Installeren nieuwe shifters
Quoten: Origineel geplaatst door m_nu op 20 September 2005
Danku.
Vind het niet erg veilig om zo te schakelen, vooral als er wat verkeer is.
Wil je shifters op het stuur zetten of rem/schakel hendels monteren? In het laatste geval moet je nl nu al over SIS (klik) schakeling beschikken anders werkt het niet.
Danku.
Vind het niet erg veilig om zo te schakelen, vooral als er wat verkeer is.
Wil je shifters op het stuur zetten of rem/schakel hendels monteren? In het laatste geval moet je nl nu al over SIS (klik) schakeling beschikken anders werkt het niet.
-
- Forum-lid
- Berichten: 216
- Lid geworden op: 12 jan 2005 13:49
Quoten: Origineel geplaatst door NEOS op 20 September 2005
gaat perfect heb bij mijn oude koga ook gedaan (FM).
HEt ligt er alleen wel aan hoeveel speed er nu op zit ivm met je achterwiel.Als er 6 speed in zit kan je niet zomaar 8-10 speed erin zetten.
Als je alleen maar de shifters erop wil zetten en je hebt 6 speed ofzo, dan moet die kijken of je die 7 speed shifters nog kan krijgen.
BElangrijk is dat het klikje in de shifters overeen komt met afstand tussen de kransjes van de cassette op je fiets.
gaat perfect heb bij mijn oude koga ook gedaan (FM).
HEt ligt er alleen wel aan hoeveel speed er nu op zit ivm met je achterwiel.Als er 6 speed in zit kan je niet zomaar 8-10 speed erin zetten.
Als je alleen maar de shifters erop wil zetten en je hebt 6 speed ofzo, dan moet die kijken of je die 7 speed shifters nog kan krijgen.
BElangrijk is dat het klikje in de shifters overeen komt met afstand tussen de kransjes van de cassette op je fiets.
ik ben dus ook SpEric dusss......<br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>
<br>
Doe mee met het Fiets-forum shirt. check topic kleding en schoeisel: <br>
Ja dat weet ik eigenlijk ook niet, je hebt geen SIS nodig als je rem/schakelhendels van Shimano Sora 7v koop.Buiten de remhendelset heb je niets anders nodig hoor, dus je kan de kosten tot het minimum beperken en toch een mooie upgrade hebben voor je fiets.
Quoten: Origineel geplaatst door m_nu op 21 September 2005
deze?
http://www.derks-wielersport.nl/catalog ... ts_id/1956
Ja, dat zijn ze !
deze?
http://www.derks-wielersport.nl/catalog ... ts_id/1956
Ja, dat zijn ze !
-
- Forum-lid
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 21 sep 2005 13:37
Hallo,
Het ligt er aan of het kan. Kijk eerst eens naar de kransen je hebt omdat de STI shifters gemaakt zijn voor HG tandkransen. De wat oudere modellen zijn nog van IG gemaakt! Wanneer je dit gaat veranderen moet je ook de tandwielen voor achter en de ketting vervangen in HG. Het kan wel werken maar schakeld altijd broerder dan wanneer je met HG gaat rijden.
HG is gemaakt om met hoge druk op de ketting te schakelen en IG kan dit niet. Als je aan het stuur kunt schakelen kan je blijven staan in de klim dus heb je HG nodig. Met de buis commandeurs moest je eerst gaan zitten voor je kon schakelen dus moest ook de druk van de pedalen af.
Kortom kijk ff naar je tandwielen... en verander dat zo nodig...
Succes ermee!! Vasco
Het ligt er aan of het kan. Kijk eerst eens naar de kransen je hebt omdat de STI shifters gemaakt zijn voor HG tandkransen. De wat oudere modellen zijn nog van IG gemaakt! Wanneer je dit gaat veranderen moet je ook de tandwielen voor achter en de ketting vervangen in HG. Het kan wel werken maar schakeld altijd broerder dan wanneer je met HG gaat rijden.
HG is gemaakt om met hoge druk op de ketting te schakelen en IG kan dit niet. Als je aan het stuur kunt schakelen kan je blijven staan in de klim dus heb je HG nodig. Met de buis commandeurs moest je eerst gaan zitten voor je kon schakelen dus moest ook de druk van de pedalen af.
Kortom kijk ff naar je tandwielen... en verander dat zo nodig...
Succes ermee!! Vasco
Quoten: Origineel geplaatst door nlinebikestore op 21 September 2005
Hallo,
Het ligt er aan of het kan. Kijk eerst eens naar de kransen je hebt omdat de STI shifters gemaakt zijn voor HG tandkransen. De wat oudere modellen zijn nog van IG gemaakt! Wanneer je dit gaat veranderen moet je ook de tandwielen voor achter en de ketting vervangen in HG. Het kan wel werken maar schakeld altijd broerder dan wanneer je met HG gaat rijden.
HG is gemaakt om met hoge druk op de ketting te schakelen en IG kan dit niet. Als je aan het stuur kunt schakelen kan je blijven staan in de klim dus heb je HG nodig. Met de buis commandeurs moest je eerst gaan zitten voor je kon schakelen dus moest ook de druk van de pedalen af.
Kortom kijk ff naar je tandwielen... en verander dat zo nodig...
Succes ermee!! Vasco
Ter info:De gebruikte termen zijn van Shimano en betekenen ook nog iets:
HG = Hyper GlideIG = Interactive GlideNice to know, toch ?
Hallo,
Het ligt er aan of het kan. Kijk eerst eens naar de kransen je hebt omdat de STI shifters gemaakt zijn voor HG tandkransen. De wat oudere modellen zijn nog van IG gemaakt! Wanneer je dit gaat veranderen moet je ook de tandwielen voor achter en de ketting vervangen in HG. Het kan wel werken maar schakeld altijd broerder dan wanneer je met HG gaat rijden.
HG is gemaakt om met hoge druk op de ketting te schakelen en IG kan dit niet. Als je aan het stuur kunt schakelen kan je blijven staan in de klim dus heb je HG nodig. Met de buis commandeurs moest je eerst gaan zitten voor je kon schakelen dus moest ook de druk van de pedalen af.
Kortom kijk ff naar je tandwielen... en verander dat zo nodig...
Succes ermee!! Vasco
Ter info:De gebruikte termen zijn van Shimano en betekenen ook nog iets:
HG = Hyper GlideIG = Interactive GlideNice to know, toch ?