Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

vrouwen zadel?

kitty38
Forum-lid

kitty38 06 sep 2005 23:47

ik heb een vrouwenzadel maar ik heb steeds rechts drukpijn in mijn schaamstreek , welk zadel is echt prettig en niet al te duur?

kitty

bike_add1ct
Forum-lid

bike_add1ct 07 sep 2005 00:15

Zadels zijn hardstikke persoonlijk dus het is moeilijk daar advies over te geven. Zoek een goede fietsenwinkel op die je zadels laat uitproberen voor je tot kopen over gaat.

thenumberoff
Forum-lid

thenumberoff 06 dec 2005 11:08

Probeer eens een tijdrit zadel sdeze zijn zachter aan de voorzijde en zijkanten
S.C.F.

andre
Forum-lid

andre 07 dec 2005 15:12

vraag me af of zachter dan een oplossing is. Dan kan de "boel" weer gaan broeien
Maar moeilijk om iets over te zeggen hoor..erg persoonlijk.

hans
Forum-lid

hans 07 dec 2005 15:36

weinig is inderdaad persoonlijker dan zadels,
Vrouwen zadels worden door sommige vrouwen enorm gewaardeerd, anderen hebben er een hekel aan.
Een mannenzadel dat door veel vrouwen wordt gewaardeerd is de Flite van Selle italia.
Verder zijn veel zitvlak klachten niet de oorzaak van een verkeerd zadel maar van een verkeerde afstelling. Probeer bijvoorbeeld eens je zadel met de punt wat naar beneden te kantelen.
Niemand zegt dat het moet,<br>
maar toch, of juist daarom wil je het beleven.

raphael
Forum-lid

raphael 10 dec 2005 01:24

ondanks de inderdaad zeer persoonlijke keuze, i swellicht de fizik vitesse een idee. redelijk hard en breed.
zie ook www.fizik.com

raphaël

tyrw
Forum-lid

tyrw 09 jan 2006 21:49

Quoten: Origineel geplaatst door raphaël op 10 December 2005

ondanks de inderdaad zeer persoonlijke keuze, i swellicht de fizik vitesse een idee. redelijk hard en breed.zie ook www.fizik.com raphaël

Volgens mijn vriendin helemaal het einde! Maar ja blijft persoonlijk. Als je in de buurt van Rotterdam woont kan ik Pro Fietsen aanraden (Bergweg 82). Daar kun je je zadel ruilen als hij niet bevalt. Daarnaast hebben ze deskundig en eerlijk advies. Alleen niet al te veel keus.

ramo
Forum-lid

ramo 08 feb 2006 17:59

Mijn vrouw heeft een Lady gel flow van Selle Italia op haar MTB en die bevalt tot nu toe zeer goed. Is niet een van de goedkoopste, maar.......
En inderdaad de afstelling kan ook belangrijk zijn. De punt iets naar voren

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 08 feb 2006 22:39

Quoten: Origineel geplaatst door RAMO op 08 Februari 2006

Mijn vrouw heeft een Lady gel flow van Selle Italia op haar MTB en die bevalt tot nu toe zeer goed. Is niet een van de goedkoopste, maar.......
En inderdaad de afstelling kan ook belangrijk zijn. De punt iets naar voren

Hoi,

Mijn vrouw heeft ook op aanraden van een FM een Selle Italia Lady gekocht.
Nu, daar heeft ze niet lang mee gereden. Klachten over irritaties alom en da' was voor 't ventje ook nie plezant.
Ik heb haar dan eens een Selle San Marco Aspide laten proberen. Geloof het of niet maar nu is ze wel tevreden en geen klachten meer. Ventje ook niet.
Zoals gezegd, proberen dus. Maar wat ik mij wel afvraag, waarom zou de vorm van een dameszadel nu anders moeten zijn dan voor een man? Ik zie in ieder geval niet in waarom wel.
De punt iets naar voren? Tja,  met de punt naar achter is ook geen gezicht, he?...............
Ciao,

Snobisme is een dure hobby...

walrus
Forum-lid

walrus 20 feb 2006 15:38

Ik reed eerst op mannenzadels. Voor een dagje of tochtje nog wel te doen maar voor bv een week fietsvakantie... Duurde een  paar dagen voor ik weer gevoel had daaronder!  Zonde van je vakantie natuurlijk.
Ik heb goede ervaringen met zadels van Terry. Sinds ik die op wielren en mtb -fiets heb, heb ik nergens meer last van gehad. Helaas heb ik me vorig jaar laten verleiden op mn mtb een dames-modelletje van Specialized te zetten. Die beviel toch stukken minder, zit niet lekker. Mn zitbotjes passen net niet goed op de plekken waar ze horen, waardoor ik wiebelig op t zadel zit (fietsen met handjes los gaat nu ook minder goed dan met mn vorige zadel). 'T oude Terry-zadel vooropig maar terug erop. Mijn theorie:
Volgens mij is bij je (dames-)zadel vooral van belang dat je zitbotjes goed ondersteund worden, zodat je niet te veel op je schaambeen zit. De zadelbreedte die in jou geval t lekkerst zit zal waarschijnlijk afhankelijk zijn van de afstand tussen jou zitbotjes (is bij mannen bv. veel kleiner). Daarnaast kan een gat in je zadel misschien ook nog prettig zijn.
Toch zijn er vrouwen die zweren bij een mannenzadel. Ik weet niet hoe die er vanonder uitzien

0774
Forum-lid

0774 07 apr 2008 23:27

Beste dames... maar heren mag ook natuurlijk!

Ik twijfel tussen 2 dameszadels 1. de Selle SMP TRK Lady, 45 euro
en 2, de Selle Italia Trans Am Lady Gel Flow, 60 euro

Na bijna 3 jaar spinning wil ik nu ook de weg op en ik weet dat ik nogal snel last heb van zadelpijn.
Alvast bedankt! Carolien
theo de vries

lior63
Forum-lid

lior63 08 apr 2008 08:56

Bij een beetje winkel koop je een zadel en als het na twee ritjes niet bevalt mag je het terugbrengen.
Mijn liefhebbende echtgenote met een nogal brede achterkant heeft best aardig wat zadels uitgeprobeerd en zit nu al weer enige tijd zonder klachten op een anoniem zadel van de Hallfords, tja, zolang ze maar geen pijn heeft zal het mij een zorg zijn.

Wel kan ik uit ervaring melden dat de zitpositie er erg veel mee te maken heeft. Als vrouwen te ver voorover gaan zitten kantelt het bekken naar voren en drukt het schaambeen de schaamlippen plat en dat doet zeer.
Let eens op of je je bekken naar voren kantelt. Dat kan je zelf wel aanvoelen als je met een min of meer holle rug rijdt. Probeer eens iets anders te gaan zitten zodat je bekken niet naar voren kantelt. Wel niet zo'n sportieve zit, maar wel veel comfortabeler.

Plaats reactie