Trek
estatik schreef:Ik heb nog een laatste keer gemaild naar de FM en gezegd dat als ik hem tegen maart niet heb, ik hem wel ergens anders ga halen. Hopelijk brengt dit wat beweging in de zaak...
Ik zou er geen trek meer in hebben!
Niets is wat het lijkt..
Ik heb een vraag met betrekking tot de Madone serie van 2010. De fietsen binnen de 5 serie (5.2, 5.5 en 5.9) en binnen 6 serie (6.5 en 6.9) hebben toch allemaal dezelfde frameset (frame + voorvork), hier zit toch verder geen verschil tussen? En weet iemand of de frames uit de 5 serie een vervangbaar achterpad hebben?
vinkhugo schreef:Ik heb een vraag met betrekking tot de Madone serie van 2010. De fietsen binnen de 5 serie (5.2, 5.5 en 5.9) en binnen 6 serie (6.5 en 6.9) hebben toch allemaal dezelfde frameset (frame + voorvork), hier zit toch verder geen verschil tussen? En weet iemand of de frames uit de 5 serie een vervangbaar achterpad hebben?
Er zit wel verschil in frame tussen de 5 en 6 series. De 5 serie heeft 'OCLV Black carbon', de 6 serie 'OCLV Red carbon.
Voor het verschil kijk eens op de site van Trek:
http://www.trekbikes.com/nl/nl/company/technology/oclv/
KC82 schreef:vinkhugo schreef:Ik heb een vraag met betrekking tot de Madone serie van 2010. De fietsen binnen de 5 serie (5.2, 5.5 en 5.9) en binnen 6 serie (6.5 en 6.9) hebben toch allemaal dezelfde frameset (frame + voorvork), hier zit toch verder geen verschil tussen? En weet iemand of de frames uit de 5 serie een vervangbaar achterpad hebben?
Er zit wel verschil in frame tussen de 5 en 6 series. De 5 serie heeft 'OCLV Black carbon', de 6 serie 'OCLV Red carbon.
Voor het verschil kijk eens op de site van Trek:
http://www.trekbikes.com/nl/nl/company/technology/oclv/
Dat bedoelde ik niet. Ik weet dat er verschil is tussen de 5 en 6 serie maar verschilt het frame binnen de 5 serie (dus zijn de framesets bij de 5.2, 5.5 en 5.9 verschillend of zijn deze allemaal gelijk). En dezelfde vraag voor de 6 serie?
En hebben de frames uit de 5 serie een vervangbaar achterpad?
-
- Forum-lid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 02 nov 2009 22:02
Binnen de 5 serie zit geen verschil. Ik heb een witte, gekocht als 5.2. Toen hij bij de fm binnenkwam, zat er echter een 5.5 sticker onder (immers, de witte is de standaardkleur van de 5.5). Lachen! En ze hebben een vervangbaar achterpad.
Nergens staat trouwens op het frame welk type het is... :S
Kortom: gewoon een 5.2 kopen.
Nergens staat trouwens op het frame welk type het is... :S
Kortom: gewoon een 5.2 kopen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 190
- Lid geworden op: 02 nov 2009 22:02
loetleen schreef:Het enige verschil dat er is binnen één serie v.w.b. het frame is de Pro, Performance of WSD uitvoering. Verder wordt het nummer, 5.2 of bv. 5.9, bepaald door de afmontage.
De afmontage kan je vervolgens weer aanpassen in Project One. Uiteindelijk maakt het geen biet uit. Behalve in je portemonnee. Mijn 5.2 (zie een paar pagina's terug) heet ook geen 5.5. Al lijkt ie er toevallig wel op.
Als ik in de nieuwe Trek 2010 brochure kijk dan zie ik dat de Madone 5 en 6 alleen als Project One te krijgen zijn. Dus eigen kleurenschema en afmontage. Alleen bij de Madone 4 serie zie je nog de aanduidingen 4.5, 4.7 en 4.9. Dat zou dus inhouden dat een Madone uit de 5 of 6 serie met een nummeraanduiding zoals bv. 5.2 wel een 2009 model of ouder moet zijn?
Trek Madone 6 2011
Op de site van Trek staan de verschillende modellen wel gewoon, dus de 5.2, 5.5 en 5.9. Je kunt de fietsen dan nog customizen met het project one. Vreemde is wel het volgende.
Een 5.2 kost E 3.499,-.
Downgrade je een 5.5 met een ultegra groep (net als op de 5.2) kost de fiets E 3.724,01 (zelfde fiets dus!)
Downgrade je een 5.9 met een ultegra groep kost de fiets E 3.649,-. Dat is raar want je zou zeggen dat ie nog duurder dan de 5.5 zou zijn.
Verder zijn alle componenten, zoals wielset stuur- en zadelpen en stuur, etc. hetzelfde wat dus geen verschil in prijs mag opleveren.
Conclusie: Wil je een 5.9? Bestel een 5.2 en upgrade em met een dura ace groep m.b.v. Project One. Scheelt je E 150,-
Een 5.2 kost E 3.499,-.
Downgrade je een 5.5 met een ultegra groep (net als op de 5.2) kost de fiets E 3.724,01 (zelfde fiets dus!)
Downgrade je een 5.9 met een ultegra groep kost de fiets E 3.649,-. Dat is raar want je zou zeggen dat ie nog duurder dan de 5.5 zou zijn.
Verder zijn alle componenten, zoals wielset stuur- en zadelpen en stuur, etc. hetzelfde wat dus geen verschil in prijs mag opleveren.
Conclusie: Wil je een 5.9? Bestel een 5.2 en upgrade em met een dura ace groep m.b.v. Project One. Scheelt je E 150,-
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26 apr 2004 22:20
Klopt, ik heb op die manier mijn 6.9 pro samengesteld via Project one en kwam 164 euro goedkoper uit enkel maar door up- en downgrades te zoeken.
Ondertussen is hij geleverd doch door het slechte weer nog niet uitgetest....
Bij project one wel goed uitkijken bij de kleurenopties want de prijsverschillen kunnen enorm tegenvallen...ik wenste mijn fiets in het wit- zwart wat een meerprijs tov de basiskleur van 1100 euro maakte....het is de basiskleur geworden...liever een upgrade in de wielen dan in de kleuren.
Ondertussen is hij geleverd doch door het slechte weer nog niet uitgetest....
Bij project one wel goed uitkijken bij de kleurenopties want de prijsverschillen kunnen enorm tegenvallen...ik wenste mijn fiets in het wit- zwart wat een meerprijs tov de basiskleur van 1100 euro maakte....het is de basiskleur geworden...liever een upgrade in de wielen dan in de kleuren.