Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Pro Pilot

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 23 mei 2006 13:01

Quote: Origineel geplaatst door Stefan op 27 April 2006
Klopt die test in fiets had Pro toen gewonnen.




Idd, die Pro was t stijfst.

Daarbij was t gewicht zeer acceptabel en de prijs ontzettend laag.

Ook werd ie qua ergonomie t best beoordeeld. Dat vind ik wel weer opvallend, omdat je bij sturen met de 'Ritchey vorm' (zoals die Pro XLT) veel moeilijker bij de remmen kan als je onderin de beugel zit dan bij sturen met de 'Deda vorm'
En heel veel rijders houden juist van de 'klassieke' bocht. Dus de vorm van een stuur is heel persoonlijk.

Maar nog even over die stijfheid: voor heel veel fietsers is een retestijf stuur natuurlijk niet nodig, en kan een slapper stuur juist gunstiger zijn omdat het wat comfort geeft.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 23 mei 2006 17:41

Weet iemand trouwens de 'drop' en 'reach' van de Pro XLT/PLT OS Round?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

schmo
Forum-lid
Berichten: 736
Lid geworden op: 12 feb 2005 12:47

schmo 24 mei 2006 23:18

Ik dacht 144/77 maar ik weet dat niet 100 zeker. Of een stuur lekker in de hand ligt ligt natuurlijk net zo zeer aan de hand als het stuur om maar eens en oude koe open te trappen. ;)

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 30 mei 2006 19:18

Ik heb de XLT OS Round geprobeerd, maar de bocht was veel te krap voor mij
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

flipper
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 11 jul 2006 23:04

flipper 26 aug 2006 00:20

Zelf heb ik op dit moment een FSA stuurpen (130mm, 6°). Maar ik was aan uitkijken voor een iets langere stuurpen en het lijkt erop dat de max lengte van FSA stuurpennen 130mm is. Zojuist zag ik dat Pro stuurpennen heeft, nl de pilot (140mm, 10°) en dit lijkt me ideaal.
Nu is mijn vraag: hoe zit het met de sterkte? Is er een specifieke reden dat de max lengte van FSA 130mm is? Kan een 140mm 10° stuurpen evenveel kracht dragen als een 130mm 6°? Want het moment is iets groter met een langere stuurpen neem ik aan.

bigm
Forum-lid
Berichten: 2707
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:17

bigm 26 aug 2006 01:53

Quoten: Origineel geplaatst door fennek op 12 April 2006


Dat zou ik ook wel eens willen weten.
Iets zwaarder dan Ritchey WSC, naar het schijnt even sterk en een pak voordeliger in prijs.
Slecht zal het wel niet zijn want wordt ook gebruikt door profs van Rabobank en Credit Agricole.
Of zit er egens een addertje onder het gras?
 

dat er profploegen mee rijden zegt in principe niets over kwaliteit misschien zetten ze iedere race wel een andere erop

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 26 aug 2006 12:29

Ritchey WCS stuurpennen worden bij de profs ook na een paar races vervangen omdat ze scheuren
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 26 aug 2006 12:40

Ik rijdt er nu al 2 mdn mee(met pro pilot stuur-stuurpen-zadelpen) en vind het gewoon supermateriaal.wel komen er rap krasjes in m'n zadelpen doordat het maar heel dun gelakt is, maar voor de rest echt supermarteriaal!
Mijn Canyon Ultimate CF

Plaats reactie