Bike winterklaar maken
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39965
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ehmm...gewoon goed bijhouden?
Ik zie meer problemen met de racefiets op de weg in de winter (pekel!!!) dan met de ATB.
Ik zie meer problemen met de racefiets op de weg in de winter (pekel!!!) dan met de ATB.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5547
- Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10
Gewoon goed schoonhouden en ketting wat vaker smeren.
What makes the boat go faster?
Scepticus schreef:Singlespeed maken.
Erg radicaal, maar och .
Zelf haal ik mijn balhoofd, BB lagers en naven altijd even uit elkaar. Die knal ik dan helemaal vol met vet. Dat dat 5 Watt extra weerstand is in die naven weet ik ook wel, maar waar vet zit komt geen water en andere troep, dus blijven mijn lagers mooi lopen. Verder natuurlijk consequent zijn met poetsen, de extra slijtage voor lief nemen, en na de winter netjes vervangen.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
Na het poetsen in ieder geval zorgen dat je fiets warm binnen staat zodat water niet de kans krijgt om te bevriezen. Water in je body bijvoorbeeld kan bijvoorbeeld zorgen dat je een doortrapper krijgt, en ook vocht in schakelkabels is vrij vervelend. Verder kun je niet zoveel doen vrees ik. Je kunt soms wel merken dat de werking van je vork iets achteruit gaat, en dat je remmen iets anders aanvoelen.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 39965
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom die Gores aanschaffen? Zonde van het geld.
Less is bore
En hoe doe je dat als je fiets helemaal onder de modder zit? Als je dan met een doek aan de gang moet ben je meer aan het schuren met zand als schuurmiddel dan dat je 'm schoonmaakt.
Gores vind ik trouwens wel prettig werken, het blijft allemaal een stuk langer goed schakelen. 2 Jaar met zo'n set doen kan prima, terwijl ik met XTR's al 4 sets verder was geweest.
Gores vind ik trouwens wel prettig werken, het blijft allemaal een stuk langer goed schakelen. 2 Jaar met zo'n set doen kan prima, terwijl ik met XTR's al 4 sets verder was geweest.
KTM Toryn 2011 teamfiets // Trek 1400
Weys KTM Racing Team
Weys KTM Racing Team
P I M schreef:En hoe doe je dat als je fiets helemaal onder de modder zit? Als je dan met een doek aan de gang moet ben je meer aan het schuren met zand als schuurmiddel dan dat je 'm schoonmaakt.
Nou, ik heb altijd weinig tijd en de modder blijft er altijd wel lang op zitten. Dus dan kan je daarna met een droge doek zo eraf schrapen.
Maar ik dacht dat je fiets met water schoonmaken heel slecht is voor je fiets. Maar is dat niet zo?
Here I come!