Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsverlichting voor de racefiets

Gebruikersavatar
gurb
Forum-lid
Berichten: 117
Lid geworden op: 31 mar 2005 22:33

Gebruikersavatar gurb 19 sep 2005 21:04

Quote: Origineel geplaatst door Bandit op 19 September 2005
Quoten: Origineel geplaatst door Gurb op 19 September 2005Quote: Origineel geplaatst door Bandit op 19 September 2005
Kan iemand mij tips geven over een geschikt achterlichtje? 
..knip...






die el-cheapo led achterlichtjes hebben allemaal zon plastic lipje wat je daar precies in kan schuiven, dus je hoeft niet op zoek naar lampjes die daar speciaal voor gemaakt zouden zijn




En "El Cheapo-achterlichtjes" haal ik bij...? Halfords, Hema?





Dat moet allebei wel lukken

Die op de foto heb ik bij de plaatselijke rijwielcentrale gehaald, gewoon de goedkoopste die er was, Smart staat er op. Het is maar dat ik legaal door het stadsverkeer kan 's avonds.

twijfelaar
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 mar 2005 14:40

twijfelaar 21 sep 2005 12:35

Quote: Origineel geplaatst door Bandit op 19 September 2005
Kan iemand mij tips geven over een geschikt achterlichtje? Op mijn racer gebruik ik momenteel deze:Superveel licht en een lange levensduur, wat wil je nog meer? Nou, mijn probleem is dat hij eigenlijk niet echt lekker past onder mijn zadeltas, of ik moet hem op mijn frame () gaan bevestigen.Al mijn zadeltasjes van BBB (drie stuks: racer, mtb, gewoon) hebben echter zo'n lipje ("Special strap for rear lights") <FONT face=Arial color=#3d3d3d size=2> achterop waar ik volgens de kenners een lampje in kan drukken. Echter op de site van BBB (www.bbbparts.com) vind ik die echter niet.Iemand een goede tip voor zo'n lichtje?Lipje op zadeltas, dat kleine zwarte vierkantje onderop aan de achterkant: 


SMART verkoopt achterlichtjes met LED je via zo een lipje in en uit hun houdertje klikt. Je kunt ze met datzelfde lipje ook in dat lipje van je zadeltas vasthangen, of in het lipje van je rugzak (mijn deuter superbike heeft zo een lipje). en geloof me vrij, smartlampjes kosten geen geld.

bandit
Forum-lid
Berichten: 241
Lid geworden op: 14 feb 2005 19:42

bandit 23 sep 2005 13:37

Ik heb gekeken en gezocht bij de fm, maar die lichtjes van Smart mogen wat mij betreft nauwelijks de benaming "verlichting" dragen. Ik heb nu de FiveLaser van BBB, maar daar komt tenminste licht uit. Als je daar recht in kijkt heb je na de tijd zwarte vlekken in je gezichtsveld. Dat geeft me tenminste een veilig gevoel bij achteropkomend verkeer.
Iemand anders nog ervaringen? Cordo? SKS?
Bekijk mijn site: Zitvlees.nl!

twijfelaar
Forum-lid
Berichten: 137
Lid geworden op: 24 mar 2005 14:40

twijfelaar 23 sep 2005 16:08

Quote: Origineel geplaatst door Bandit op 23 September 2005
Ik heb gekeken en gezocht bij de fm, maar die lichtjes van Smart mogen wat mij betreft nauwelijks de benaming "verlichting" dragen. Ik heb nu de FiveLaser van BBB, maar daar komt tenminste licht uit. Als je daar recht in kijkt heb je na de tijd zwarte vlekken in je gezichtsveld. Dat geeft me tenminste een veilig gevoel bij achteropkomend verkeer.Iemand anders nog ervaringen? Cordo? SKS?




hmmmmm, zo erg is het nu ook weer niet gesteld met die lampjes van smart. Ma goed... ik heb wel het geluk om maar een heel kort stukje van mijn traject op de baan te moeten, of op een fietspad wat niet duidelijk is afgescheiden van de baan door een verhoog of berm.

Plaats reactie