Over de wielersport en zijn beoefenaars.

het doping-debat !

lvgh
Forum-lid HC

lvgh 11 aug 2007 13:58

dutchflandrien schreef:
ponsteen schreef:Mayo dus ook nog eens een keer. Ben ik op vakantie, komt er nog eentje bij (heb het topicje doorgekeken, maar niemand meld Mayo?, bericht van vorige week). Rijdt hij weer eens goed voor het eerst sinds jaren, is het ook gelijk weer afgelopen. Geen sprookjes.

heb ik een jaar geleden al gezegd dat mayo geen zuivere koffie was. had er zelf een topic voor geopend( mayo-naise) maar die werd evenvlug weer op slot gegooid met de reden van "uit de lucht gegrepen onzin". als het over doping gaat worden er hier nogal wat nerveus gedaan door sommige leden. Maar laten we eerlijk zijn er zijn nog een hoop atleten met twijfelachtige prestaties. maarja daar mag je pas iets over zeggen als ze eens betrapt worden. in in het geval van mayo heeft dat zo'n een jaar geduurt. maar ik heb nog van geeneen gehoord dat ik toch wel gelijk had.

Nou chapeau. Iedereen die de wielersport volgde kon Mayo gemakkelijk verdenken op basis van zijn uiterst wisselvallige prestatiecurve. Ik was ook niet in het minst verbaasd dat hij betrapt werd, Saunier is nu eenmaal niet de zuiverste ploeg. Als ik nu alle renners van Saunier, Astana, Relax en T-Mobile beschuldig, krijg ik dan van jou ook een pluim als er één betrapt wordt?

@ponsteen: de reden dat Mayo in dit topic niet genoemd staat is dat het spreken over doping op dit forum een versplinterd fenomeen is. ;) Ik kan me trouwens ook voorstellen dat je na het lezen van wat topics niet meer precies weet wie nu betrapt is en wie niet, omdat door enkele fervente schoonmakers het dopinggebruik van bepaalde renners als voldongen feit wordt gepresenteerd.

langejaap
Forum-lid

langejaap 11 aug 2007 14:48

maar ik heb nog van geeneen gehoord dat ik toch wel gelijk had.

Je blijkt gelijk te hebben,alleen is het nu pas bewezen daarvoor waren het suggestie`s. en als iemand niet meegaat met je suggesties geeft zoiemand je ook geen gelijk.
Niet iedereen deelt de zelfde mening!:p
als geld domineert vervallen alle normen en waarden !

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 11 aug 2007 18:43

nu alle renners van Saunier, Astana, Relax en T-Mobile beschuldig, krijg ik dan van jou ook een pluim als er één betrapt wordt?

nee, want ik beschuldig niet iedereen, alleen renners waarvan ik grote vermoedens heb dat er iets niet klopt. Mayo was vorig jaar ook zo'n geval. en als je dan een topic start daarover, over de zeer opvallende wisselende prestaties van zo'n renner dan word je bestempeld als een doemdenker en vind men dat onbeschoft (zie mayo-naise topic). Men moet nu ook niet zagen dat er al genoeg topic's waren wannt deze topic bestond toen nog niet. als veel later dan uitkomt wat wij al gesignaleerd hadden bewijst toch dat we wel weten waarover we spreken niet?

als jij ook zo'n geval opmerkt in de sporten en dat meld op het forum zal ik jou niet zeggen dat je onwaarheden verteld omdat je het niet kan bewijzen, want bewijzen kunnen wij niks, aleen maar observeren en die observaties noteren.
RIDLEY the speed weapon

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2007 15:59

dutchflandrien schreef:[

heb ik een jaar geleden al gezegd dat mayo geen zuivere koffie was. had er zelf een topic voor geopend( mayo-naise) maar die werd evenvlug weer op slot gegooid met de reden van "uit de lucht gegrepen onzin". als het over doping gaat worden er hier nogal wat nerveus gedaan door sommige leden. Maar laten we eerlijk zijn er zijn nog een hoop atleten met twijfelachtige prestaties. maarja daar mag je pas iets over zeggen als ze eens betrapt worden. in in het geval van mayo heeft dat zo'n een jaar geduurt. maar ik heb nog van geeneen gehoord dat ik toch wel gelijk had.

Dit zit je wel dwars he? Heb dit al meerdere malen terug zien komen de afgelopen dagen.
Moeten we dan voor elke topprestatie een nieuw topic openen dat de persoon in kwestie doping heeft gebruikt? Wordt een vol forum dan, met de Olympische Spelen in het vooruitzicht volgende zomer.
Less is bore

dutchflandrien
Forum-lid

dutchflandrien 12 aug 2007 18:02

komt er gewoon op neer dat sommige moderators hun anti-doping mening wat teveel uitstallen en daardoor de vrije meningsuiting in het gedrang komt. Men moet objectief modereren en niet omdat er ergens iets staat wat men zelf niet graag leest.

want hoe je het draait of keert er zijn hier believers en non-believers. en de laatste tijd worden de believers de op hun wenken bediend door de feiten in de wielersport.

doping in de sport is gewoon een feit, een zeer grote zelfs!!!
RIDLEY the speed weapon

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 12 aug 2007 18:29

Aangezien ik ook vrij strak modereer in de dopingstopics zal ik er mijn visie op geven. Deze heb ik per mail min of meer in deze bewoording ook al besproken met een ander forumlid.

Laat ik als eerste voorop stellen dat ik PROBEER om onpartijdig te blijven in de beslissing om een topic al dan niet te sluiten. Het zal je echter verbazen hoe moeilijk dit is, want onbewust neem je het wel mee. Iedereen die roept dat je dit 100% onpartijdig kan doen mag dit dan zelf bewijzen.... Dus een opmerking/beschuldiging over "machtsmisbruik", modereren naar eigen mond, etc vind ik ook zeer jammer, ik probeer juist WEL onafhankelijk te zijn. En geloof mij, soms zit ik op mijn tong te bijten hoor!!

Ik heb meerdere dopingstopics gesloten omdat het al lang niet meer over de kern van het onderwerp ging of omdat het een herhaling van zetten was. Mijn mening (maar goed, ik ben ook maar een mens) is dat Tour-dopingszaken bijv. prima in het algemene Tour topic kunnen. Dat is toch ook al verzand in een dopingsdiscussie. Als er rond nieuwe gevallen topics worden geopend is er bij mijn weten nog niet 1x een topic gesloten. Algemene dopingsdiscussies kunnen toch in het Grote Dopings Debat? Speculatieve topics gaan bij mij zonder nadenken dicht. Er wordt al zoveel gespeculeerd in de media, daar hoeven we niet nog een schepje bovenop te doen toch?

Er zijn leden bang dat zaken verloren gaan in een algemeen topic, ik denk juist dat het handig is om alles rond een dergelijk zwaar beladen onderwerp centraal te houden. Meningen, feiten, speculaties, etc vliegen over en weer, volgens mij is het het beste om deze te bundelen.

Ik hoop hiermee aan te geven dat het sluiten van topics een weloverwogen beslissing is en niet zomaar een gemakszuchtige druk op de SLUITknop.
Less is bore

Plaats reactie