Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Barcelonnette (Frankrijk)

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 17 dec 2006 13:23

Ben zelf ook 3 weken naar barcelonette geweest, op camping:
domaine les ubays, of iets dergerlijks ,
mooie camping, belgische eigenaren, de meeste cols zijn hier inderdaad al genoemd. Je meot je wel nog even goed realiseren dat als je de Bonette, of de Vars wil gaan fietsen, dat je dan echt een heel groot stuk over een vrij gevaarlijke dalweg moet fietsen. De cayolle, alos en praloup zijn bijvoorbeeld veel dichterbij.
Voor activiteiten tijdens rustdag, zou ik zeggen, ga op deze camping zitten , want je kan vanuit de camping o.a. kanoen, canyoning, caving etc doen. allen tegen een aantrekkelijk prijsje
Vandaag is morgen alweer gisteren

parpaillon
Forum-lid
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:40

parpaillon 18 dec 2006 10:00

Quote: Origineel geplaatst door scrymm op 17 December 2006
Ben zelf ook 3 weken naar barcelonette geweest, op camping: domaine les ubays, of iets dergerlijks ,mooie camping, belgische eigenaren, de meeste cols zijn hier inderdaad al genoemd. Je meot je wel nog even goed realiseren dat als je de Bonette, of de Vars wil gaan fietsen, dat je dan echt een heel groot stuk over een vrij gevaarlijke dalweg moet fietsen. De cayolle, alos en praloup zijn bijvoorbeeld veel dichterbij.Voor activiteiten tijdens rustdag, zou ik zeggen, ga op deze camping zitten , want je kan vanuit de camping o.a. kanoen, canyoning, caving etc doen. allen tegen een aantrekkelijk prijsje


Is het nog altijd verboden om over de Col de Larche (Colle della Maddalena) te gaan??

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 18 dec 2006 11:08

De Larche is inderdaad nog steeds gesloten voor fietsers. Althans dat was 3 maanden geleden toen wij daar waren, nog zo. Dit heeft te maken met de dreiging van vallend gesteente en geldt eigenlijk alleen voor het eerste deel komende vanaf La Condamine. Er zijn trouwens heel veel fietsers die zich van dit verbod niks aantrekken zo heb ik met eigen ogen gezien. 
Leef! Fiets!

scrymm
Forum-lid
Berichten: 324
Lid geworden op: 19 okt 2006 20:08

scrymm 18 dec 2006 18:27

Quoten: Origineel geplaatst door Parpaillon op 18 December 2006


Quote: Origineel geplaatst door scrymm op 17 December 2006


Ben zelf ook 3 weken naar barcelonette geweest, op camping:
domaine les ubays, of iets dergerlijks ,
mooie camping, belgische eigenaren, de meeste cols zijn hier inderdaad al genoemd. Je meot je wel nog even goed realiseren dat als je de Bonette, of de Vars wil gaan fietsen, dat je dan echt een heel groot stuk over een vrij gevaarlijke dalweg moet fietsen. De cayolle, alos en praloup zijn bijvoorbeeld veel dichterbij.
Voor activiteiten tijdens rustdag, zou ik zeggen, ga op deze camping zitten , want je kan vanuit de camping o.a. kanoen, canyoning, caving etc doen. allen tegen een aantrekkelijk prijsje

Is het nog altijd verboden om over de Col de Larche (Colle della Maddalena) te gaan??

Ja toen ik er was , was die inderdaad gesloten.
Vandaag is morgen alweer gisteren

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 26 jun 2010 13:32

Ik ga over een maandje ook een weekje naar Barcelonnette (pra loup) en ben nog op zoek naar wat mooie gps routes (of routes zodat ik zelf kan tekenen). Op gpsies staan er zoveel dat ik niet kan kiezen.

Wil in ieder geval één dag flink aan de bak door col de larche, col de lombarde en col de la bonette te klimmen (zo'n 180 km).

Welke beklimmingen/routes moet ik zeker niet overslaan? Ik ga met de racefiets dus de parpaillon sla ik over :-)

tinn
Forum-lid
Berichten: 983
Lid geworden op: 01 aug 2006 15:51

tinn 26 jun 2010 15:58

Het rondje Allos, Champs, Cayolle (of andersom) mag natuurlijk niet ontbreken!
Leef! Fiets!

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 27 jun 2010 00:15

OMG waarom zou je in vredesnaam GPS routes nodig hebben als je daar in het hooggebergte gaat rijden? Je kan het mogelijk rondjes op 1 hand tellen. Dus pak gewoon de Michelin kaart er ff bij en je ziet direct wat er te fietsen is.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 27 jun 2010 00:23

Vind het wel handig om de route vooraf op de garmin te hebben staan (heb dat ding nl niet voor niets).

@Tinn: Thanks! Rondje ga ik zeker maken.

tiest
Forum-lid HC
Berichten: 4199
Lid geworden op: 04 jun 2005 19:58

tiest 27 jun 2010 01:03

Handig daar zo'n gps. Fout rijden is onmogelijk want het is berg op, afdalen, rechts af en weer berg op:D.

Het eerder aangegeven "3cols" rondje met de cayolle als eerste en als laatste dan de achterkant van de Allos, leuk draaien keren over de skiehelling.
Paar jaar terug gereden, toen op de laatste klim lekker in de donder en regen.
Vergis je niet in de tweede bult.

Doe ook het "7cols" brevet. Allemaal leuke klimmen in de buurt die je toch gaat fietsen. Met namen de Pontis is heerlijk als je net ontbeten hebt.
Afbeelding

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 01 aug 2010 13:14

Net terug van een weekje Barcelonnette. Echt een super mooi gebied met erg mooie klimmen.

Heb de volgende klimmetjes gedaan.

zaterdag: aankomstdag en aangezien we in pra-loup zaten zijn we daar maar een keer omhoog gefietst.
zondag: rondje om het meer met col de lebreut en de pontis. Vooral die afdaling was echt niet normaal.
maandag: allos opgeklommen en afgedaald.
dinsdag: cayolle, champs, allos. Schitterend rondje! Cayolle is erg mooi, Champs is een heel leuke klim (behalve de afdaling).
woensdag: rustdag
donderdag: larche, lombarde, bonnette
vrijdag: vars

Heb een top vakantie gehad. Bedankt voor de adviezen hier!

weakneck
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 aug 2010 00:09

weakneck 03 aug 2010 14:31

zou het rondje Allos, Champs, Cayolle in die volgorde doen.
klim en afdaling Champs zijn dan prima te doen.
andersom is de Champs een vreselijke afdaling (slecht wegdek, watergoten ter grootte van verkeersdrempels)
dio

gaisdergerman
Forum-lid
Berichten: 2862
Lid geworden op: 11 jan 2008 12:05

gaisdergerman 03 aug 2010 14:48

[quote="weakneck"]zou het rondje Allos, Champs, Cayolle in die volgorde doen.
klim en afdaling Champs zijn dan prima te doen.
andersom is de Champs een vreselijke afdaling (slecht wegdek, watergoten ter grootte van verkeersdrempels)[/quote]

Wij hadden een dag eerder al de allos opgeklommen dus wilden hem nu graag van de andere kant beklimmen.
Ook vond ik de champs veel mooier (aan de kant die wij beklommen hadden). De afdaling was behoorlijk klote met die enorme gaten maar denk dat ik hem de volgende keer toch weer die richting zou rijden.
De beklimming van de cayolle is trouwens echt prachtig (denk dat hij aan de andere kant minder mooi is).

Plaats reactie