Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Scott

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 30 okt 2009 13:17

Ik ben bij mega bike in turnhout (Belgie) gaan horen , en die kon al zeker niet meer geven.
Ik heb de fiets gekocht bij Fietsen Hendrickx in Herentals (Belgie)
Zaterdag besteld. Dinsdag geleverd

michelvd
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:54

michelvd 30 okt 2009 20:31

Ik moet wel zeggen, in het echt is de CR1 pro en eigenlijk alle Scott's nog veel mooier dan op de plaatjes. Er zit een soort glans overheen die ik in ieder geval heel mooi vindt.

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 30 okt 2009 20:50

idd en onder de lak zitten nog in een soort ghost schrift scott logo's en letters verstopt, de ud carbon verandert ook mee in de zon, echt prachtig.

cimecaron
Forum-lid
Berichten: 328
Lid geworden op: 17 aug 2004 23:00

cimecaron 30 okt 2009 21:32

Jammer dat de balhoofdbuis 1 cm langer is bij de 2010-versie. De CR1-modellen zien er toch beter uit dan de addicts.

2bs
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 aug 2008 18:11

2bs 30 okt 2009 22:46

het is dan ook een 'tourfiets' geworden... ;)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6443
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 30 okt 2009 22:48

CimeCaron schreef:De CR1-modellen zien er toch beter uit dan de addicts.


Ja ?

Eerst dit CR1 Pro:

Afbeelding

Nu deze Addict:

Afbeelding

Ik vind mn addict toch iets deftiger met de UD carbon onder de blanke lak laag , net als de wielen die dit ook hebben gewoon prachtig in het zonlicht.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

michelvd
Forum-lid
Berichten: 310
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:54

michelvd 30 okt 2009 22:52

Dit zijn beide oude modellen, terwijl hier de nieuwe worden bedoeld.
Ik vindt de CR1 overigens niet mooier. De voorvork van de Addicts vindt ik toch wel iets mooier. Het uiterlijk voor wat betreft paintjobs lijken heel erg op elkaar.
Scott is wel erg vooruit gegaan wat betreft looks.

2bs
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 aug 2008 18:11

2bs 31 okt 2009 02:22

geen appelen met peren vergelijken hé René... ;)

je CR1 was maar de (met alle respect) 'pro' versie met een koppel open pro's erin, gewone remhoeven, stuurpen ed... ;)

bij deze even mijn 'budget addictje' (alles bij elkaar net geen 1900 euries) die ik enkel gebruik bij het dragen van witte outfits... in de andere gevallen is het met mijn (lichtere en meer competitieve) CR1 SL te doen... wat niet wegneemt dat mijn 'sneeuwwitje' me al heel wat fun heeft opgeleverd...

Afbeelding

jva
Forum-lid
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 okt 2009 16:17

jva 02 nov 2009 20:09

Ik vind persoonlijk de Addict ook een stuk mooier.
Ik denk er dan ook aan een addict R2 (2008) bij Westbrook te bestellen, maar twijfel nog omdat sommigen dit stijve frame en daar extra bij de geïntegreerde zadelpen een gebrek aan comfort verwijten, bvb bij het rijden op minder vlakke wegen. Lichte rijders zouden erg stuiteren op kasseiwegen.
Hebben jullie hier ervaring mee of is dit vooral verkoopspraat om hun nieuwe CR1 te promoten ? Ook Canyon zegt dat hun frames een groot deel van de vibraties opnemen.
Ik zou er dan een compact stuur op monteren met de Chorus groep en lichte Sonic wieltjes (gezien op Bike motion). Maakt het voor het rijgedrag veel uit of er een S frame met een langere stuurpen tov een M frame met een kortere stuurpen wordt gebruikt ?
Kan men met de Ritchey stubby nog veel schuiven om de juiste zadelpositie in te stellen, want met de isp hang je hieraan wel vast.
Alvast dank bij voorbaat voor jullie gewaardeerde mening.
johan

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6443
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 02 nov 2009 20:42

Ik vind de addict voldoende comfortabel , mede door de lage carbon wielen en de heerlijke tubes. Neem je hoge carbon wielen dan zal de vertikale stijfheid wel toenemen en voor minder comfort zorgen. Ook banden hebben een grote invloed op het geheel - kijk maar naar autobanden - waar heel erg veel verschil in zit.

Een M of S size frame hangt ook af van je lichaamsbouw , beenlengte en natuurlijk de drop waarmee je kan fietsen. Een S size frame heeft bij gelijke zadelhoogte een grotere drop dan een M size frame.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

ridley86
Forum-lid
Berichten: 319
Lid geworden op: 02 feb 2005 17:02

ridley86 06 nov 2009 15:57

kcnc remmen , vork afgezaagd en dugast tuben :D

Afbeelding
Afbeelding

harmm
Forum-lid
Berichten: 142
Lid geworden op: 23 feb 2007 21:23

harmm 09 nov 2009 22:24

Wie kan mij vertellen waat het verschil is tussen de nieuwe Addict R3 en de Cr1pro
ik zie dat de cr1 duurder is als de addict waar zit het verschil

Plaats reactie