Fietsen op max 5 uur van Utrecht
Sauerland is mooi en dichtbij. Redelijk kleine weggetjes te vinden, leuk klimmen ook. Ergens bij Winterberg in de buurt. Enkele mogelijke tourtjes:
http://www.bike-arena.de/start_.php
Vogezen ligt ietsjes verder, maar is zeker mooi. Vanuit Gerardmer. Net over de grens van de Vogezen in Duitsland kan ook (hoe heet dat gebied ook al weer?).
Vogezen ligt ietsjes verder, maar is zeker mooi. Vanuit Gerardmer. Net over de grens van de Vogezen in Duitsland kan ook (hoe heet dat gebied ook al weer?).
mogelijkheden zijn toch legio:
-Ardennen-Eifel-Sauerland-Vogezen-..........
Regenkleding mee zou ik zeggen.
Aj, Ponsteen is me net voor...naja zelfde idee. Het duitse deel heet het Zwarte Woud (geologisch gezien hetzelfde massief), bedoel je die?
-Ardennen-Eifel-Sauerland-Vogezen-..........
Regenkleding mee zou ik zeggen.
Aj, Ponsteen is me net voor...naja zelfde idee. Het duitse deel heet het Zwarte Woud (geologisch gezien hetzelfde massief), bedoel je die?
"hooghartig als van adel, deint de perzik boven het zadel" G. Cox
Quoten: Origineel geplaatst door Roppie op 11 September 2005
Duitsland klinkt als oneindige saaie bossen of vergis ik mij. Saurland ben ik nl nog nooi geweest.
Valt wel mee hoor. Ook in Duitsland hebben ze ooit wel eens wat bomen gekapt. Best een mooi heuvellandschap, toppen op zo'n 800 meter. Half open landschap.
Bij slecht weer zou ik zelfs de Mont Ventoux saai vinden...
Duitsland klinkt als oneindige saaie bossen of vergis ik mij. Saurland ben ik nl nog nooi geweest.
Valt wel mee hoor. Ook in Duitsland hebben ze ooit wel eens wat bomen gekapt. Best een mooi heuvellandschap, toppen op zo'n 800 meter. Half open landschap.
Bij slecht weer zou ik zelfs de Mont Ventoux saai vinden...
Oneindige bossen is toch een mooie omgeving? (smaken verschillen blijkbaar ).
Duitsland is zeker niet oneindig bos (Noorwegen of Zweden zijn wel geschikt als je daar van houdt).
Oneindige bossen is toch een mooie omgeving? (smaken verschillen blijkbaar ).
Duitsland is zeker niet oneindig bos (Noorwegen of Zweden zijn wel geschikt als je daar van houdt).
-
- Forum-lid HC
Ook niet te onderschatten is Luxemburg zeer mooie omgeving goede geasfalteerde wegen (niet van die gatenkazen als in belgie) en leuke klimmetjes te over zeker in het noordelijke gedeelte rond Vianden.
In midden Duitsland heb je nog wel een aantal heuvelachtige gebieden. Bijvoorbeeld Teutoburger Wald, Deister, Wesergebirge. Allemaal tot zo'n 400 meter hoog.
Sauerland ben ik een paar weken terug nog geweest. Ik heb toen heel weinig racefietsers gezien. Ik vraag mij af of dat wel een aantrekkelijk gebied is om te fietsen.
In midden Duitsland heb je nog wel een aantal heuvelachtige gebieden. Bijvoorbeeld Teutoburger Wald, Deister, Wesergebirge. Allemaal tot zo'n 400 meter hoog.
Sauerland ben ik een paar weken terug nog geweest. Ik heb toen heel weinig racefietsers gezien. Ik vraag mij af of dat wel een aantrekkelijk gebied is om te fietsen.
Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 11 September 2005
Sauerland is mooi en dichtbij. Redelijk kleine weggetjes te vinden, leuk klimmen ook. Ergens bij Winterberg in de buurt. Enkele mogelijke tourtjes:
De Elzas?
De Elzas?
Voor wie graag eens kortbij in een ongelooflijk mooie en zeer rustige omgeving met echte heuvels ( 400m hgtevschl-over a 7 km) rijdt moet eens vanuit nismes (de streek van de viroin - mariembourg) via REgniessart naar Oignies en thierache naar Fumay( frankrijk), dan via Haybes naar Linchamps en van daar naar Bohan (Semois- Belgie). De rest kun je zelf wel uitzoeken ( - via verschillende wegen terugkeer mogelijk, ongeveer 120-140km) of verder naar Bouillon en terug (ongeveer 175 km heen en terug).
(Echt de moeite , zowel landschappelijk ( bos , Semois en mooie dorpjes) als sportief!. ongeveer 1800 tot 3000 hoogtemeters in totaal!).
(Echt de moeite , zowel landschappelijk ( bos , Semois en mooie dorpjes) als sportief!. ongeveer 1800 tot 3000 hoogtemeters in totaal!).
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.