Mavic body
Op de Mavic site zijn geen fatsoenlijke manuals te vinden (wel hele beperkte beschrijvingen die ook bij de wielen worden geleverd. Mogelijk kun je als dealers met inlognaam wel over de techische manuals beschikken. Slechte service voor de gewone hobbyist).
Nog eens wat rondgekeken. Op de site van Salden staat een Cosmos body. Deze afbeelding maakt in ieder geval duidelijk hoe hij van binnenuit vast zit. Op de DT-swiss-site staan mooie manuals. Dit geeft me een indruk van hoe het bij Mavic mogelijk zit. Verder zag ik hier een handig adaptertje om de as in de bankschroef te kunnen klemmen. Zal ik zelf maken t.b.v. de Mavic as.
Nog eens wat rondgekeken. Op de site van Salden staat een Cosmos body. Deze afbeelding maakt in ieder geval duidelijk hoe hij van binnenuit vast zit. Op de DT-swiss-site staan mooie manuals. Dit geeft me een indruk van hoe het bij Mavic mogelijk zit. Verder zag ik hier een handig adaptertje om de as in de bankschroef te kunnen klemmen. Zal ik zelf maken t.b.v. de Mavic as.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Quoten: Origineel geplaatst door Dracat op 13 September 2005
Op de Mavic site zijn geen fatsoenlijke manuals te vinden (wel hele beperkte beschrijvingen die ook bij de wielen worden geleverd. Mogelijk kun je als dealers met inlognaam wel over de techische manuals beschikken. Slechte service voor de gewone hobbyist).
Nog eens wat rondgekeken. Op de site van Salden staat een Cosmos body. Deze afbeelding maakt in ieder geval duidelijk hoe hij van binnenuit vast zit. Op de DT-swiss-site staan mooie manuals. Dit geeft me een indruk van hoe het bij Mavic mogelijk zit. Verder zag ik hier een handig adaptertje om de as in de bankschroef te kunnen klemmen. Zal ik zelf maken t.b.v. de Mavic as.
Nee, juist goede service.Het gebeurd maar al te vaak dat de thuis hobbyist wat begint te prutsen aan iets en er dan geen kop noch staart meer aan krijgt en al de rommel in een zakje propt en ermee naar zijn FM gaat.Als je er een manual moet bijhalen, dan blijf je er beter gewoon vanaf en laat je het uw FM maken !Een voorbeeld : als je de body ervan af haalt en je bent dit niet gewoon, dan mag je zeker zijn dat je veertjes zijn gaan vliegen en terugvinden vergeet dat maar. Zulke dingen staan niet in een manual maar weet je doorgaans uit ervaring.Trouwens speling op uw body is NIET te regelen, enkel te vervangen !
Op de Mavic site zijn geen fatsoenlijke manuals te vinden (wel hele beperkte beschrijvingen die ook bij de wielen worden geleverd. Mogelijk kun je als dealers met inlognaam wel over de techische manuals beschikken. Slechte service voor de gewone hobbyist).
Nog eens wat rondgekeken. Op de site van Salden staat een Cosmos body. Deze afbeelding maakt in ieder geval duidelijk hoe hij van binnenuit vast zit. Op de DT-swiss-site staan mooie manuals. Dit geeft me een indruk van hoe het bij Mavic mogelijk zit. Verder zag ik hier een handig adaptertje om de as in de bankschroef te kunnen klemmen. Zal ik zelf maken t.b.v. de Mavic as.
Nee, juist goede service.Het gebeurd maar al te vaak dat de thuis hobbyist wat begint te prutsen aan iets en er dan geen kop noch staart meer aan krijgt en al de rommel in een zakje propt en ermee naar zijn FM gaat.Als je er een manual moet bijhalen, dan blijf je er beter gewoon vanaf en laat je het uw FM maken !Een voorbeeld : als je de body ervan af haalt en je bent dit niet gewoon, dan mag je zeker zijn dat je veertjes zijn gaan vliegen en terugvinden vergeet dat maar. Zulke dingen staan niet in een manual maar weet je doorgaans uit ervaring.Trouwens speling op uw body is NIET te regelen, enkel te vervangen !
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 14 September 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Dracat op 13 September 2005
Op de Mavic site zijn geen fatsoenlijke manuals te vinden (wel hele beperkte beschrijvingen die ook bij de wielen worden geleverd. Mogelijk kun je als dealers met inlognaam wel over de techische manuals beschikken. Slechte service voor de gewone hobbyist).
Nog eens wat rondgekeken. Op de site van Salden staat een Cosmos body. Deze afbeelding maakt in ieder geval duidelijk hoe hij van binnenuit vast zit. Op de DT-swiss-site staan mooie manuals. Dit geeft me een indruk van hoe het bij Mavic mogelijk zit. Verder zag ik hier een handig adaptertje om de as in de bankschroef te kunnen klemmen. Zal ik zelf maken t.b.v. de Mavic as.
Nee, juist goede service.Het gebeurd maar al te vaak dat de thuis hobbyist wat begint te prutsen aan iets en er dan geen kop noch staart meer aan krijgt en al de rommel in een zakje propt en ermee naar zijn FM gaat.Als je er een manual moet bijhalen, dan blijf je er beter gewoon vanaf en laat je het uw FM maken !Een voorbeeld : als je de body ervan af haalt en je bent dit niet gewoon, dan mag je zeker zijn dat je veertjes zijn gaan vliegen en terugvinden vergeet dat maar. Zulke dingen staan niet in een manual maar weet je doorgaans uit ervaring.Trouwens speling op uw body is NIET te regelen, enkel te vervangen !
Komt me een beetje gefrustreerd over.
Ervaring krijg je alleen door te doen. En dat doe ik dus al vele jaren. Als ik een nieuw project onder handen neem mag ik graag ff een manual inkijken. Niks mis mee lijkt me. Ik heb wel veel ervaring met Shimano en niet mat Mavic. (overigens is de prijs/kwaliteitsverhouding van Shimano heel wat beter).
Hoe zou het toch komen dat Shimano, Campa, DT-swiss, Chris King en noem maar op wel uitgebreide manuals op hun site zetten?
Quoten: Origineel geplaatst door Dracat op 13 September 2005
Op de Mavic site zijn geen fatsoenlijke manuals te vinden (wel hele beperkte beschrijvingen die ook bij de wielen worden geleverd. Mogelijk kun je als dealers met inlognaam wel over de techische manuals beschikken. Slechte service voor de gewone hobbyist).
Nog eens wat rondgekeken. Op de site van Salden staat een Cosmos body. Deze afbeelding maakt in ieder geval duidelijk hoe hij van binnenuit vast zit. Op de DT-swiss-site staan mooie manuals. Dit geeft me een indruk van hoe het bij Mavic mogelijk zit. Verder zag ik hier een handig adaptertje om de as in de bankschroef te kunnen klemmen. Zal ik zelf maken t.b.v. de Mavic as.
Nee, juist goede service.Het gebeurd maar al te vaak dat de thuis hobbyist wat begint te prutsen aan iets en er dan geen kop noch staart meer aan krijgt en al de rommel in een zakje propt en ermee naar zijn FM gaat.Als je er een manual moet bijhalen, dan blijf je er beter gewoon vanaf en laat je het uw FM maken !Een voorbeeld : als je de body ervan af haalt en je bent dit niet gewoon, dan mag je zeker zijn dat je veertjes zijn gaan vliegen en terugvinden vergeet dat maar. Zulke dingen staan niet in een manual maar weet je doorgaans uit ervaring.Trouwens speling op uw body is NIET te regelen, enkel te vervangen !
Komt me een beetje gefrustreerd over.
Ervaring krijg je alleen door te doen. En dat doe ik dus al vele jaren. Als ik een nieuw project onder handen neem mag ik graag ff een manual inkijken. Niks mis mee lijkt me. Ik heb wel veel ervaring met Shimano en niet mat Mavic. (overigens is de prijs/kwaliteitsverhouding van Shimano heel wat beter).
Hoe zou het toch komen dat Shimano, Campa, DT-swiss, Chris King en noem maar op wel uitgebreide manuals op hun site zetten?
Precies Dracat gewoon lekker zelf doen. Is trouwens ook hardstikke leuk en gaat er een keer wat stuk dan heb je toch weer wat geleerd. Maar even terug naar je vraag. Ik had ook speling op mijn mavic body en mijn FM (die ik betrouwbaar vind) vertelde mij dat de speling op een body niet te regelen is. Hij gaf echter ook aan dat de speling die op mijn body zat niet verontrustend was en niet vervangen hoefde te worden. Ik kan jouw body natuurlijk niet vergelijken met die van mij, maar misschien zit er bij jou in de buurt ook een fbetrouwbare fietsenmaker die er een oordeel over kan geven.
Quoten: Origineel geplaatst door lambiek op 18 September 2005
Precies Dracat gewoon lekker zelf doen. Is trouwens ook hardstikke leuk en gaat er een keer wat stuk dan heb je toch weer wat geleerd. Maar even terug naar je vraag. Ik had ook speling op mijn mavic body en mijn FM (die ik betrouwbaar vind) vertelde mij dat de speling op een body niet te regelen is. Hij gaf echter ook aan dat de speling die op mijn body zat niet verontrustend was en niet vervangen hoefde te worden. Ik kan jouw body natuurlijk niet vergelijken met die van mij, maar misschien zit er bij jou in de buurt ook een fbetrouwbare fietsenmaker die er een oordeel over kan geven.
Allemaal wel leuk, dat zelf knutselen aan je fiets... ik pruts ook graag aan mijn materiaal, stel wat dingetjes bij, enz enz. Maar het belangrijkste van al: ik weet wat ik NIET kan! (tip die niet alleen voor fiets-doe-het-zelvers geldt) Een kopserie monteren bijvoorbeeld, blijf ik netjes af; ik zal het misschien ooit wel eens kunnen, maar voorlopig ga ik niet zitten prutsen.
Hetzelfde voor mij met die body vervangen... maar iedereen is zo vrij te experimenteren met z'n al dan niet duur materiaal. We kunnen maar advies geven hier.
Precies Dracat gewoon lekker zelf doen. Is trouwens ook hardstikke leuk en gaat er een keer wat stuk dan heb je toch weer wat geleerd. Maar even terug naar je vraag. Ik had ook speling op mijn mavic body en mijn FM (die ik betrouwbaar vind) vertelde mij dat de speling op een body niet te regelen is. Hij gaf echter ook aan dat de speling die op mijn body zat niet verontrustend was en niet vervangen hoefde te worden. Ik kan jouw body natuurlijk niet vergelijken met die van mij, maar misschien zit er bij jou in de buurt ook een fbetrouwbare fietsenmaker die er een oordeel over kan geven.
Allemaal wel leuk, dat zelf knutselen aan je fiets... ik pruts ook graag aan mijn materiaal, stel wat dingetjes bij, enz enz. Maar het belangrijkste van al: ik weet wat ik NIET kan! (tip die niet alleen voor fiets-doe-het-zelvers geldt) Een kopserie monteren bijvoorbeeld, blijf ik netjes af; ik zal het misschien ooit wel eens kunnen, maar voorlopig ga ik niet zitten prutsen.
Hetzelfde voor mij met die body vervangen... maar iedereen is zo vrij te experimenteren met z'n al dan niet duur materiaal. We kunnen maar advies geven hier.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Hier een video instructie voor een mavic FTS-L body. Dacht dat de cosmos een iets ander exemplaar had, maar een MAVIC body is in de regel te vervangen met een paar inbussleutels. Uiteraard zorgen dat de veertjes niet in de rondte vliegen, maar echt heel lastig is het niet.
http://www.youtube.com/watch?v=FzoBeJ5HaOI" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=FzoBeJ5HaOI" onclick="window.open(this.href);return false;
Dit doet me denken aan mijn Cosmos wielen van 2004.
Body had al speling na enkele maanden, zodanig dat het niet meer schakelde. Maar Mavic had geen vervangbody meer voor deze wielen. Fabrikant was failliet.
Tegen betaling wilden ze deze wel opnieuw inspaken. Van service gesproken, het zijn meteen mijn laatste Mavics geweest.
Body had al speling na enkele maanden, zodanig dat het niet meer schakelde. Maar Mavic had geen vervangbody meer voor deze wielen. Fabrikant was failliet.
Tegen betaling wilden ze deze wel opnieuw inspaken. Van service gesproken, het zijn meteen mijn laatste Mavics geweest.
-
- Forum-lid
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 16 aug 2010 13:20
Nieuwe slijtringen en lagers voor jouw Mavic wielen gewoon bestellen bij de Hubdoctor.
Een amerikaan die voor scherpe prijzen, veel goedkoper als Mavic, slijtdelen levert met goede beschrijving.
Een hub reviseren kost niet meer tijd als een half uurtje, als je de volgorde weet kan het met de ogen dicht.
zoek op Hubdoctor op ebay of mail hem even, jbosboom@dslextreme.com
Een amerikaan die voor scherpe prijzen, veel goedkoper als Mavic, slijtdelen levert met goede beschrijving.
Een hub reviseren kost niet meer tijd als een half uurtje, als je de volgorde weet kan het met de ogen dicht.
zoek op Hubdoctor op ebay of mail hem even, jbosboom@dslextreme.com
Frank Luttels