Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Scheren van schaamhaar?

coulthard
Forum-lid

coulthard 16 okt 2005 00:52

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 15 Oktober 2005

Een golfballetje heeft ook niet voor niets die kleine deukjes. Heeft te maken met een soort van luchtlaagje wat zich er omheen vorm wat de luchtweerstand minimaliseerd.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ja, dat is bekend, maar waarom zie je nooit een vliegtuig met dimples in de neus? Wel 1 type helm gezien ,maar andere zijn glad (Tijdrithelmen) Auto's? Allemaal gladde neus en zonder deuken. Nou, uitgezonderd de vrouwenauto's!IK geloof wel in die golfballen met dimples maar waarom werkt het niet bij  andere gestroomlijnde vlieg- en voertuigen?

Ik heb het gevonden:
Een golfbal heeft de putjes zodat hij lang kan zweven, maar betekent niet direct dat hij ook hard moet gaan. M.a.w. earodynamica doet er bij een golfbal niet toe, wel de zweefkracht. Aangezien je een golfbal moeilijk vleugels kan geven werkt dit op de beste manier met putjes. En een vliegtuig heeft geen putjes, omdat hij dus vleugels heeft en verder zo min mogelijk wrijving wil veroorzaken.
Bron: scoop natuurkunde (althans het gedeelte van de golfbal, vliegtuig is een aanname.)
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

ilgrasso
Forum-lid

ilgrasso 16 okt 2005 22:30

Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 15 Oktober 2005

Een golfballetje heeft ook niet voor niets die kleine deukjes. Heeft te maken met een soort van luchtlaagje wat zich er omheen vorm wat de luchtweerstand minimaliseerd.+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Ja, dat is bekend, maar waarom zie je nooit een vliegtuig met dimples in de neus? Wel 1 type helm gezien ,maar andere zijn glad (Tijdrithelmen) Auto's? Allemaal gladde neus en zonder deuken. Nou, uitgezonderd de vrouwenauto's!IK geloof wel in die golfballen met dimples maar waarom werkt het niet bij  andere gestroomlijnde vlieg- en voertuigen?

Kijk eens naar de Zipp velgen die hebben wel 'putjes'
WARNING! Post may contain irony. Discontinue reading if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure.

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 21 okt 2005 00:58

Quote: Origineel geplaatst door Gipos op 18 September 2005
Scheren jullie jullie schaamhaar, Als ik fiets krijg ik altijd jeuk aan mijn schaam haar en dat is nog al irritant!

Ja natuurlijk. Je hoofdhaar laat je toch ook knippen? Beneden een boes boes? De benen geschoren en dan de schaam streek overstaan? ik niet!

twijfelaar
Forum-lid

twijfelaar 21 okt 2005 16:19

Quote: Origineel geplaatst door coulthard op 15 Oktober 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Marconi op 15 Oktober 2005Een golfballetje heeft ook niet voor niets die kleine deukjes. Heeft te maken met een soort van luchtlaagje wat zich er omheen vorm wat de luchtweerstand minimaliseerd.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++Ja, dat is bekend, maar waarom zie je nooit een vliegtuig met dimples in de neus? Wel 1 type helm gezien ,maar andere zijn glad (Tijdrithelmen) Auto's? Allemaal gladde neus en zonder deuken. Nou, uitgezonderd de vrouwenauto's!IK geloof wel in die golfballen met dimples maar waarom werkt het niet bij  andere gestroomlijnde vlieg- en voertuigen?
Ik heb het gevonden:Een golfbal heeft de putjes zodat hij lang kan zweven, maar betekent niet direct dat hij ook hard moet gaan. M.a.w. earodynamica doet er bij een golfbal niet toe, wel de zweefkracht.
Aangezien je een golfbal moeilijk vleugels kan geven werkt dit op de beste manier met putjes. En een vliegtuig heeft geen putjes, omdat hij dus vleugels heeft en verder zo min mogelijk wrijving wil veroorzaken.Bron: scoop natuurkunde (althans het gedeelte van de golfbal, vliegtuig is een aanname.)

en toch.... die moderne zwempakken... die vertonen toch ook van die kleine oneffenheden (soort schubachtige structuurtjes, gepikt van de haaien) omdat die net een betere stroomlijn geven.

misschien moeten we voortaan de haren op ons benen met gel netjes in de juiste plooi strijken??

whocares
Forum-lid

whocares 21 okt 2005 19:49

Of met haarlak !!
It ain\'t what you do , it\'s the way that you do it.

coulthard
Forum-lid

coulthard 22 okt 2005 00:14

@ twijfelaar.
Water is niet te vergelijken met lucht.
Trainen met je hoofd
Fietsen met je hart
Afzien met je ziel

henkjan4
Forum-lid

henkjan4 22 aug 2006 21:35

wat een gezeur, gewoon  alles eraf! En die stoppels, valt wel mee!
CANNONDALE R900si/Ultegra

ronaldhaas
Forum-lid

ronaldhaas 25 aug 2006 02:07

m'n kop glad m'n benen glad    alls lekker glad
Marco Pantani is still alive!!

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 25 aug 2006 16:11

ik scheer in ieder geval het schaamhaar aan mijn tenen en nek altijd weg!
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

edwinfe
Forum-lid

edwinfe 30 aug 2006 12:26

Ik neem aan dat je je hoofdhaar ook laat knippen of zelf knipt? Waarom zou je je schaamstreek niet bijhouden of wegscheren. Ik zou het gewoon doen. Het groeit vanzelf weer aan.

Plaats reactie