Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Winter fietsbroek

robinvdkruys
Forum-lid

robinvdkruys 29 sep 2005 14:47

Luitjes,
deze post zou eventueel ook onder het Aldi verhaal kunnen staan maar aangezien het ook van algemeen nut kan zijn toch maar even nieuwe post gedaan!
Ben zojuist dus even naar de Aldi geweest om even zo een cheap-ass winterbroek te kopen. Heb een L gekocht en die zit rond de benen prima (gewoon netjes omsluitend), alleen wat flubberig bij de kont. Maakt dat voor zo een winterbroek wat uit? Zo ja, zou je dat met een M kunnen verhelpen of zitten dan de pijpen weer te strak of iemand zo weet?
Ook zou ik willen weten of het mogelijk is om een kortebroek met bretels onder een lange (winter) broek met bretels te dragen. Gaat dit irriteren? 
mzzl
Robin
Alles Geven!!

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 29 sep 2005 14:53

Ik draag zelf vaak een korte broek met bretels onder mijn lange broek met bretels. Geen enkel probleem.
Een goede pasvorm is wel belangrijk, al was het maar omdat een flubberige kont er niet uitziet. Passen is het devies. Misschien dat een M beter zit, maar die zou inderdaad erg strak kunnen zitten om de benen, of erg kort kunnen zijn.

robinvdkruys
Forum-lid

robinvdkruys 29 sep 2005 15:16

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 29 September 2005

Ik draag zelf vaak een korte broek met bretels onder mijn lange broek met bretels. Geen enkel probleem.

Ok, sluiten bij jou beide broeken nauw aan om het achterwerk?
Alles Geven!!

rolandt
Forum-lid

rolandt 29 sep 2005 16:06

Fietsbroeken horen inderdaad nauw aan te sluiten om het achterwerk. En dat is bij mij ook het geval, omdat ik mijn fietsbroeken bij een goede zaak koop en niet bij de f*cking Aldi... Ik wil niet zeiken hoor, maar voor dat geld mag je echt niet te veel verwachten.

robinvdkruys
Forum-lid

robinvdkruys 29 sep 2005 16:30

Nee, klopt, maar ik had metzelf blijkbaar overschat. Bij mijn kwaliteits korte fietsbroek heb ik namelijk perfecte pasvorm in L, terwijl dat met dat ding van de Aldi niet het geval was. Nu heb ik een M gehaald en die zit prima (helaas wel zonder bretels).
Voor de zeem die erin zit kun je het beter niet doen (=net een dubbelgevouw krant, nee een metro of spits misschien wel). Heb gewoon de pijpen nodig dus draag ik m over mijn korte fietsbroek met degelijke zeem.

Alles Geven!!

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 29 sep 2005 16:41

Quoten: Origineel geplaatst door robinvdkruys op 29 September 2005

Nee, klopt, maar ik had metzelf blijkbaar overschat. Bij mijn kwaliteits korte fietsbroek heb ik namelijk perfecte pasvorm in L, terwijl dat met dat ding van de Aldi niet het geval was. Nu heb ik een M gehaald en die zit prima (helaas wel zonder bretels).

Maten verschillen sowiezo per merk. Van het ene merk pas ik goed in M, terwijl de L van een ander merk zelfs nog wel eens ietsje strakker wil zitten.

_pfw_
Forum-lid

_pfw_ 29 sep 2005 16:41

Quoten: Origineel geplaatst door robinvdkruys op 29 September 2005

Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 29 September 2005

Ok, sluiten bij jou beide broeken nauw aan om het achterwerk?

Ja.

neos
Forum-lid

neos 19 okt 2005 19:29

Quote: Origineel geplaatst door *PFW* op 29 September 2005
Quoten: Origineel geplaatst door robinvdkruys op 29 September 2005Quoten: Origineel geplaatst door *PFW* op 29 September 2005 Ik draag zelf vaak een korte broek met bretels onder mijn lange broek met bretels. Geen enkel probleem. Ok, sluiten bij jou beide broeken nauw aan om het achterwerk?
Ja.

Sorry ik kan geen link plaatsen,maar als je het koud of iets tegen regen hebt moet je deze sites maar eens bekijken.
www.warmx.de           www.montema.de
Wel duur maar het werkt echt (zegt men).
cornelli racing cycles Uden

Plaats reactie