Alweer krakende Look pedalen
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 31 aug 2004 00:07
Hallo, na een tijdje met Ultegra pedalen te hebben gereden ben ik weer overgestapt op Look pedalen. De rede hiervoor is dat ik mijn zadel dan weer 1 cm hoger kan zetten . De nieuwe plaatjes van Look zouden niet meer piepen en kraken. Nou, na 150 km te hebben gereden beginnen ze alweer aardig te kraken en piepen. Dit was echt de rede waarvoor ik was overgestapt naar Spd-sl. Heeft iemand nog hetzelfde probleem of ben ik gewoon een pechgeval?
Giant driver Maastricht
Quoten: Origineel geplaatst door reginaldmaes op 13 Oktober 2005
Hallo, na een tijdje met Ultegra pedalen te hebben gereden ben ik weer overgestapt op Look pedalen. De rede hiervoor is dat ik mijn zadel dan weer 1 cm hoger kan zetten . De nieuwe plaatjes van Look zouden niet meer piepen en kraken. Nou, na 150 km te hebben gereden beginnen ze alweer aardig te kraken en piepen. Dit was echt de rede waarvoor ik was overgestapt naar Spd-sl. Heeft iemand nog hetzelfde probleem of ben ik gewoon een pechgeval?
waarom dat? Ik had hiervoor ok Ultegra SPD-SL pedalen. moet ik nu mijn zadel ook hoger zetten? rijd nu op look keo
Hallo, na een tijdje met Ultegra pedalen te hebben gereden ben ik weer overgestapt op Look pedalen. De rede hiervoor is dat ik mijn zadel dan weer 1 cm hoger kan zetten . De nieuwe plaatjes van Look zouden niet meer piepen en kraken. Nou, na 150 km te hebben gereden beginnen ze alweer aardig te kraken en piepen. Dit was echt de rede waarvoor ik was overgestapt naar Spd-sl. Heeft iemand nog hetzelfde probleem of ben ik gewoon een pechgeval?
waarom dat? Ik had hiervoor ok Ultegra SPD-SL pedalen. moet ik nu mijn zadel ook hoger zetten? rijd nu op look keo
Trek OCLV<br>
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
homepage: http://www.freewebs.com/rolfsleddens/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 31 aug 2004 00:07
Nou, ik heb mij destijds laten opmeten (bioracer meting) de zadelhoogte is dan mede afhankeliijk van het soort pedalen waar je mee gaat rijden. Het verschil in zadelhoogte is 9mm. Dus als je van Look naar SPD-sl gaat moet je het zadel 9mm lager zetten. Aldus de FM waar ik mij heb laten opmeten.
Giant driver Maastricht
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 31 aug 2004 00:07
Quoten: Origineel geplaatst door reginaldmaes op 13 Oktober 2005
Nou, ik heb mij destijds laten opmeten (bioracer meting) de zadelhoogte is dan mede afhankeliijk van het soort pedalen waar je mee gaat rijden. Het verschil in zadelhoogte is 9mm. Dus als je van Look naar SPD-sl gaat moet je het zadel 9mm lager zetten. Aldus de FM waar ik mij heb laten opmeten. Het betreft trouwens PP296 pedalen van Look
Nou, ik heb mij destijds laten opmeten (bioracer meting) de zadelhoogte is dan mede afhankeliijk van het soort pedalen waar je mee gaat rijden. Het verschil in zadelhoogte is 9mm. Dus als je van Look naar SPD-sl gaat moet je het zadel 9mm lager zetten. Aldus de FM waar ik mij heb laten opmeten. Het betreft trouwens PP296 pedalen van Look
Giant driver Maastricht
ik heb nu iets van 15.000km met mijn lookpedalen gemaakt (pp337) en ik heb zelden tot nooit iets horen kraken. Regelmatig de pedalen en platen schoonmaken is bij mij voldoende. 1 keer per jaar platen vervangen (7000-8000km) en klaar! Gooi er nooit teflonolie oid op. Misschien komt het ook doordat ik er heel erg weinig mee loop. Als ik er in een jaar 500 meter op loop is het al veel.
Onderschrift? Nee: ik fiets liever!
Ik heb de pp 137 met de zwarte schoenplaten, en ik rij er ong.10000 km mee zonder geluiden...hoe ik dat doe? gewoon goed schoon houden en zeker geen olie of vaseline op smeren..dit is grote kolder!! Lopen doe ik niet veel op de schoenen..mijn hobby is nl. fietsen.En mijn grootste ergenis zijn bijgeluiden dus als de Looks dat zouden hebben zou ik allang een andere oplossing gezocht hebben!! Dus nogmaals na een natte rit de pedalen en de schoenplaten goed schoonmaken (echt het zand uit de kontakt-punten) en als ze dan toch gaan kraken gewoon nieuwe org. Look- platen er onder en weer 10000 verder!!!! succes!!
Wat mij opvalt bij look pedalen is dat dat gekraak pas optreedt als ik aan het "harken" ga. Zolang ik frisjes rondrij en niet boven mijn macht is er niets aan de hand. Dat gekraak kan je dus ook aanwenden om je fietstechniek te verbeteren....
Met de nieuwe platen van Look (die met de witte teflon delen) is het gekraak verledentijd totdat ze versleten zijn (na 8000 km).
Met de nieuwe platen van Look (die met de witte teflon delen) is het gekraak verledentijd totdat ze versleten zijn (na 8000 km).
Ik heb nu ruim 500 km met de nieuwe Look Keo Sprint gereden met rode cleats en nog geen piepje gehoord. Zoals ik al tig keren heb geschreven verwijder de glimmende zwarte aanslag op de cleats d.m.v. lichtjes schuren en/of wasbenzine en je kan er weer honderden km tegenaan zonder gepiep.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955
-
- Forum-lid
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 31 aug 2004 00:07
Nou ok, ik zal gaan proberen het zaakje goed schoon te houden en dan maar kijken of het piep en kraakvrij blijft. Kennelijk ben ik niet de enige die toch nog problemen heeft met de nieuwe Look plaatjes.
Giant driver Maastricht
Kijk ook of de contactplekken van je pedalen schoon zijn. Het is mijn ervaring dat het slijpsel dat zwart glimmend is dit piepende geluid voortrengt. Dit zit zowel aan de pedalen als aan de cleats. Kijk goed onder de overhangende delen en gebruik voor verwijderen van die glimmende laag een smalle schroevendraaier of als je wasbenzine gebruikt wattenstaafjes of een stukje doek om de schroevendraaier gewikkeld.
Mijn nieuwe Keo's schijnen daar geen last van te hebben omdat dit carbon tegen nylon is. Jouw pedalen zijn net als mijn oude Looks van aluminium en dat slijt af tegen het materiaal van de cleats. Gevolg slijpsel,net potlood! Suc6! Laat eens horen wat de resultaten zijn.
Mijn nieuwe Keo's schijnen daar geen last van te hebben omdat dit carbon tegen nylon is. Jouw pedalen zijn net als mijn oude Looks van aluminium en dat slijt af tegen het materiaal van de cleats. Gevolg slijpsel,net potlood! Suc6! Laat eens horen wat de resultaten zijn.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955