Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Mavic Ksyrium ES

scott
Forum-lid

scott 14 okt 2005 12:17

Het is erg jammer dat leden vaak zeer slecht lezen en hun bijdrage slechts ongefundeerde kritiek en "losse flodders" bevatten. Ik mag toch aannemen dat de diversiteit en grootte van dit forum toereikend is voor een ieder om aan één of meerdere topics/discussies een nuttige bijdrage te kunnen leveren!
Sommige leden zijn zeer blij met hun fiets/materiaal en willen dat tonen. Tevens komt het voor dat een topic misschien niet zo relevant of gunstig gekozen is. Hier kan ik mij niet druk om maken maar het "muggenziften" en "azijnzeiken" stoort me zo nu en dan!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 okt 2005 15:04

Die Mavic wielen zijn gewoon veel te duur. Ze zullen echt niet van ellende uit elkaar vallen, mavic kennende. Maar er is heel wat beters te koop. Voor die €900 kan je ook een trainingswielset kopen, en een wedstrijd set met American classic velgen of bijv Ambrosio Crono's. Dan heb je een heel wat lichtere wielset en overall meer betrouwbaarheid.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scott
Forum-lid

scott 14 okt 2005 15:56

Is dit nu de interpretatie van een nuttige bijdrage of zelfs een gefundeerde gebruikerservaring? Zo ja, dan is het al de derde in dit draadje!!!

martijntijn
Forum-lid

Gebruikersavatar martijntijn 14 okt 2005 16:23

hmm de wielen kosten zo'n 649,- hor.  nog niet goedkoop maar het is al wat beter te behapstukken dan jouw 900,-
ik ga iig voor de nieuwe eurussen als ze leverbaar zijn.
toch blijf ik erg benieuwd naar de ervaringen van de es set op de lange duur...

casran
Forum-lid HC

casran 14 okt 2005 16:32

Quoten: Origineel geplaatst door Scott op 14 Oktober 2005

Is dit nu de interpretatie van een nuttige bijdrage of zelfs een gefundeerde gebruikerservaring? Zo ja, dan is het al de derde in dit draadje!!!

Ieder heeft toch het recht zijn mening over die wielen te zeggen en als jij die als "onnuttig" beschouwt, hou er dan geen rekening mee.Mijn ervaringen met Ksyrium SL wielen zijn dat deze wielen absoluut niet super en probleemloos zijn, bovendien helemaal niet licht, dus een slechte prijs/kwaliteit-verhouding; Neutrons zijn bv. meer dan 100€ goedkoper, lichter, zijn kwalitatief hoogstaander en je krijgt er wielhoezen bij. Dat laatste heeft niet echt iets met Ksyrium SL te maken, maar is handig om weten als je over de aanschaf ervan twijfelt. En om nu op de Ksyrium ES te kopen: die zijn nóg duurder, hebben wat carbon in de voornaaf (wat m.i. enkel voor het "showgehalte" van het wiel dient), ik zie niet in waarom ze beter zouden zijn dan de matige Ksyrium SL en imho ook lelijker. Gevolg: gebruikerservaring moet je van mij niet verwachten, want ik ga ze niet kopen. En misschien is dat op zich ook al nuttig om weten: waarom kopen mensen dit niet? Misschien prijs/kwaliteit een fout produkt? Waarom vind je bv. geen gebruikers ervaringen van de Zipp-Z-serie (wielen boven de 4.000€)? Hint: omdat er voor die prijs béter op de markt is en dus haast niemand dat koopt.
Tot zover mijn nutteloze bijdrage... of nee, dit nog: koop Le Cycle van deze maand. Daarin staat een review van dit wiel; k zal dat artikel wel eens lezen.

Quoten: Origineel geplaatst door martijntijn op 14 Oktober 2005

hmm de wielen kosten zo'n 649,- hor.  nog niet goedkoop maar het is al wat beter te behapstukken dan jouw 900,-

Waar heb je ze aan dié prijs gezien?

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

martijntijn
Forum-lid

Gebruikersavatar martijntijn 14 okt 2005 16:37

futurumshop

casran
Forum-lid HC

casran 14 okt 2005 16:45

Quoten: Origineel geplaatst door martijntijn op 14 Oktober 2005

futurumshop

Even opgezocht:http://www.futurumshop.com/ice.cgi?cart ... supp=eigen
Sterke prijszetting. Toch vind ik Neutrons à 470€ of Eurussen qua prijs/kwaliteit nog steeds een veel betere koop, maar sommigen vinden dit misschien wel mooie wielen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

Plaats reactie