Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
funlovinbiker
- Forum-lid
funlovinbiker
31 jan 2011 13:04
Vvoister schreef:Vind het nu wel jammer dat er US Postal opstaat want dat maakt de fiets gedateerd. Verder vindt ik de kleurencombinatie wel mooi.
Ik vind het juist een hele gave fiets. Niet overspuiten hoor. Juist een mooi aandenken aan de hoogtij dagen van LA.
Nee hoor, overspuiten gaat niet gebeuren. Dit frame blijft zoals het is. De kleurencombinatie op zich vind ik wel mooi.
-
fizik
- Forum-lid
fizik
05 feb 2011 21:09
Waar is de aanwinst?
-
composite
- Forum-lid
composite
05 feb 2011 21:20
@daj: als je op je huidige Trek 2.5 goed zit en je wil dezelfde zit op je Madone, neem dan een H3..
Op de foto zie ik een paar dingen:
- een Trek 2.5>> die heeft de H2 geometrie
- een dikke lading spacers
- een relatief korte stuurpen voor een 58 cm frame
Kortom: je zit graag hoog/kan niet diep zitten, zit niet extreem lang.
Als jij dus een Madone 5 series koopt zul je met dezelfde lading spacers en een korte stuurpen moeten rijden. Je past dan dus een fiets die niet optimaal past aan aan je lichaam door een aantal kunstgrepen.
Verrassing: voor jouw soort renner/mensen met vergelijkbare anatomische kenmerken is er de H3 fit...
Dan kun je gewoon met een normale stuurpen rijden (110 mm oid) en zonder/met een stuk minder spacers...kortom: die fiets past dan gewoon beter.
Tja, dat je er dan misschien wat minder flashy bij zit naar jouw mening: schijt aan hebben!
Wel 1 hindernis: alleen de 6-series is als H3 te koop...effe een spaarvarken vinden..
Maar: dan kun je wel customizen, want de 6-series is alleen via Trek's Project One te bestellen, erg leuk, en niet noodzakelijkerwijs duur.
Gang is alles!!
-
vvoister
- Forum-lid
vvoister
06 feb 2011 11:00
@composite,
Ik denk dat je je vergist in de foto (en jij niet alleen). Mijn fiets was gewoon een doorsnee standaard fiets en kwam zo uit het rek. Er zaten 3 spacers op en een stuurpen van 100mm. Vrij normaal lijkt me. Echter omdat het avatar fotootje vierkant is en een originele foto rechthoekig, raakt de avatar vervormd. Hierdoor krijg je een heeeel apart plaatje waarop het een hele hoge toren spacers lijkt en een korte stuurpen. Het stuur kan wel lager en dat is voor mij ook prima (ik ben lang genoeg), maar dat kwam gewoon niet aan de orde bij het aanmeten van de fiets. Ik was net begonnen met fietsen en dan je ga uit van de standaard.
Nu na anderhalf jaar en een paar duizend kilometer achter de rug op het vlakke en klimmen, weet ik beter wat ik wil en kan. Inmiddels heb ik de hele fiets verbouwd. Nieuwe stuurpen, nieuw zadel en het stuur lager gezet. Ben nu een beetje testen. Korte ritten gaat prima, maar wil nog wel wat langere ritten (100-120 km) proberen alvorens ik de boel af zaag.
Gisteren nog naar de FM geweest en naar de madone 5.2 staan kijken. Heerlijke fiets. Lekker licht en ziet er mooi uit. Nog even een beetje sparen en dan zou dat best eens heel goed mijn nieuwe karretje kunnen worden.
Specialized tarmac sl4 expert
Trek 2.5
Vainqueur du Géant de Provence
-
maestromaes
- Forum-lid
maestromaes
07 feb 2011 12:23
Hoi,
Ik ben al jaren lid van dit forum en heb hier veel kennis opgedaan. Omdat ik laatst een nieuwe fiets heb gekocht (Modeljaar 2008) plaats ik hem hier maar even.
De Trek 1400 is vanaf nu mijn winterfietsje.
Mijn Madone 5.1 heeft inmiddels de eerste kilometers erop zitten en is een stuk comfortabeler dan mijn 1400.
Ik moet wennen aan de gele banden op mijn Madone, ik denk dat daar straks zwarte banden ga opzetten, wat vinden jullie?
Groet,
Maestromaes
[img=
http://img155.imageshack.us/img155/341/img0284oq.jpg][img=
http://img248.imageshack.us/img248/4081/img0285k.jpg]
-
tommeke14
- Forum-lid
tommeke14
07 feb 2011 16:08
@Funlovin Biker:
Mooie fiets, ziet er gezien zijn leeftijd nog goed uit! Goed in de lak!
-
tomasso
- Forum-lid
tomasso
07 feb 2011 17:44
potverdikkie, hoe komen die twee treks opeens in mijn slaapkamer terecht!?!? Of zijn er toch meer mensen in NL met geschakelde ikea klerenkasten en parket op de vloer?? (zie titanium fietsen topic pag.64:
http://forum.fiets.nl/topic.asp?sort=&page=64&TID=16733 )
Verder mooie kasten en fietsen hoor - maar ik had eigenlijk nog nooit gezien dat een madone zo'n verspringende zadelbuis heeft, of is dat gezichtsbedrog? Wat is de functie daar eigenlijk van, lijkt mij niet direct bijdragen aan stijfheid, of is dat een kulredenering?
-
zapperdeflap
- Forum-lid
zapperdeflap
07 feb 2011 18:25
Tomasso schreef:potverdikkie, hoe komen die twee treks opeens in mijn slaapkamer terecht!?!?
Haha, wist je niet dat je laatst je sleutels uitgeleend hebt.
Grt. Zapp
-
maestromaes
- Forum-lid
maestromaes
07 feb 2011 21:11
Tomasso schreef:potverdikkie, hoe komen die twee treks opeens in mijn slaapkamer terecht!?!?
Grappig!
Die zadelbuis verspringt inderdaad een beetje. Zal ongetwijfeld een doel hebben gehad, maar mooi is anders. Madones uit 2010 hebben dit ook niet meer, volgens mij.
Groet,
Maestromaes
-
fizik
- Forum-lid
fizik
07 feb 2011 22:23
maestromaes schreef:Hoi,
Ik ben al jaren lid van dit forum en heb hier veel kennis opgedaan. Omdat ik laatst een nieuwe fiets heb gekocht (Modeljaar 2008) plaats ik hem hier maar even.
De Trek 1400 is vanaf nu mijn winterfietsje.
Mijn Madone 5.1 heeft inmiddels de eerste kilometers erop zitten en is een stuk comfortabeler dan mijn 1400.
Ik moet wennen aan de gele banden op mijn Madone, ik denk dat daar straks zwarte banden ga opzetten, wat vinden jullie?
Groet,
Maestromaes
Zwart!
-
zapperdeflap
- Forum-lid
zapperdeflap
07 feb 2011 23:22
Zeker zwart,
steek ze maar even om met de 1400,
dan ben je er zo uit!
Grt. Zapp
-
fizik
- Forum-lid
fizik
07 feb 2011 23:27
Mijn idee. En post dan meteen even een fotootje. Ik ben ook wel nieuwsgierig hoe de fiets er met zwarte banden uitziet.