Hallo,ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe mtb,zit te denken over de Santos SCC02, met LX-HS33.Heeft iemand ervaring met dit merk/type?
Ben benieuwd!
Specs:Banden set Schwalbe Racing Ralph 2.25 (strd)· Binnenbanden Ritchey MTB (strd)· Cassette Shimano LX (strd)· Crankstel + bracket LX Hollowtech 2004 (strd)· Derailleur achter Shimano LX (strd)· Derailleur voor Shimano LX (strd)· Handvatten Ritchey WCS Foam (strd)· Ketting Shimano LX / Tiagra / 105 (strd)· Lakwerk MTB standaard/frame MAAK KEUZE > (strd) Remmen Magura HS33 (ook FIRMTECH) (strd)· Schakel systeem Shimano LX shifters (strd)· Stuur Ritchey MTB (strd)· Stuurpen Ritchey MTB (strd)· Voorvork STAR: MTB Cr-Mo (strd)· Wielset MTB MTB: DRC MT17 - LX - DT zwart (strd)· Zadel Ritchey comp (strd)· Zadelpen Ritchey MTB (strd)· Zadelpenklem Klem aluminium (inbus) (strd)
eu: 1175 , gewicht 11,3(Moet nog een beetje goede vork erin!)
Nieuwe mtb
-
- Forum-lid
-----------------------------<br>
Houdoe
Houdoe
-
- Forum-lid
oh ja, ben 1.95 en 83 kg(Weet niet of het belangrijk is maar die wielrenners zetten het er altijd bij, dus...)
Houdoe
Houdoe
Ik heb deze fiets (SCC-02) nu 2 jaar en bevalt voor mij perfect. Fiets is opgebouwd met XT, Magura vork en HS 33 remmen.
Ik rij voornamelijk in de winter (NL) en vind deze fiets een echte allrounder. Nog geen rare dingen meegemaakt aan remmen, vork ed. Kwaliteit v.d. lak is ook perfect.
Mijn volgende mountainebike is waarschijnlijk weer een Santos.
Ik rij voornamelijk in de winter (NL) en vind deze fiets een echte allrounder. Nog geen rare dingen meegemaakt aan remmen, vork ed. Kwaliteit v.d. lak is ook perfect.
Mijn volgende mountainebike is waarschijnlijk weer een Santos.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb de SCC02 met SRAM X9, Marzocchi MX comp ETA en Ritchey afgemonteerd. Heerlijke fiets, vakwerk. Heb ook eigenlijk nooit klachten gehoord over Santos.Veel betere fiets dan mijn vorige (Cube LTD1).
Oja, Ritchey zadels willen wel eens piepen en zien er niet uit.... Ik heb nu ook nog zo'n ding, maar die zal er snel af gaan.
Oja, Ritchey zadels willen wel eens piepen en zien er niet uit.... Ik heb nu ook nog zo'n ding, maar die zal er snel af gaan.
Less is bore
-
- Forum-lid
-
- Forum-lid
Quoten: Origineel geplaatst door Peetjediep op 21 September 2005
Hallo,ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe mtb,zit te denken over de Santos SCC02, met LX-HS33.Heeft iemand ervaring met dit merk/type?
Ben benieuwd!
Specs:Banden set Schwalbe Racing Ralph 2.25 (strd)· Binnenbanden Ritchey MTB (strd)· Cassette Shimano LX (strd)· Crankstel + bracket LX Hollowtech 2004 (strd)· Derailleur achter Shimano LX (strd)· Derailleur voor Shimano LX (strd)· Handvatten Ritchey WCS Foam (strd)· Ketting Shimano LX / Tiagra / 105 (strd)· Lakwerk MTB standaard/frame MAAK KEUZE > (strd) Remmen Magura HS33 (ook FIRMTECH) (strd)· Schakel systeem Shimano LX shifters (strd)· Stuur Ritchey MTB (strd)· Stuurpen Ritchey MTB (strd)· Voorvork STAR: MTB Cr-Mo (strd)· Wielset MTB MTB: DRC MT17 - LX - DT zwart (strd)· Zadel Ritchey comp (strd)· Zadelpen Ritchey MTB (strd)· Zadelpenklem Klem aluminium (inbus) (strd)
Neenee, ongeveerd zou ik niet meer aandurven moet nog ff kijken welke ik erin wil hebben, keuze uit een groot aantal
Welke vork hebben jullie op jullie Santos en bevalt die een beetje?Zat zelf te denken aan:Marzocchi Mx comp ETAMagura VidarMagura AsguardWat vinden jullie de beste?
Hoor het graag van de kenners!
Groet
Ben benieuwd!
Neenee, ongeveerd zou ik niet meer aandurven moet nog ff kijken welke ik erin wil hebben, keuze uit een groot aantal
Welke vork hebben jullie op jullie Santos en bevalt die een beetje?Zat zelf te denken aan:Marzocchi Mx comp ETAMagura VidarMagura AsguardWat vinden jullie de beste?
Hoor het graag van de kenners!
Groet
Houdoe
Houdoe
-
- Forum-lid
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik ook de MX comp ETA. De originele 85mm versie. Prima vork, met enkele mitsen en maaren: rebound afstelling is hopeloos (maar dat is 1x afstellen en daarna is het goed) en hij bouwt vrij hoog in. ETA systeem werkt prima, alleen jammer dat het niet middels een schakelaartje op het stuur kan zoals bijv. bij RockShox. Verder is het een zeer fijne vork. Als je met HS33 gaat rijden zou ik de Asguard of de Ronin nemen in combi met de HS33 firmtech. Die combi is lichter, mooier afgewerkt en je hebt door die constructie minder last van ophopende gras/modder/zooi rond de remmen.
Less is bore