Trek
ben vanmiddag m.n eerste kilometers wezen maken met m.n nieuwe madone wat een verschil met m.n oude fiets! dat was een giant tcr 1 had eigenlijk niks anders verwacht (aangezien het prijsverschil) maar wat een fiets zeg. rijdt lekker licht stuurt soepel en oogt super (het oog wil ook wat)!!!!!!!!!!
lukt me niet om foto,s te plaatsen maar iedereen op dit forum weet wel hoe een trek madone 6.5 pro eruit ziet
tevens iedereen nog de beste wensen en veel kilometers in 2008
lukt me niet om foto,s te plaatsen maar iedereen op dit forum weet wel hoe een trek madone 6.5 pro eruit ziet
tevens iedereen nog de beste wensen en veel kilometers in 2008
Hoi H Admiraal,
Als ik me goed kan herineren had je ook Race XXX Lite Carbon Clincher wielen toch?
Hoe bevallen die? (Sorry dat ik slightly off topic ga). Eventuele grote voor dan wel nadelen die je hebt bemerkt?
Mvg, Zorro
Als ik me goed kan herineren had je ook Race XXX Lite Carbon Clincher wielen toch?
Hoe bevallen die? (Sorry dat ik slightly off topic ga). Eventuele grote voor dan wel nadelen die je hebt bemerkt?
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
hoi zorro
was bezig vorig jaar met een madone 5.5sl 2007 met race xxx lite wielen bezig maar die kon niemand in nederland meer leveren in mijn maat (58) inverband met het uitkomen vande nieuwe 2008 modellen. dus ben toen gaan kijken naar een model van 2008 vond de goedkopere modellen niet mooi in de kleurstelling geel 5.5 en blauw 5.2 dus kwam uit bij de 6.5 zoals die in de folder staat met de race x lite wielen!! vond hem schitterend zo en eigenlijk boven m.n budget. dus voor mij (nog) geen race xxx lite wielen
kijk wel even aan het eind van het jaar wat ze nog kosten (dus wie weet)
was bezig vorig jaar met een madone 5.5sl 2007 met race xxx lite wielen bezig maar die kon niemand in nederland meer leveren in mijn maat (58) inverband met het uitkomen vande nieuwe 2008 modellen. dus ben toen gaan kijken naar een model van 2008 vond de goedkopere modellen niet mooi in de kleurstelling geel 5.5 en blauw 5.2 dus kwam uit bij de 6.5 zoals die in de folder staat met de race x lite wielen!! vond hem schitterend zo en eigenlijk boven m.n budget. dus voor mij (nog) geen race xxx lite wielen
kijk wel even aan het eind van het jaar wat ze nog kosten (dus wie weet)
Hallo.
Hier een foto van mijn Trek 1500 in de US postal uitvoering. Hij is uitgevoerd met de Ultegra 10 speed groep en verder voorzien van de Specialized Toupe zadel in het wit. Easton Circuit velgen en Tacx bidonhouders.
Ik heb nog wit stuurlint liggen die ik deze winter ga monteren om het geheel af te maken.
Ik ben zelf heel blij met hoe deze fiets rijdt en eruit ziet. Ik heb er nu zo'n 4500 km mee gereden in Frankrijk, Belgie en Nederland. Ook de Mont Ventoux is ie op geweest.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Hier een foto van mijn Trek 1500 in de US postal uitvoering. Hij is uitgevoerd met de Ultegra 10 speed groep en verder voorzien van de Specialized Toupe zadel in het wit. Easton Circuit velgen en Tacx bidonhouders.
Ik heb nog wit stuurlint liggen die ik deze winter ga monteren om het geheel af te maken.
Ik ben zelf heel blij met hoe deze fiets rijdt en eruit ziet. Ik heb er nu zo'n 4500 km mee gereden in Frankrijk, Belgie en Nederland. Ook de Mont Ventoux is ie op geweest.
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Fietsen - Hardlopen.....ik kan niet kiezen!!
mouse schreef:kan iemand iets Zeggen over het bracket van de nieuwe madone? Die schijnt geïntegreerd te zijn in het frame. Wat als dit is versleten? De lagertjes kan je vervangen, maar de buitenste ring die in het frame zit?
Nieuw frame vragen aan je sponsor zeker? )))
Wat bedoel je met buitenste ring?
Aan elke kant, zit een lager met een afdichtring ('seal' of 'bearing cover').
Let wel: voor ieder merk van cranks heb je een specifieke lager kit nodig.
De lagers kosten iets van een 20 euro zei m'n FM en zijn heel eenvoudig te verwijderen of te plaatsen.
Hij zei dat het mogelijk was om de lagers te plaatsen zonder tool, maar in m'n handleiding zie ik dat er een tooltje bestaat voor het plaatsen van de lagers. (een soort plastiek buisje waar je de lagers op zet en met behulp van dat buisje, het lager dan in het frame duwt)
Nu begrijp ik wat je met buitenste ring bedoelde, de plaats waar je de lagers fixeerd of inzet.
Ik kan echt niet zeggen of dat een alu ring is of niet.
Maar volgens mij klik je de lagers vast in het frame (in een alu ring of niet?)
Daar schuif je dan de trapas door. Ik denk dat er dus enkel wrijving is tussen de trapas en de lagers, maar niet tussen de lagers en het frame, daar zitten ze vast. Inderdaad de plaats waar je de lagers fixeerd moest dit beschadigd worden heb je waarschijnlijk wel problemen.
Nu ik vraag het in ieder geval eens na aan mijn FM, (hij monteerde reeds enkele nieuwe Madones) of de lagers in een alu ring zitten en of er al dan niet wrijving is tussen beide.
Ik kan echt niet zeggen of dat een alu ring is of niet.
Maar volgens mij klik je de lagers vast in het frame (in een alu ring of niet?)
Daar schuif je dan de trapas door. Ik denk dat er dus enkel wrijving is tussen de trapas en de lagers, maar niet tussen de lagers en het frame, daar zitten ze vast. Inderdaad de plaats waar je de lagers fixeerd moest dit beschadigd worden heb je waarschijnlijk wel problemen.
Nu ik vraag het in ieder geval eens na aan mijn FM, (hij monteerde reeds enkele nieuwe Madones) of de lagers in een alu ring zitten en of er al dan niet wrijving is tussen beide.
Ik heb net me fiets schoongemaakt en dacht, laat ik weer eens een foto maken, aangezien ik een aantal nieuwe spulletjes gekocht heb afgelopen jaar.
[img=http://www.nijmeegskinderkoor.nl/madone52jan08.jpg]
Specificaties:
Frame: Trek Madone 5.2
Wielen: (B)ontrager Race X Lite (afgelopen zomer gekocht)
Stuurpen: B Race X Lite 08 (nieuw)
Zadelpen: B Race XXX Lite 08 (nieuw)
Stuur: B Race Lite
Zadel: Speciaziled Toupe (ben opzoek naar een witte Toupe...)
Groep: Shimano Ultegra 9sp (binnekort Sram Rival 10sp)
Banden: Continental GP 4000s
Bindonhouders: B Race XXX Lite
Pedalen: Speedplay Zero
Winterwielen: B Race Lite + Continental 4 Season banden (niet op de foto)
Excuses voor de foto, hij was origineel nog onscherper, photoshop heeft maar een beetje geholpen zie ik. Als ik de Rival groep (ooit :p) heb, maak ik wel weer een scherpere!
[img=http://www.nijmeegskinderkoor.nl/madone52jan08.jpg]
Specificaties:
Frame: Trek Madone 5.2
Wielen: (B)ontrager Race X Lite (afgelopen zomer gekocht)
Stuurpen: B Race X Lite 08 (nieuw)
Zadelpen: B Race XXX Lite 08 (nieuw)
Stuur: B Race Lite
Zadel: Speciaziled Toupe (ben opzoek naar een witte Toupe...)
Groep: Shimano Ultegra 9sp (binnekort Sram Rival 10sp)
Banden: Continental GP 4000s
Bindonhouders: B Race XXX Lite
Pedalen: Speedplay Zero
Winterwielen: B Race Lite + Continental 4 Season banden (niet op de foto)
Excuses voor de foto, hij was origineel nog onscherper, photoshop heeft maar een beetje geholpen zie ik. Als ik de Rival groep (ooit :p) heb, maak ik wel weer een scherpere!