Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Colnago

panache
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 apr 2008 12:31

panache 16 apr 2008 13:31

Mijn eerste bericht hier op 't forum is al meteen een vraag naar raad van jullie:

Ik droom er van om 'n koersfiets te hebben waarmee ik zowel kilometers op de weg kan trekken, als uit de voeten kan in bos en veld (het ruigere cyclocross werk). Vandaar dat ik op zoek ben naar 'n eenvoudige en mooie/sobere (retro-ogende) cyclocross-fiets (Colnago's crossfietsen zijn enorm schoon maar duur, de Focus Mares is 'n optie maar nog steeds rond de 1000€, Ridley's zijn dan weer niet de schoonste uit de nest en Trek... ik zwijg over Trek's crossfietsen :).

Soit, blijkt dus dat deze fietsen toch nog redelijk veel kosten (voor 'n student als ik) en dat ik nog niet verliefd geworden ben op 'n bepaald type/model, en vooral dat laatste leidt er toe dat ik misschien een eenvoudige/mooie/retro-ogende baanfiets wil kopen (als voorlopige tussenoplossing).

Het is pas sinds de laatste weken dat ik ben ingeleid in de wondere wereld van fietstechniek/afmontage/etc, dus veel ken ik er nog niet van en wou dan ook jullie verdict weten over volgende fiets:

http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... fiets.html

Is dit iets? Of denken jullie eerder: steek dan beter meteen uw geld in een crossfiets zoals een ... (merk en type).

Alvast hartelijk bedankt

Philip Albert (Gent)

ps: vorige fiets was een Concorde uit de jaren '70, weet bijgod niet welk type, maar zalige fiets, helaas gestolen.
vriendelijke groet, Philip Albert

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 16 apr 2008 14:25

Ik snap je niet, wil je nou een crossfiets? een racefiets of een baanfiets?
Wil je op de weg gaan fietsen, of wat/

panache
Forum-lid
Berichten: 77
Lid geworden op: 16 apr 2008 12:31

panache 16 apr 2008 14:40

waar ik 'baanfiets' schrijf had 'racefiets' moeten staan, mea culpa :)

en inderdaad, ik twijfel tussen crossfiets en racefiets, vandaar m'n post.

zie uit naar verlossende raad
vriendelijke groet, Philip Albert

Gebruikersavatar
de zwarten
Forum-lid HC
Berichten: 4227
Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17

Gebruikersavatar de zwarten 16 apr 2008 14:42

met baanfiets bedoeld hij wegfiets.
Mooie Colnago, ik zou ervoor gaan! Voor je het weet wil je meer, en gezien je nu met die wegfiets tot oktober kan rijden, zal je tegen dan misschien weer genoeg gespaard hebben voor een crossfiets erbij. Mijn gevoel zegt me altijd dat het beter is twee fietsen te hebben voor 2 doelen dan 1 fiets voor 2 doelen, het is altijd een compromis.
Wil je dan toch iets waarmee je voor alle terreinen uit de voeten kan, koop dan een crossfiets met een set wielen erbij voor op de weg.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

deplecjp
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2006 10:15

deplecjp 17 apr 2008 13:40

Morgen zou mijn colnago binnen zijn bij mijn fietshandelaar, dit weekend post ik zeker en vast een foto.
Wat het gewicht van het frame betreft, de colnago street vorken wegen 570gr en het frame weegt voor maat 58 geakt - 1, 490GR

Ik heb een frame maat 52, ik laat je eveneens weten wat het frame weegt.

het gewicht van de frames die je ziet in verschillende magazines of websites is altijd het gewicht van het kleinste frame, ook met sturen is dat zo ze nemen altijd het gewicht van het stuur met de kleinste afmetingen-diameter.

Groeten

johan

deplecjp
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2006 10:15

deplecjp 19 apr 2008 00:31

mijn colnago dream hx - foto

bazz
Forum-lid
Berichten: 394
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:34

bazz 19 apr 2008 01:29

deplecjp schreef:mijn colnago dream hx - foto


Mooi frame, gefeliciteerd met je aankoop . Hoe ga je deze verder afmonteren ?

deplecjp
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2006 10:15

deplecjp 19 apr 2008 10:57

FRAME COLNAGO DREAM HX - opleg kleur TWBK
Fiets zal afgemonteerd worden met "shimano dura-ace", trapas carbon FSA, zadelpen colnago carbon, fietszadel sella italia slr carbonio flow zwart, wielen mavic carbon premium , stuur wing 4za nytro cabon ,wit stuurlint fizik, bidonhouders ELITE custom carbon , pedalen speedplay stainless zwart, bandjes SCHWALBE ULTREMO, kabels activate-B wit carbon, computer CATEYE WIT STRADA
zie wiel in bijlage

intersantos
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24

intersantos 19 apr 2008 12:08

Dat gaat dan heel, héél mooi worden. Ben benieuwd naar het eindresultaat!

anniversary
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09

anniversary 20 apr 2008 09:43

Ik ben al benieuwd om de foto's te zien als hij gemonteerd is.
Groetjes

deplecjp
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 sep 2006 10:15

deplecjp 21 apr 2008 23:44

voorsmaakje van de dream

olleranip
Forum-lid
Berichten: 416
Lid geworden op: 02 nov 2006 21:01

olleranip 21 apr 2008 23:51

deplecjp schreef:voorsmaakje van de dream


Ziet er nu al mooi uit! Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Plaats reactie