Colnago
Mijn eerste bericht hier op 't forum is al meteen een vraag naar raad van jullie:
Ik droom er van om 'n koersfiets te hebben waarmee ik zowel kilometers op de weg kan trekken, als uit de voeten kan in bos en veld (het ruigere cyclocross werk). Vandaar dat ik op zoek ben naar 'n eenvoudige en mooie/sobere (retro-ogende) cyclocross-fiets (Colnago's crossfietsen zijn enorm schoon maar duur, de Focus Mares is 'n optie maar nog steeds rond de 1000€, Ridley's zijn dan weer niet de schoonste uit de nest en Trek... ik zwijg over Trek's crossfietsen .
Soit, blijkt dus dat deze fietsen toch nog redelijk veel kosten (voor 'n student als ik) en dat ik nog niet verliefd geworden ben op 'n bepaald type/model, en vooral dat laatste leidt er toe dat ik misschien een eenvoudige/mooie/retro-ogende baanfiets wil kopen (als voorlopige tussenoplossing).
Het is pas sinds de laatste weken dat ik ben ingeleid in de wondere wereld van fietstechniek/afmontage/etc, dus veel ken ik er nog niet van en wou dan ook jullie verdict weten over volgende fiets:
http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... fiets.html
Is dit iets? Of denken jullie eerder: steek dan beter meteen uw geld in een crossfiets zoals een ... (merk en type).
Alvast hartelijk bedankt
Philip Albert (Gent)
ps: vorige fiets was een Concorde uit de jaren '70, weet bijgod niet welk type, maar zalige fiets, helaas gestolen.
Ik droom er van om 'n koersfiets te hebben waarmee ik zowel kilometers op de weg kan trekken, als uit de voeten kan in bos en veld (het ruigere cyclocross werk). Vandaar dat ik op zoek ben naar 'n eenvoudige en mooie/sobere (retro-ogende) cyclocross-fiets (Colnago's crossfietsen zijn enorm schoon maar duur, de Focus Mares is 'n optie maar nog steeds rond de 1000€, Ridley's zijn dan weer niet de schoonste uit de nest en Trek... ik zwijg over Trek's crossfietsen .
Soit, blijkt dus dat deze fietsen toch nog redelijk veel kosten (voor 'n student als ik) en dat ik nog niet verliefd geworden ben op 'n bepaald type/model, en vooral dat laatste leidt er toe dat ik misschien een eenvoudige/mooie/retro-ogende baanfiets wil kopen (als voorlopige tussenoplossing).
Het is pas sinds de laatste weken dat ik ben ingeleid in de wondere wereld van fietstechniek/afmontage/etc, dus veel ken ik er nog niet van en wou dan ook jullie verdict weten over volgende fiets:
http://www.kapaza.be/Fietsen_en_accesso ... fiets.html
Is dit iets? Of denken jullie eerder: steek dan beter meteen uw geld in een crossfiets zoals een ... (merk en type).
Alvast hartelijk bedankt
Philip Albert (Gent)
ps: vorige fiets was een Concorde uit de jaren '70, weet bijgod niet welk type, maar zalige fiets, helaas gestolen.
vriendelijke groet, Philip Albert
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
met baanfiets bedoeld hij wegfiets.
Mooie Colnago, ik zou ervoor gaan! Voor je het weet wil je meer, en gezien je nu met die wegfiets tot oktober kan rijden, zal je tegen dan misschien weer genoeg gespaard hebben voor een crossfiets erbij. Mijn gevoel zegt me altijd dat het beter is twee fietsen te hebben voor 2 doelen dan 1 fiets voor 2 doelen, het is altijd een compromis.
Wil je dan toch iets waarmee je voor alle terreinen uit de voeten kan, koop dan een crossfiets met een set wielen erbij voor op de weg.
Mooie Colnago, ik zou ervoor gaan! Voor je het weet wil je meer, en gezien je nu met die wegfiets tot oktober kan rijden, zal je tegen dan misschien weer genoeg gespaard hebben voor een crossfiets erbij. Mijn gevoel zegt me altijd dat het beter is twee fietsen te hebben voor 2 doelen dan 1 fiets voor 2 doelen, het is altijd een compromis.
Wil je dan toch iets waarmee je voor alle terreinen uit de voeten kan, koop dan een crossfiets met een set wielen erbij voor op de weg.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
Morgen zou mijn colnago binnen zijn bij mijn fietshandelaar, dit weekend post ik zeker en vast een foto.
Wat het gewicht van het frame betreft, de colnago street vorken wegen 570gr en het frame weegt voor maat 58 geakt - 1, 490GR
Ik heb een frame maat 52, ik laat je eveneens weten wat het frame weegt.
het gewicht van de frames die je ziet in verschillende magazines of websites is altijd het gewicht van het kleinste frame, ook met sturen is dat zo ze nemen altijd het gewicht van het stuur met de kleinste afmetingen-diameter.
Groeten
johan
Wat het gewicht van het frame betreft, de colnago street vorken wegen 570gr en het frame weegt voor maat 58 geakt - 1, 490GR
Ik heb een frame maat 52, ik laat je eveneens weten wat het frame weegt.
het gewicht van de frames die je ziet in verschillende magazines of websites is altijd het gewicht van het kleinste frame, ook met sturen is dat zo ze nemen altijd het gewicht van het stuur met de kleinste afmetingen-diameter.
Groeten
johan
FRAME COLNAGO DREAM HX - opleg kleur TWBK
Fiets zal afgemonteerd worden met "shimano dura-ace", trapas carbon FSA, zadelpen colnago carbon, fietszadel sella italia slr carbonio flow zwart, wielen mavic carbon premium , stuur wing 4za nytro cabon ,wit stuurlint fizik, bidonhouders ELITE custom carbon , pedalen speedplay stainless zwart, bandjes SCHWALBE ULTREMO, kabels activate-B wit carbon, computer CATEYE WIT STRADA
zie wiel in bijlage
Fiets zal afgemonteerd worden met "shimano dura-ace", trapas carbon FSA, zadelpen colnago carbon, fietszadel sella italia slr carbonio flow zwart, wielen mavic carbon premium , stuur wing 4za nytro cabon ,wit stuurlint fizik, bidonhouders ELITE custom carbon , pedalen speedplay stainless zwart, bandjes SCHWALBE ULTREMO, kabels activate-B wit carbon, computer CATEYE WIT STRADA
zie wiel in bijlage
-
- Forum-lid
- Berichten: 1313
- Lid geworden op: 12 mei 2005 21:24
-
- Forum-lid
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 28 nov 2006 15:09
Ik ben al benieuwd om de foto's te zien als hij gemonteerd is.
Groetjes