallo die zeer lovend waren.
Trouwens bij je keuze kun je nog een paar dingen in overweging nemen die je misschien helpen bij je besluit:
- ik heb in een eerder stadium al eens een E1 overwogen toen de Cristallo door de mand viel. Uiteindelijk heb ik dit jaar gekozen tussen de CLX en de C50. Je mag gerust weten dat de prijs de doorslag heeft gegeven, maar de ronde vormen van de CLX spraken me ook meer aan dan de toch wat klassiekere C50 (en niet te onderschatten: mijn vrouw vond de CLX ook mooier en dan kost helemaal geen moeite meer om met zo'n fiets thuis te komen).
- wil je een fiets die inmiddels uit het gamma is of wil je een courant model? De CLX is volgens mij in de plaats gekomen van de E1.
- ik persoonlijk verwacht dat niet al teveel CLX-en in omloop komen omdat het volgens de freaks geen "echte Colnago" is en omdat de prijs toch wel aan de stevige kant is. Je koopt voor heel wat minder geld al een carbonnetje. Daarmee beschik je, denk ik, wel over een exclusieve fiets en dat is me ook wat waard (ik kan me nog herinneren hoe teleurgesteld een lid van mijn wielervereniging was toen op een zondagochtend een ander lid met een exacte kopie van een Giant aan de start verscheen). Zie ook
http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=17916 (Hoe exclusief is je fiets?)
- laat je gevoel spreken. Ik heb ooit een heel goed aanbod voor een Sarroni (= Colnago) gekregen. Dit merk sprak me absoluut niet aan. Nul emotie, heb het niet gedaan want ik zou doodongelukkig zijn geworden. Om die reden zou ik dus ook nooit een Ridley kopen.
Ik wens je veel wijsheid !
Gr.
De BvB