Trek
MMMMHH!! Vooral de rode en de Astana Madone zijn erg lekker!
Trouwens een vraagje voor de Madone (nieuwe model) bezitters: ik lees hier en daar dat mn de voorkant niet superstrak/stijf is.....Nou zit het erin dat ik voor komend jaar op een Madone zou kunnen rijden (klein maatje, maat 54).
Ik heb nu een CR1 en die is uiteraard stijf zat. Of die stijfheid nodig is, is maar de vraag, ik weeg 68 kg en ben geen angstige daler. Maar: is die Madone "stijf genoeg" ??
Trouwens een vraagje voor de Madone (nieuwe model) bezitters: ik lees hier en daar dat mn de voorkant niet superstrak/stijf is.....Nou zit het erin dat ik voor komend jaar op een Madone zou kunnen rijden (klein maatje, maat 54).
Ik heb nu een CR1 en die is uiteraard stijf zat. Of die stijfheid nodig is, is maar de vraag, ik weeg 68 kg en ben geen angstige daler. Maar: is die Madone "stijf genoeg" ??
Gang is alles!!
Composite schreef:MMMMHH!! Vooral de rode en de Astana Madone zijn erg lekker!
Trouwens een vraagje voor de Madone (nieuwe model) bezitters: ik lees hier en daar dat mn de voorkant niet superstrak/stijf is.....Nou zit het erin dat ik voor komend jaar op een Madone zou kunnen rijden (klein maatje, maat 54).
Ik heb nu een CR1 en die is uiteraard stijf zat. Of die stijfheid nodig is, is maar de vraag, ik weeg 68 kg en ben geen angstige daler. Maar: is die Madone "stijf genoeg" ??
Bah ja, ik heb een grote maat Madone 5.2 (62 perf fit) en heb er geen problemen mee gehad, zelfs niet in de ardennen. Hoe meer ik er mee rij, hoe beter ik hem vind. Superstijf zal hij wel niet zijn..., ik zou me geen zorgen maken.
trek x 500 2008
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
red bull pro sl ultegra 2010
rose trekking multisport 2011
https://picasaweb.google.com/picomadone/" onclick="window.open(this.href);return false;
Iemand nog enig idee/ervaring of er verschil is tussen de OCLV Red carbon (6.5 en de 6.9 Madone) en de OCLV Black carbon (de 5.2) qua stijfheid?? Ik heb dit op andere fora wel gelezen...de 6.9 en de 6.5 werden hierbij een "wet noodle" genoemd....niet echt positief dus...
De OCLV black was aanmerkelijk stijver (maar ook zwaarder helaas).
Iemand feedback/info?
De OCLV black was aanmerkelijk stijver (maar ook zwaarder helaas).
Iemand feedback/info?
Gang is alles!!
madonex schreef:Ik dacht dat de nieuwe madones, juist super stijf zijn mede door hun bracket. Ik zal mij maar niet zorgen maken over de stijfheid.
Ben benieuwd naar de prijzen van de madones 2009.
madone 5.2 frame : 2033 euro
madone 5.2 complete fiets: 3240 euro
Composite schreef:Iemand nog enig idee/ervaring of er verschil is tussen de OCLV Red carbon (6.5 en de 6.9 Madone) en de OCLV Black carbon (de 5.2) qua stijfheid?? Ik heb dit op andere fora wel gelezen...de 6.9 en de 6.5 werden hierbij een "wet noodle" genoemd....niet echt positief dus...
De OCLV black was aanmerkelijk stijver (maar ook zwaarder helaas).
Iemand feedback/info?
geen verschil in stijfheid of rijgedrag, enkel in gewicht... ongeveer 120 gram voor het frame en 90 gram voor de vork, dus 210 gram totaal.
http://www.bikeradar.com/mtb/gear/categ ... d-08-29487
Mouse heeft helemaal gelijk ! In vorige posts werd gesuggereerd dat de 6.5 en 6.9 (OCLV red) stijver zouden zijn dan de 5.2 (OCLV black) omwille van het gebruik van ander (beter ?) carbon ...
Dit is dus blijkbaar helemaal niet waar. Contador won dit jaar de Giro op een 5.2 pro, gespoten in de kleuren van de 6.9. Zijn Giro-fiets werd uitvoerig besproken op de site van cylcingnews (http://www.cyclingnews.com/tech/2008/pr ... rek_giro08)
Relevant is deze passage : " Contador used a mid-level Madone 5.2 frameset last year and we were told then that team would upgrade to the company’s top-shelf 6.9 model this sesason. That frame uses a more advanced carbon fibre blend and lay-up schedule as well as a carbon steerer to shed about 120g in total but ride quality and frame rigidity are apparently identical between the two.
Since last year’s Discovery Channel bikes were already dangerously close to the UCI weight limit, nearly the entire team is continuing to use the 5.2 frameset (including its aluminium steerer) to stay legal. According to team liaison Ben Coates, the lone exception is Levi Leipheimer who is using the lighter frameset to help offset the added weight of his SRM power meter."
Dit is dus blijkbaar helemaal niet waar. Contador won dit jaar de Giro op een 5.2 pro, gespoten in de kleuren van de 6.9. Zijn Giro-fiets werd uitvoerig besproken op de site van cylcingnews (http://www.cyclingnews.com/tech/2008/pr ... rek_giro08)
Relevant is deze passage : " Contador used a mid-level Madone 5.2 frameset last year and we were told then that team would upgrade to the company’s top-shelf 6.9 model this sesason. That frame uses a more advanced carbon fibre blend and lay-up schedule as well as a carbon steerer to shed about 120g in total but ride quality and frame rigidity are apparently identical between the two.
Since last year’s Discovery Channel bikes were already dangerously close to the UCI weight limit, nearly the entire team is continuing to use the 5.2 frameset (including its aluminium steerer) to stay legal. According to team liaison Ben Coates, the lone exception is Levi Leipheimer who is using the lighter frameset to help offset the added weight of his SRM power meter."
Ja hoor heb ik weer ! Ben zo tevreden over de 5.2 pro maat 58 . Nu heb 2 scheuren in de lak , ongeveer over de halve bracket buis ( rondom), èèn boven de bracket en een boven de front derrie . Duidelijk frame breuk ! Hopelijk wordt dit snel opgelost door Trek .
Dat is een bekend fenomeen bij Trek, ik had dat ook bij mijn Madone. Lak schijnt erg dun te zijn waardoor hij bij de lugs scheurt of in ieder geval barst.
Hoeft geen framebreuk te zijn overigens. Ik heb er jaren mee rondgereden en forumlid Zorro rijd er nu vrolijk op rond.
Wat ook weer niet wil zeggen dat je het niet mag claimen. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
Hoeft geen framebreuk te zijn overigens. Ik heb er jaren mee rondgereden en forumlid Zorro rijd er nu vrolijk op rond.
Wat ook weer niet wil zeggen dat je het niet mag claimen. Ben benieuwd hoe dat afloopt.
"Try not. Do or do not......there is no try"