Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 07 nov 2005 17:48

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 07 November 2005


Vandaag kwam er een nieuwe klant bij mij een vork kopen, het was voor een Scott CR1 die hij +/- 2 maanden geleden had gekocht via het internet.Nadat ik hem vroeg waarom hij een andere vork nodig had, bleek er vanalles mis te zijn met zijn aankoop.
Hij had de fiets in LIER gekocht, is hier nog gepasseerd die internetkoop van die CR1 !!!
vork bleek na demontage gebarsten te zijn !De zadelpen is niet meer uit het frame te krijgen, zelfs niet met de laatste oplossing "de bankvijs". Ze gaan nu met een speciaal cnc freesmachien de zadelpen proberen dunner te maken maar als je het mij vraagt ziet het er niet goed uit !
Nu weten jullie waarom die CR1 zo goedkoop was.
De koper had de verkoper ook gevraagd of hij hem terug mocht monteren met nieuwe kabels etc. maar die repliceerde vrolijk "verkocht is verkocht"
 wordt ik van zulke types !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ik doe voor mijn hobby ook fietsen bouwen / verkopen en je wilt iemand toch wat leuks meegeven lijkt me. En niet met problemen opzadelen, als iets niet goed is gaat het niet weg zo simpel is het. Erg sneu zeg ...misschien goed om altijd een soort vorm van garantie te eisen als je iets 2dehands koopt, al is het een maand. Als een fiets goed is gaat ie jaren mee toch?
Met een beetje pech kan hij dat frame dus weg gooien ?
Hoe was die vork gebarsten eigenlijk ?

brunohaemers
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2005 02:01

brunohaemers 10 nov 2005 01:23

Ik ben dus die onfortuinlijke klant...van die klootzak in Lier.
Nu is ondertussen de zadelpen al verwijderd. Na 6uur precisiewerk met de freesmachine is ze er volledig uit zonder het frame te schaden. Van binnenuit is de zadelpen weggeruimd tot die flinterdun was en zo is ze er vanzelf uitgekomen.
Hoe de vork gescheurd was...gewoon door de stuurpen te hard aan te draaien.
Morgen de eerste foto's van de montage...
ps.:coole gast trouwens die TS
Eddy Merckx, my expeience...my passion!

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 10 nov 2005 07:58

Quote: Origineel geplaatst door brunohaemers op 10 November 2005
Ik ben dus die onfortuinlijke klant...van die klootzak in Lier.Nu is ondertussen de zadelpen al verwijderd. Na 6uur precisiewerk met de freesmachine is ze er volledig uit zonder het frame te schaden. Van binnenuit is de zadelpen weggeruimd tot die flinterdun was en zo is ze er vanzelf uitgekomen.Hoe de vork gescheurd was...gewoon door de stuurpen te hard aan te draaien.Morgen de eerste foto's van de montage...ps.:coole gast trouwens die TS


Merci,


ik ben blij dat het goed is gekomen !

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 10 nov 2005 10:06

Quoten: Origineel geplaatst door brunohaemers op 10 November 2005


Ik ben dus die onfortuinlijke klant...van die klootzak in Lier.
Nu is ondertussen de zadelpen al verwijderd. Na 6uur precisiewerk met de freesmachine is ze er volledig uit zonder het frame te schaden. Van binnenuit is de zadelpen weggeruimd tot die flinterdun was en zo is ze er vanzelf uitgekomen.
Hoe de vork gescheurd was...gewoon door de stuurpen te hard aan te draaien.
Morgen de eerste foto's van de montage...
ps.:coole gast trouwens die TS

Dat moet wel met heel veel bruut geweld gegaan zijn dan .... ben blij voor je dat het nu opgelost lijkt .. kost wel wat meer dan de bedoeling helaas..

Gebruikersavatar
ts-biker
Forum-lid
Berichten: 1587
Lid geworden op: 25 jan 2005 14:21
Locatie: Liedekerke
Contact

Gebruikersavatar ts-biker 10 nov 2005 11:35

Hij heeft natuurlijk een goede deal kunnen doen

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 10 nov 2005 11:50

Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 10 November 2005

Hij heeft natuurlijk een goede deal kunnen doen


vandaar : coole gast  
Ik ben benieuwd ten tijde van mijn cervélo ...

brunohaemers
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2005 02:01

brunohaemers 10 nov 2005 12:43

Hier de eerste foto's van de onafgewerkte fiets...die banden worden wel nog vervangen door zwarte Pro Race. Om de zadelpen te monteren heb ik talk poeder gebruikt ipv grafietpoeder.
http://img.photobucket.com/albums/v156/ ... CN3315.jpg
Dat van die coole gast is niet door die deal met die vork; Ik apprecieer het gewoon als mensen tijd nemen om een klapke te doen...
Eddy Merckx, my expeience...my passion!

speric
Forum-lid HC
Berichten: 4875
Lid geworden op: 28 okt 2005 17:22

speric 10 nov 2005 12:54

Quoten: Origineel geplaatst door brunohaemers op 10 November 2005


Hier de eerste foto's van de onafgewerkte fiets...die banden worden wel nog vervangen door zwarte Pro Race.
http://img.photobucket.com/albums/v156/ ... CN3315.jpg
Dat van die coole gast is niet door die deal met die vork; Ik apprecieer het gewoon als mensen tijd nemen om een klapke te doen...


mooi hoor en tuurlijk begrijp ik wat je bedoelt.
wel een dun vorkje, zeker erg licht of niet ?

Gebruikersavatar
martijntijn
Forum-lid
Berichten: 524
Lid geworden op: 12 okt 2005 17:39
Locatie: Dordrecht

Gebruikersavatar martijntijn 10 nov 2005 14:00

is volgens mij de 4za synope.      dit model heb ik op mijn ridley damocles ook zitten, het enige verschil is de bestickering, want bij mij staat er damocles op.
de vork is niet superlicht. 4za zegt 420 gr.       werkelijk woog hij bij mij 446.
omdat het een rechte vork is, vind ik hem wel erg schokkerig, maar goed, er valt prima mee te fietsen.

brunohaemers
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 aug 2005 02:01

brunohaemers 10 nov 2005 16:34

Ja is een full carbon Synope vork van 4za van ridley. Ik kon ze kopen bij TS voor 150euro en das de reden waarom ik ze ook kocht. ze was trouwens splinternieuw.
TS, waar haal jij die stickers van Scott op je vork?
Eddy Merckx, my expeience...my passion!

ilfalco2004
Forum-lid
Berichten: 1604
Lid geworden op: 10 dec 2004 08:17

ilfalco2004 10 nov 2005 17:31

hey scottfans, op ebay.it staat een scott tekoop van 5,4 kg! dat is volgens mij voor een scott al niet al te zwaar.....
Fly like an Eagle!
Old Warriors Never Die

.marcel.
Forum-lid
Berichten: 209
Lid geworden op: 18 aug 2005 23:01

.marcel. 10 nov 2005 18:00

Quoten: Origineel geplaatst door brunohaemers op 10 November 2005


Ja is een full carbon Synope vork van 4za van ridley. Ik kon ze kopen bij TS voor 150euro en das de reden waarom ik ze ook kocht. ze was trouwens splinternieuw.
TS, waar haal jij die stickers van Scott op je vork?

Hij had ze volgens mij van sharkman.maar ik denk dat elke copyshop ze wel kan laten maken
hit the road jack

Plaats reactie