Over de wielersport en zijn beoefenaars.

hartslagmeter

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 06 sep 2005 18:49

ik fiets nooit me een hartslagmeter alleen al omdat die krenge duur zijn , maar ik hoor veel positieve dinge over een hartslagmeter. Verbetert een hartslagmeter egt je training en conditie enal zoja welke hartslagmeters raden jullie aan
pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

casran
Forum-lid HC

casran 06 sep 2005 20:17

Ja, voor mij is trainen zonder hartslagmeter haast een ondenkbare opdracht. Wat niet wegneemt dat je er altijd mee moet trainen: als je je lichaam wat begint te kennen, kan je hem best af en toe eens thuislaten.
De hartslagmeter is vooral belangrijk als je werkt met wat (basis)schemaatjes en je bij je conditieopbouw doelbewust in de extensieve duurzone gaat trainen. Hartslag is dè indicatie voor een training; je snelheid weten leert je niets. Bovendien leer je al gauw je hartslag te gebruiken als graadmeter van je fysieke paraatheid.

Over het type hartslagmeter zou ik eens kijken bij het gedeelte nderdelen van dit forum. Recentelijk was er ook bij Racefietsen een topic over.

www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

cascarsi
Forum-lid

cascarsi 06 sep 2005 22:32

oke dan
bedankt

pijn is een emotie<br>
emotie kun je uischakelen

pieter-paul
Forum-lid
Contact

pieter-paul 07 sep 2005 14:11

cascarsi,
een harslagmeter hoeft helemaal niet duur te zijn. Het hangt ervan af wat voor eisen je eraan stelt, maar vanaf 30€ heb je al een redelijke hartslagmeter van Sigma en voor 60€ heb je al een harslagmeter met fietscomputer ineen (VDO HC12.6 welke ik zelf ook heb) Trainen zonder hartslagmeter doe ik praktisch nooit, aangezien ik graag controle houdt over alle zaken :).

Plaats reactie