Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Trek

mouse
Forum-lid

mouse 12 aug 2008 22:07

heb net een 2008 madone 5.2 performance laten opbouwen met ritchey wcs, ultegra sl, san marco caymano, stelvio banden and Dura Ace wheelset WH-7850 C24.

eigenlijk vind ik de witte 2009 met rode accenten niet zo mijn ding, vandaar. De prijs was ongeveer hetzelfde.

volgende week is hij klaar....

arno1111
Forum-lid

arno1111 12 aug 2008 22:16

andromeda schreef:Dat is een bekend fenomeen bij Trek, ik had dat ook bij mijn Madone. Lak schijnt erg dun te zijn waardoor hij bij de lugs scheurt of in ieder geval barst.

Hoeft geen framebreuk te zijn overigens. Ik heb er jaren mee rondgereden en forumlid Zorro rijd er nu vrolijk op rond.

Wat ook weer niet wil zeggen dat je het niet mag claimen. Ben benieuwd hoe dat afloopt.

Ik hoop toch wel dat ik een nieuw frame krijg . Heb in dit frame bij het zien van deze scheuren toch weinig vertrouwen . Mag toch niet voor komen !

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 12 aug 2008 22:34

andromeda schreef:Dat is een bekend fenomeen bij Trek, ik had dat ook bij mijn Madone. Lak schijnt erg dun te zijn waardoor hij bij de lugs scheurt of in ieder geval barst.

Hoeft geen framebreuk te zijn overigens. Ik heb er jaren mee rondgereden en forumlid Zorro rijd er nu vrolijk op rond.

Wat ook weer niet wil zeggen dat je het niet mag claimen. Ben benieuwd hoe dat afloopt.

Hoi,

IK WIL MIJN GELD TERUG VOOR DIE MADONE PLATA NEGRA. Je WIST het en nu zit ik .....zonder scheuren in de lak ;)

Trek lak is erg dun inderdaad en 1 lakscheurtje maakt nog geen framebreuk. Je ziet het ook bij de lugs bij de zadelpen. Daar schijnen de verbindingen door de lak heen. Bij mijn Trek (Project One) zijn balhoofd is de lak echt gitzwart en daar zie je de lugs niet. Jammer dat niet het hele frame zo zwart is gespoten als bij het balhoofd. Wel mooier.

Indien gewenst kan ik wel vergelijkende foto's stuen van het balhoofd en de zadelbuis.

Mvg, Zorro

p.s. Blijft een lekker bakkie die Trek Madone 5.9SL Project One
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

arno1111
Forum-lid

arno1111 12 aug 2008 23:53

hoi

de scheurtjes zin echt horizontaal en 3/4 rondom . Als je wilt stuur mee een fototje

vrgr

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 13 aug 2008 00:24

ZorroI schreef:

Hoi,

IK WIL MIJN GELD TERUG VOOR DIE MADONE PLATA NEGRA. Je WIST het en nu zit ik .....zonder scheuren in de lak ;)

Trek lak is erg dun inderdaad en 1 lakscheurtje maakt nog geen framebreuk. Je ziet het ook bij de lugs bij de zadelpen. Daar schijnen de verbindingen door de lak heen. Bij mijn Trek (Project One) zijn balhoofd is de lak echt gitzwart en daar zie je de lugs niet. Jammer dat niet het hele frame zo zwart is gespoten als bij het balhoofd. Wel mooier.

Indien gewenst kan ik wel vergelijkende foto's stuen van het balhoofd en de zadelbuis.

Mvg, Zorro

p.s. Blijft een lekker bakkie die Trek Madone 5.9SL Project One

Dit is het bekende paintcrack en heeft niks te maken met frame breuk. Het is zo dat lugs en de tubes aan elkaar zijn verlijmd en over die lijmnaad wordt gelakt die lijmnaad is heel lichtflexibel alleen de lak die is een basecoat en wordt daarna afgelakt met een blanke lak. Die basecoat is heel hard en die barst als het ware door dat lijmnaad meegeeft. Je zult ook zien wanneer je probeert de lugs uit elkaar te trekken dat het je niet zal lukken. Dus technisch geen gebrek visueel is het een ander verhaal.
Ik zou als het je echt dwars zit contact opnemen met Jan Gerssen van de warranty afdeling van Trek en erop staan dat je deze fiets kan laten repainten. Want een ieder die deze fiets zo koopt met Project One wil met z´n fiets de show stelen(visueel). Dus leg het verhaal voor zou ik zeggen. Want ze zijn bij Trek wel coullant.
reclame

arno1111
Forum-lid

arno1111 13 aug 2008 00:32

[

Dit is het bekende paintcrack en heeft niks te maken met frame breuk. Het is zo dat lugs en de tubes aan elkaar zijn verlijmd en over die lijmnaad wordt gelakt die lijmnaad is heel lichtflexibel alleen de lak die is een basecoat en wordt daarna afgelakt met een blanke lak. Die basecoat is heel hard en die barst als het ware door dat lijmnaad meegeeft. Je zult ook zien wanneer je probeert de lugs uit elkaar te trekken dat het je niet zal lukken. Dus technisch geen gebrek visueel is het een ander verhaal.
Ik zou als het je echt dwars zit contact opnemen met Jan Gerssen van de warranty afdeling van Trek en erop staan dat je deze fiets kan laten repainten. Want een ieder die deze fiets zo koopt met Project One wil met z´n fiets de show stelen(visueel). Dus leg het verhaal voor zou ik zeggen. Want ze zijn bij Trek wel coullant.
[/quote]

zou er ook een lugs zitten 8 cm boven de front derrie ?

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 13 aug 2008 00:35

Laat even een foto zien dat praat gemakkelijker

arno1111 schreef:[

zou er ook een lugs zitten 8 cm boven de front derrie ?

[/quote]
reclame

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 13 aug 2008 00:52

Eeeeh....Cervelootje, hoeveel knipogen moet ik zetten? :D

Ik zei toch dat:'nu zit ik .....zonder scheuren in de lak ' Met die Plata Negra 5.9sl is niks mis dus.

Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

arno1111
Forum-lid

arno1111 13 aug 2008 00:52

Heb foto`s gemaakt maar krijg de scheuren er niet helder op . Heb wel een mailtje naar trek gestuurd .

cervelootje
Forum-lid

cervelootje 13 aug 2008 00:58

ZorroI schreef:Eeeeh....Cervelootje, hoeveel knipogen moet ik zetten? :D

Ik zei toch dat:'nu zit ik .....zonder scheuren in de lak ' Met die Plata Negra 5.9sl is niks mis dus.

Zorro

Ja klopt ik zag het later ik was weer´s te voorbarig:-) Sorry! Ik zal tegen Serge zeggen dat ie nog een tientje extra excusesgeld overmaakt als ie jou terugbetaald!
reclame

cycling1970
Forum-lid

cycling1970 18 aug 2008 22:34

Beschrijving :
Kader : Trek 5200 Oclv Carbon
Groep : Shimano Ultegra
Crankstel : Fsa Pro (Carbon)
Stuur : Bontrager Race Lite
Stuurpen : Bontrager Race XXX-Lite (Carbon)
Zadelpen : Bontrager Race X-Lite (Carbon)
Zadel : Selle Italia C2 Gel
(Word waarschijnlijk vervangen door Slr Carbonio Flow)
Pedalen : Shimano PD-7810
Drinkbushouder : Elite Carbon Pase (Carbon)
Wielen : Mavic Cosmic Carbon SL Premium (Carbon)
Reserve wielen : Bontrager Race Lite
Gewicht : 8,2 kg

[img=http://users.belgacom.net/gc472903/fiets/P7260180.JPG]

[img=http://users.belgacom.net/gc472903/fiets/P7260164.JPG]

[img=http://users.belgacom.net/gc472903/fiets/P7260152.JPG]

[img=http://users.belgacom.net/gc472903/fiets/P7260167.JPG]

[img=http://users.belgacom.net/gc472903/fiets/P7260155.JPG]

[img=http://users.belgacom.net/gc472903/fiets/P7070067.JPG]

[img=http://users.belgacom.net/gc472903/fiets/P7260158.JPG]

Plaats reactie