Hoelang
-
- Forum-lid
Hoeveel jaar doen jullie gemiddeld met jullie racefiets?
Hannes De Luiwammes<br>
<br>
De fiets doet het niet wel de benen
<br>
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
>En wat bedoel je dan verbouwen
Hannes De Luiwammes<br>
<br>
<br>
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid HC
Ik heb mijn Colnago CT1 al 5 jaar, en zoals het er nu naar uitziet komt het 6de seizoen volgend jaar ook nog wel aanbod met deze fiets.
Je ziet nog niets aan het frame, titanium met blanke laklaag en carbon achterbrug, bovendien rijdt hij heerlijk, al 60.000 km mee gereden!!!!! Uitgerust met Chorus 10 speed.
Natuurlijk wel in de loop der tijd wat aan verspijkerd, zoals Ksyrium SL wielen en Cinilli-Ram stuur, maar de basis is nog steeds ok.
De prijs om een vergelijkbare fiets aan te schaffen houd mij eerlijk gezegd tegen, in 2000 koste deze fiets compleet fl.5300,- guldens. Wil ik nu iets vergelijkbaars en niet minder gaan rijden kost mij dit zeg maar €5000.
Dus nu nog maar even niet, met die absurde prijzen!!!!!!
Je ziet nog niets aan het frame, titanium met blanke laklaag en carbon achterbrug, bovendien rijdt hij heerlijk, al 60.000 km mee gereden!!!!! Uitgerust met Chorus 10 speed.
Natuurlijk wel in de loop der tijd wat aan verspijkerd, zoals Ksyrium SL wielen en Cinilli-Ram stuur, maar de basis is nog steeds ok.
De prijs om een vergelijkbare fiets aan te schaffen houd mij eerlijk gezegd tegen, in 2000 koste deze fiets compleet fl.5300,- guldens. Wil ik nu iets vergelijkbaars en niet minder gaan rijden kost mij dit zeg maar €5000.
Dus nu nog maar even niet, met die absurde prijzen!!!!!!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
-
- Forum-lid HC
Heb 11 jaar met mijn oude stalen giant gedaan en dit jaar werdt het toch echt wel tijd voor een nieuw. Hoelang ik daar mee ga doen weet ik niet waarschijnlijk ook wel weer een aantal jaren,ook al daar eerst mijn mtb aan vervanging toe is (hoewel alleen het frame nog origineel is na 4 jaar).
Mijn oude trouwe stalen Gazelle heeft ongeveer 20 jaar dienst gedaan en doet het nog steeds. Maar nu als modale toerfiets met een vlak stuur en andere pedalen. De vervanger is nu dus een Pinarello Galileo. Prima karretje! Voordien heb ik veel kosten gehad met nieuwe racefietsen voor de 2 zonen dus bleef ik achter met mijn stalen ros. Niks mis mee hoor. Beetje uit de tijd, maar dat ben ik zelf ook!
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955