Voor alle discussies en vragen over mountainbiken in het algemeen.

Downhillen

mountainmikey
Forum-lid

mountainmikey 21 sep 2005 00:23

We zijn van plan om met een paar man een weekendje naar duitsland (Winterberg) te gaan om daar een cursus downhillen te volgen in een bike park. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is het vereiste niveau en is het mogelijk om  dit met een hardtail te doen? Thx...
Grtn,

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 21 sep 2005 21:00

Zelf geen ervaring maar staat wel op mijn verlanglijstje. Maar volgens mij heb je daar meerdere routes en kun je dus ook als beginner goed uit de voeten. En wat mij het belangrijkste lijkt: als je toch al een paar dagen iets speciaals gaat doen waarom niet voor die dagen een goede fiets huren? kan daar ook en dan beleef je alles nog beter daar je na een dag al een moeilijkere route kunt gaan doen welke je zeker problemen geeft op de hardtail.

mountainmikey
Forum-lid

mountainmikey 21 sep 2005 23:12

Ik zou graag een goeie fully willen huren. Maar als het niet nodig zou zijn geef ik dat geld liever uit aan andere dingen voor m'n fiets. En op m'n eigen fiets voel ik mij toch het meest vertrouwd. Maar misschien moet ik mezelf maar eens verwennen en het maximale uit dit avontuurtje proberen te halen. Ben wel benieuwd hoever ik durf te gaan. Volgens mij voel ik me daar zo nu en dan het jongetje dat voor de eerste keer op de hoge duikplank staat
Nog meer ervaringen of tips? Grtn

Plaats reactie